Spotify – Túl a 100 millión

Spotify – Túl a 100 millión

Megállíthatatlanul növekedik a Spotify, és bár az egyik legfontosabb piacon legyőzőre talált, világszerte rengeteg területen piacvezető szerepben tetszeleg, és most elért egy nagyon fontos mérföldkövet.

Már több mint 100 millió olyan felhasználója van a zenestreaming szolgáltatásnak, aki előfizetési díj ellenében hallgatja a zenéket, és nem az ingyenes opciót használja ki. Hiszen a Spotify esetében az ingyenes zenehallgatásra is minden gond nélkül van lehetőség, csak el kell viselni a reklámokat. Részben ennek köszönheti a platform, hogy sokak szemében vonzó. A vállalat nemrégiben lépett be Indiába, és ez sokat segített abban, hogy már most ünnepelhesse a 100 milliós mérföldkő átlépését, néhány nap alatt több millióan vették használatba a fejlődő országban a szolgáltatást, és sokan azonnal be is fizettek rá.

Galéria megnyitása

A Spotify kapcsán el kell azt mondani, hogy a komplett felhasználói bázisának még mindig kevesebb mint a fele az előfizetős, de az arány folyamatosan javul, és ezt a befektetetők is örömmel látják. Pillanatnyilag valamivel több mint 117 millió regisztrált van, aki nem fizet a zenehallgatásért, hanem inkább meghallgatja a reklámokat – és mobilon pedig lemond a teljesen szabad dalválasztásról. Összesen tehát 217 millióan hallgatják a zenéiket a Spotify-on keresztül világszerte, ami egészen lenyűgöző. Éves szinten az előfizetők tábora 32 százalékkal gyarapodott, a teljes aktív felhasználói tábor pedig 26 százalékkal lett nagyobb.

Érdekesség, hogy három éve még csak 30 millióan fizettek a Spotify-ért, és akkor még 100 millió alatt (96 millió) volt a regisztráltak tábora. A zenestreaming piacot toronymagasan vezeti napjainkban a cég, ugyanakkor azt meg kell jegyezni, hogy az Egyesült Államokban az Apple Music-nak nemrégiben sikerült felülkerekednie az előfizetők számát tekintve. A cég büszke arra, hogy már a podcastok terén is nagyon erős, köszönhetően több fontos stratégiai felvásárlásnak, mostanra a Spotify bekebelezte a Parcastot, az Anchort és a Gimletet.

Annak ellenére, hogy egyre többen fizetnek a zenékért, és a reklámok is szépen termelnek azért, a bevételeket tekintve továbbra sem áll a helyzet magaslatán a vállalat. Vannak olyan negyedévek, amikor profitot képes realizálni, de az idei első negyedév nem ilyen volt. A vállalat 142 millió eurós mínuszba szaladt, de még így is jobban alakult a helyzete, mint a tavalyi első negyedévben, akkor ugyanis még 169 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap