Shop menü

REKORD NEGYEDÉVET ZÁRT A TESLA, DE ÍGY SEM HOZTA A VÁRT EREDMÉNYT

Egyre rövidebbek a várólisták, emelkedik a gyártókapacitás, továbbra is minden autó jó előre el van adva, viszont a mostanitól még jobb eredményre számítottak előzetesen.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Rekord negyedévet zárt a Tesla, de így sem hozta a várt eredményt

A Tesla számára a második negyedév nem alakult túl jól, a vállalat számos problémával kénytelen volt megküzdeni, és gyárat is le kellett állítania a COVID-19 járvány fellángolás miatt. Lényegesen több autót tudott legyártani, mint amennyit szeretett volna, de most már gőzerővel halad tovább, és egy rekord negyedéven van túl.

A vállalat részletes beszámolója csak később jön, de előzetesen már most megosztotta, hogy miként alakult az új autók értékesítése és előállítása. A Tesla rendszeresen így jár el, szóval nem a rekord miatt döntött így. A vállalat rövid közleményéből kiderült, hogy összesen 365 923 járművet sikerült előállítania.

Az eladott új Teslák teljes mennyisége pedig elérte a 343 830-at.

A júliustól szeptemberig tartó negyedévben eddig még sosem tudott ekkora forgalmat generálni. Összesen pedig az idei évben már 929 750 autó gurult le a gyártósorokról átadásra kész állapotban. Ami ugyan elmarad az előzetes várakozásoktól, de azt vetíti előre, hogy az éves rekord már szinte biztosan hozható lesz. Napjainkban persze semmit nem érdemes kijelenteni, mert láthatjuk, hogy egy gyorsan felfutó koronavírusjárvány váratlanul képes óriási károkat okozni.

Galéria megnyitása

A Giga Shanghai mellett már szépen termel a Giga Texas és a Giga Berlin gyáregység is. Bár a berlini üzemnél néhány napja volt némi fennakadás. Egy jelentősebb tűzesethez kellett a hatóságoknak kivonulnia. Arról nem tudni, hogy mekkora károk keletkeztek, de nagyon fontos, hogy a tűznek valójában a Tesla gyárhoz, az akkumulátorokhoz nem volt köze. Egy az üzem területén működő, újrahasznosítással foglalkozó partnercégnél ütött ki tűz, fa és papír lángolt.

Galéria megnyitása

Vannak egyéb kis hírek is, amiket érdemes itt megemlíteni, mert fontos a gyártás és az értékesítés szempontjából egyaránt. A Giga Berlin kapcsán arról számolt be a vállalat, hogy a fokozatosan felpörgő gyártás immáron elérte a heti 2000 Model Y-t – amikor éppen nincsen tűz a telephelyen. Ha minden jól megy, az év végére már az ötezres mérföldkő is elérhető lesz.

Galéria megnyitása

Kínában pedig ezúttal nem emeli, hanem csökkenti az árakat a Tesla. Pedig ott már most is toronymagasan az első, ha prémium SUV-ról van szó. 172 ezer Model Y fogyott Kínában január óta, míg a kategóriájában második Mercedes GLC-ból 101 ezret adtak el. A második negyedévben a dinamikusan növekvő kínai piacon magában a Model Y 5%-os részesedést szerzett.

Galéria megnyitása

A harmadik negyedéves adatokból az derült ki, hogy a Model 3 és a Model Y kb. 346 ezer járművel járult hozzá a teljes legyártott autómennyiséghez, a Model S és a Model X pedig közel 20 ezer példányban készült.

Zárásképpen pedig még érdemes azt megjegyezni, hogy a negyedéves rekord ellenére a számok egyébként nem hozták azt, amit az elemzők vártak. A legtöbben arra számítottak, hogy 350 és 370 ezer között lesz a negyedéves eladási eredmény, ettől pedig egy minimálisan, de elmarad azért a Tesla. Talán ezért is van az, hogy éppen egy kicsit csökkenő trendben van a részévnyárfolyam, legutóbb júliusban volt olyan alacsony szinten, mint amire az utóbbi napokban süllyedt.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére