Az Apple a napokban megtartott bemutatóját szinte teljes egészében iPhone-ok használatával rögzítette, és ezt nem volt rest kihangsúlyozni. A cég betekintést engedett a színfalak mögé is, hogy láthassák az emberek, hogy tényleg iPhone-okat használtak a forgatások során, de ebből leginkább az állapítható meg, hogy a „Shot on iPhone” már nem sokat jelent.
A Shot on iPhone szlogent az Apple hosszú ideje használja, és a vállalat egyre inkább elrugaszkodott projekteket valósít meg, hogy megmutassa, milyen videós képességei vannak a mobiloknak. Azonban mostanra a felhasználók már nem is azt látják, hogy mit tudnak az iPhone-ok, hanem azt, hogy mit tud egy több millió dolláros büdzsével dolgozó filmes stáb.
Az mobiltelefonokkal nagyon sok esetben szoktak már manapság egészen komoly videós anyagokat készíteni. Filmekhez is használják ezeket, nem új dologról van szó. Valójában a Nokia N90 óta forgatnak filmes anyagokat ilyen eszközökkel. Az Apple pedig az elmúlt években a Shot on iPhone jelzőt annyira túltolta, hogy arra már nehéz megfelelő jelzőt találni. Egy időben már konkrétan mémet faragtak ebből, de mostanra még az is unalmassá vált.
Az október 30-i eseményt az Apple annyira megtolta vizuálisan, kezdve a beharangozással, hogy azt már valószínűleg csak akkor lehetne fokozni, ha a Mission Impossible komplett stábját bíznák meg. A forgatásoknál iPhone 15 Pro Max modellt használtak, és profi filmesek brutális lehetőségeket biztosító kamerás rigeket használtak, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a „mobilból”. Professzionális világítástechnika, különböző effektgépek kerültek bevetésre, például füstbe borítva sétált be a képbe Tim Cook, hogy halloweeni hatást keltsenek.
Jon Carr, az Apple-lel is együtt dolgozó videospecialista segítette a produkció létrejöttét, de Jeff Wozniak is hozzájárult az alkotáshoz. Carr korábban olyan filmeken dolgozott, mint a Top Gun: Maverick vagy a Terminátor: Sötét végzet, Wozniak nevéhez pedig egyebek mellett az Avatar és a Vasember második rész köthető.
Kiemelték a szakemberek, hogy az iPhone 15 Pro Max olyan fejlesztésekkel járul hozzá a még jobb videók megszületéséhez, mint az Apple Log támogatás, és a ProRes videózás támogatása külső meghajtóra az USB-C csatlakozó révén. Innen nézve még akár az a megállapítás is helytálló lehet, hogy az EU nyomásgyakorlásának köszönhetően tudott az új generációs iPhone még profibb videós eszközzé válni.
A forgatások során egy sor iPhone 15 Pro Max munkára lett fogva, nem egy készüléket használtak fel. Egy-egy jelenetben is több készülék dolgozott párhuzamosan, hogy a végeredmény a látvány szempontjából kiemelkedő legyen. Rengeteg teljesen egyedi kiegészítőt kellett megalkotni ahhoz, hogy az okostelefonok megfelelően rögzíthetőek legyenek a professzionális kamerák helyére a különböző filmes berendezésekben. Csak ilyenekre egy kisebb vagyon mehetett el.
Kiemelte az Apple a Blackmagic Camera alkalmazást, ami direkt az iOS-hez készült, és mostantól elérhető mindenki számára az App Store-ból. Ezt a Blackmagic mögött álló csapattal közösen fejlesztette az Apple, és ezáltal még többet tudnak kihozni a profi videósók az iPhone-okból, mert egy megszokott felületet kapnak a mobilokon, és ugyanazokat az eszközöket tudják felhasználni, mint a díjnyertes kamerákkal. Van az appban digitális kamera kontroll és Apple Log támogatás is.
A Shot on iPhone szöveg mindig olyan képeknél, videóknál jelent meg, ami magas minőségi szintet képviselt, ezzel nincs semmi probléma egyébként. Az Apple azzal esett át a ló túloldalára egyre több vélekedés szerint, hogy már a hétköznapi felhasználók számára jóformán teljesen reprodukálhatatlan felévtelekkel promózza a mobilok képességeit.
A legújabb Shot on iPhone anyagokban az okostelefon hozzáadott értéke szinte már elhanyagolható lett. Olyan profi filmes stáb dolgozik a felvételeken, olyan eszközöket felhasználva, hogy valószínűleg egy gyerekeknek szánt eldobható kamerával is képesek lennének látványos eredményt produkálni.