A Spotify már korábban jelezte, hogy nagy bejelentésre készül. A vállalat végül egy új mobilos applikációval rukkolt elő, ami egészen váratlan irányba indult el. Sokan arra számítottak, hogy a program használata az átszabását követően még komolyabb megkötésekkel jár majd azok számára, akik előfizetés nélkül szeretnék igénybe venni, hogy ezzel még vonzóbbá tegye a havidíjas opciót a cég, de nem így lett.
A Spotify a legnagyobb zenestreaming szolgáltatás napjainkban a teljes felhasználói bázist, valamint az előfizetős zenehallgatók számát tekintve is. A vállalat elmondása alapján nagyjából 90 millióra tehető azoknak a száma, akik ingyenesen férnek hozzá a több mint 30 millió zenét számláló adatbázishoz. A Spotify az asztali kliensben és a webes felületen nagy szabadságot biztosít az ingyenes felhasználóinak, ugyanakkor az okostelefonok és a táblagépek számára készített applikáció esetében már nem mondható el ugyanez. Az Androidra és az iOS-re szabott alkalmazások esetében a Spotify eddig mindössze úgy biztosított ingyenes zenehallgatási lehetőséget, hogy a lejátszási listákat, albumokat véletlenszerű keveréssel indította el. Egyáltalán nem volt arra lehetősége az embereknek, hogy azt a számot játsszák, amelyiket éppen szeretnék egy adott listán belül. Most viszont ez némiképp megváltozik.
2014 óta az ingyenes Spotify működése nem módosult jelentősen, szóval nagyjából négy éve a mostani rendszerben működik az alkalmazás. Ezúttal viszont megjelent egy nagyon fontos új opció a programban, amire a vállalat on-demand lejátszási listaként hivatkozik. Ettől kezdve már „igény szerinti” listák is rendelkezésére fognak állni azoknak, akik nem előfizetéses fiókkal használják a szolgáltatást. De mit is jelent ez pontosan? Nos, a Spotify a felhasználók zenehallgatási szokásait alapul véve generálni fog automatikusan 15 különböző on-demand lejátszási sort, és ezeken belül azt a zenét választja majd ki a fiók tulajdonosa, amelyiket konkrétan hallgatni szeretné. Bizony, itt nincs abban a kényszerben az ember, kevert lejátszást indítson. Az on-demand listák valószínűleg hasonlóképpen állnak majd össze, mint a Daily Mixek, és ezek általában valóban sokak igényét képesek kielégíteni, szóval mindenképpen bizakodóak lehetnek a felhasználók a mostani újítás kapcsán is.
Az on-demand listák java naponta meg fog újulni, de néhány forrás arra utal, hogy nem mindegyik lajstrom cserélődik majd ennyire gyakran. Információink szerint 750 zene teszi ki a tizenöt lejátszási sort, szóval 50 zenét tartalmazhatnak az egyes összeállítások. Annak érdekében, hogy a felhasználók a lehető legrelevánsabb tartalmakat kapják, gépi tanulást is használ az összeállítások generálásakor a Spotify. A cég azt is leszögezte, hogy minden eddigi lista megmarad, szóval ezen túl is lesz Daily Mix, Discover Weekly és Release Radar.
Az újonnan érkező felhasználóknak is szeretne a lehető leginkább a kedvében járni a Spotify, éppen ezért a regisztrációt követően a rendszer arra fogja kérni a friss tagokat, hogy jelöljék meg a kedvenc előadóikat. A vállalat reményei szerint ezzel el tudják majd érni, hogy az új vendégekben jobb benyomást keltsen a szolgáltatás. (És menet közben már nemcsak kedvelni lehet majd egyébként az előadókat, hanem elutasítani, rejteni is.) Így már az első lépések megtételét követően olyan zenéket fog felkínálni a Spotify a felhasználóknak, amik az ízlésüknek megfelelőek. Az új grafikus felületénél minden eddiginél egyszerűbb lett a Daily Mixek és a többi személyre szabott lejátszási lista elérése.
A Spotify elmondása alapján a regisztráltak előszeretettel készítenek egyedi lejátszási listákat. Már több mint 2 milliárd ilyen összeállítást mentettek az emberek a szolgáltatásban, és éppen ezért a megújult program a listák készítését is egyszerűbbé teszi. Az applikáció ajánlani fog olyan zenéket, amelyek a listákba összeszedettekhez hasonlóak, és ezeket pillanatok alatt fel is lehet venni a kívánt lajstromba.
És végül még szintén a mobilos alkalmazáshoz kapcsolódóan a Spotify bevezette az adatforgalom-takarékos lejátszási lehetőséget. A vállalat erről az opcióról annyit árult el, hogy akár 75 százalékos megtakarítás is elérhető lesz vele. Az adathasználat csökkentésére szolgáló funkció a beállításokban kapcsolható be egyetlen mozdulattal. Részleteket nem lehet róla tudni, de feltételezhetően ilyenkor visszavesz a streamelt zenék minőségén az alkalmazás. Ez a lehetőség mindenképpen tesztelésért kiált, hiszen csak ezt követően lehet majd eldönteni, hogy mennyire hallható a különbség.
A megújult alkalmazás elsőként az Egyesült Államokban lesz elérhető, és folyamatosan terjed majd át a többi régióra. A vállalat elmondása alapján több hétbe is beletelhet, mire globálisan mindenhol elérhetővé válik.
Az előzetes pletykákból kiindulva voltak, akik arra számítottak, hogy a Spotify valamilyen hardvert is bemutat, szó esett korábban személygépjárművekbe integrált Spotify-ról és hordozható hangszóróról is, de ilyesmikre nem tért ki a mostani rendezvényén a vállalat. Továbbá olyan hírek is keringtek korábban, hogy hangkeresőt tesztel a cég, de ilyen lehetőségről sem eset szó a mostani rendezvényen. A vártnál mindenképpen szolidabbra vette a figurát a cég.
A Spotify a hónap elején lépett a tőzsdére, ennek megfelelően a mostani bejelentés kapcsán már azt is láthatjuk, hogy a befektetők miként reagáltak a változásokra. A cég papírjainak az értéke hétfőn új csúcsot értek el, viszont a rendezvény után kisebb mértékben mérséklődőt az árfolyamuk. Úgy fest, hogy a részvényesek óvatosak, és kivárnak. A befektetők valószínűleg arra számítottak, hogy olyan újításokat fog bevezetni a szolgáltatás, amikkel a fizetős vendégek számának a növelésére megy rá, de ilyen nem történt.