Shop menü

SZÉPEN NŐTT A TÁBLAGÉPEK PIACA, ÉS NEM AZ ÉLMENŐK VITTÉK A PRÍMET

Az Apple vezet továbbra is, de olvad a piaci részesedése, miközben a toplista több szereplője belehúzott.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szépen nőtt a táblagépek piaca, és nem az élmenők vitték a prímet

Sokáig folyamatosan épült le a tabletek iránti kereslet, de az utóbbi időben azt lehet látni, hogy azért kezdenek „visszatalálni” a vásárlók. A táblagépek újra érdeklik az embereket, most már minden további nélkül ki lehet ezt jelenteni. Zsinórban a második évben nő a kereslet százalékosan két számjegyű mértékben kifejezhetően.

Tavaly a második negyedévben arról számolhattunk be, hogy 22,1%-kal fogyott több tablet, mint 2023 azonos időszakában, most pedig ahhoz képest is 13,1 százalékkal nőtt tovább az értékesítési volumen.

38,3 millió tablet talált gazdára az áprilistól júniusig tartó időszakban az IDC számításai szerint. Arról azért nincs szó, hogy új rekordról beszélhetnénk, mert a 2010-es években volt már ennél jelentősebb forgalom is a szegmensben. De egyértelműen kifizetődő lehet a kínai gyártóknak, hogy a COVID járvány idején újra elkezdtek ezekkel a termékekkel foglalkozni.

Persze a piacvezető még mindig az Apple, de szép lassan olvadozik a cupertinóiak előnye. Az Apple 2023 második negyedévére 37% feletti piaci részesedést ért el, de 2024 ugyanezen időszakában már egy minimális csökkenést kellett elkönyvelnie, így lett 36,6%-os piaca. Most ehhez képest egy nagyobb törésről számolhatunk be, melynek eredményeként 33,1%-ra apadt a cég részesedése. Éves szinten csak 2,4%-kal fogyott több iPad, így az Apple teljesítménye messze a piac növekedése alatt maradt.

12,7 millió iPad fogyott, ami azért egy elképesztően szép eredmény, de lehetett volna ez jobb is. Több új iPad is debütált, éppen ezért elvárható lett volna az Apple-től, hogy nagyobb mértékben tudja növelni a forgalmát. A mostani helyzet nem sok jót vetít előre a cégnek a harmadik negyedévre. Valószínűleg még tovább fog olvasni a piaci részesedése. A cég szerencséje, hogy a mögött következő Samsung sem tudott sokkal jobb szereplést felmutatni.

A Galaxy Tab táblagépekből 4,2 százalékkal sikerült többet eladni idén, mint egy évvel korábban. Ebből eredően a Samsung 20,7%-os részesedése 18,7 százalékra csökkent. A vállalatnak ezúttal 7,2 millió eszközt sikerült leszállítania. Új terméke ez idő alatt nem jelent meg, de agresszív kampányt folytatott az eladások növelésére Európában és a Közel-Keleten egyaránt.

Jelentős hátrányban, de 25%-os növekedést elérve, a Lenovo lett a harmadik piaci szereplő, 3,1 millió tablet eladásával. Érdekes módon szinte teljesen azonos szinten futott be az Amazonnal, akinek kerekítve ugyancsak 3,1 milliós forgalma lett. Viszont az Amazon egy brutális, 205%-os növekedést tudott felmutatni, ami a hatalmas Prime Day akcióknak köszönhetően jött össze. Korábban az Amazon már nem is szerepelt a top 5-ben, de a nagy árleszállításokkal sikerült visszatérnie. A Lenovo stabilan tudja tartani a helyét a népszerű Tab M szériával és a Yoga modellekkel.

Az ötödik helyet a Xiaomi szerezte meg, neki 2,8 millió tabletet sikerült eladnia, és ezzel most éppen egy 7,4%-os piaci részesedést hozott össze, miközben egy éve még csak 5,9%-os eredményt hozott össze. A vállalat 800 ezer tablettel tudott most többet eladni, mint egy évvel korábban, 42%-os növekedést hozott össze, ami igencsak szép teljesítmény. Tavaly még a Huawei is szerepelt az első öt között, most viszont az Amazon szárnyalása miatt lecsúszott erről.

Galéria megnyitása

Zárásként még érdemes azt elmondani, hogy folytatódott az a szomorú trend, hogy a top 5-ből kiszorult cégeknek egyre kisebb piaci részen kell osztoznia, szinte mindent a nagyok visznek.

Az IDC adatai szerint már csak 24,6% jutott azoknak, akik lecsúsztak a toplistáról. Ez nagyon egészségtelen piaci erőviszonyokat jelent, hiszen így egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a kisebb fejlesztők, csökken a verseny, amivel a felhasználók csak veszíthetnek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére