A Google számára a Kereső a legnagyobb jelentőségű, de az utóbbi időben ezen a fronton olyan igazán látványos fejlesztés nem történt. Most viszont a cég egy online eseménye, Search On keretében számos izgalmas megoldást jelentett be, melyek a következő hónapokban fognak elérhetővé válni.
Az első és legérdekesebb megoldás a Multitask Unified Model, röviden MUM bevezetése, ami gépi tanulási technológián alapul, és már a Google I/O fejlesztői konferencia keretében beszélt róla a vállalat. Ez a jövőben nagyon sok izgalmas újításnak biztosíthat majd alapot, és első körben a kombinált szöveges és képi keresések esetében fog bevezetésre kerülni.
Itt pontosan arról van szó, hogy egyszerre lehet majd képi anyagot feltölteni keresési céllal, és ahhoz még szöveget is mellékelni. A felhasználók használhatják majd az újítást a Kereső szolgáltatás szimpla képkereső részével, de a Google Lens alkalmazásával is. A feltöltött képek mellé lehet majd leírást mellékelni, és ki is jelölhető majd az adott képnek egy bizonyos, szükséges részlete, ezáltal a keresés hatékonyabb lehet.
Tehát amennyiben valaki lefotóz egy inget, majd az ingnek kijelöli a mintáját, és odaírja, hogy a képen szereplő mintával szeretne zoknit találni, akkor a MUM közbenjárásával a szolgáltatás megoldja, hogy tényleg előtérbe kerüljenek a hasonló zoknik. Innentől pedig már csak egy lépés élni a termékkereséssel, ahonnan azonnal meg is lehet vásárolni a találatnak megfelelő ruhadarabot webáruházakon keresztül.
Az egyszerű keresések esetében újítás lesz a szolgáltatásnak, hogy a beírt szavakat a rendszer képes lesz értelmezni, és a direktben felkínált találatokon túl az automatikus felismerést követően olyan témákat is az emberek elé tárhat, amik kapcsolódnak és lényegesek lehetnek. Az emberek sokszor nem megfelelően keresnek dolgokat, és azért nem találják meg, amit szeretnének, de így ez a jövőben kivédhető lesz. A Google rájöhet magától, hogy vajon mire gondolt a felhasználó, és a releváns találatokat kiadhatja.
A jövőben a kereső intelligensebben tudja majd bővíteni a keresési szavakat, sőt mi több, arra is képes lesz, hogy szűkítse ezeket, hogy szélesítse a találati kört. A Google pontosan látja azt, hogy nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy azért nem találnak meg dolgokat, mert egyszerűen túl pontosan írják be, amire vágynak. A „túlparaméterezett” keresésnél a találatok rettentően leszűkülnek, és fontos információk vesznek ezáltal szem elől.
Újítás lesz az is, hogy a fentebb már említett MUM képes lesz videókon belül is felismerni a kulcstémákat, és ahhoz kapcsolódóan is tudni fog javaslatokat tenni. Ilyen módon érdemben lehetősége lesz a kereséseket pontosítani az embereknek olyan
Hamarosan lesz már mód arra is, hogy egy találattal kapcsolatosan az emberek extra információra tegyenek szert. Az „About This Result” opciónak köszönhetően egyszerűen ellenőrizhető lesz például az, hogy milyen oldal a forrás, mit lehet tudni arról, így kiderülhet, mennyire lehet megbízható. Továbbá ugyanitt lesz mód arra is, hogy az adott találat témájával kapcsolatosan szerezzen mélyebb ismereteket az ember.
Ezek a fejlesztések mind a következő hetekben, hónapokban fognak megjelenni a Google Keresőben. Fokozatosan vezeti majd be az újításokat a cég, ahogy halad ezekkel, és nem is minden régióban ugyanakkor állnak majd ezek szolgálatba.