A napokban számolhattunk be arról, hogy a YouTube elindít egy köztes előfizetői csomagot az ingyenes és a YouTube Premium csomagok között. Most pedig már arról számolhatunk be, hogy a Spotify is ugyanebbe az irányba indult el, de még nem tudni, hogyan fog pontosan kinézni a saját megoldása, de néhány részlete ismert.
Spoitfy Plus névre hallgat majd az a csomag, amit egyelőre csak néhány, véletlenszerűen kiválasztott ember élvezhet ki. Egyelőre csak az Egyesült Államokban zajlik a tesztelés, de ha összeáll és jók a felhasználók részéről a visszajelzések, abban az esetben valószínűleg globálisan elérhető lesz. Remélhetőleg a hazai közönségnek sem kell majd róla lemondania, de ne szaladjunk ennyire előre.
A Prémiumért a Spotify-on egy felhasználónak 10 dollárt kell kifizetnie az USA-ban, és ezzel szemben a Spotify Plus csak egyetlen dollárt fog kóstálni. Szóval tizede áron lehet majd igénybe venni a jelenlegi állapotában, ami nagyon jól hangzik, viszont éppen ezért nem is túl meglepő, hogy azért ez nem fog olyan adottságokkal rendelkezni, mint a Prémium csomag. A reklámok biztosan maradni fognak.
Azok, akik a Spotify Plus előfizetésre neveznek be, ugyanúgy kénytelenek lesznek együtt élni a reklámokkal, mint azok, akik ingyenesen próbálják élvezni a zenestreaming szolgáltatást. Azok járhatnak majd jól ezzel a megoldással, akik okostelefonon használják a Spotify-t, ugyanis jelen állás szerint leginkább ott lesz ennek előnye. A felhasználók ugyanis azt hallgathatnak majd, amit csak szeretnének.
Az ingyenes konstrukció esetén egy óra alatt például csak hatszor lehet léptetni a lejátszást, de ilyen már nem lesz annál, aki a Spotify Plust alkalmazza. Az albumokat, lejátszási listákat is javarészt csak úgy lehet hallgatni, hogy véletlenszerű lejátszásban követik egymást a dalok, de ilyen sem lesz az olcsó előfizetés esetén. Bármelyik zenét meg lehet majd hallgatni bármikor.
A Spotify Premium magasabb hangminőséget is nyújt, viszont az például még nem ismert, hogy a Spotify Plus ebből a szempontból mit fog nyújtani. A hirdetés támogatás szempontjából valószínűleg nem változik itt semmit sem a helyzet, nem lesz kevesebb reklám a zenék között, és az applikációban is ugyanúgy meglesznek a felugró hirdetések.
A The Verge felkereste a Spotify csapatát az újítás kapcsán, de a vállalat nem adott ki részletesebb információt, viszont megerősítette, hogy dolgozik egy teljesen új előfizetői csomagon, ami reklámokkal lesz megtámogatva. Hogy ez mikor készülhet el, arról semmit nem lehet tudni.