A WhatsApp az utóbbi időben komoly fejlődésen ment keresztül, legutóbb már arról számoltunk be, hogy készül benne egy olyan felület, ami alkalmas lesz harmadik féltől származó üzenetküldők bevonására. A Financial Times pedig arról számolt be, hogy reklámok lephetik el a szolgáltatást, de a Meta gyorsan cáfolta is ezt.
Sok pletykát lehet hallani a technológiai világban, és ezeknek egy elég jelentős része általában megalapozott. Ezeket a cégek néha akkor is tagadják, ha később kiderül, hogy egyébként hitelesek voltak az értesülések. Talán most is csak erről van szó, de könnyen lehet, hogy a WhatsApp valóban reklámokkal lesz megtolva.
A Financial Times úgy tudja, hogy a Meta mindenképpen szeretné a bevételeit növelni a WhatsApp-ot érinteőn, és ezt egyebek mellett hirdetésekkel érné el.
A jelentés szerint a WhatsApp beszélgetéseknél bukkannának fel különböző reklámok. A lap nem is csak egy, hanem rögtön három különböző forrásra hivatkozva számolt be erről a napokban. A hirdetések a csevegések között jelennének meg, mint ahogy az látható például a Facebookhoz kapcsolódó Messengeren belül is.
Arról írt a Financial Times, hogy belső vita tárgya a Metánál, hogy megtegyék-e ezt a lépést, szóval elvileg még semmi nincs eldöntve. Az viszont biztos, hogy a vállalat számára egyre égetőbb problémát jelenthet, hogy újabb bevételi forrásokat teremtsen. Egyre szűkebb felhasználói közönség számára tud célzott hirdetéseket megjeleníteni, márpedig igazán nagy profitja ezekből származna.
Mark Zuckerberg komoly takarékossági lépéseket tett idén annak érdekében, hogy a Meta jobb pénzügyi helyzetbe kerüljön, és ezek egyelőre valóban meghozták a hatásukat. De nem lehet folyamatosan a kiadásokat csökkenteni. Az utóbbi időben pedig már főleg ezáltal tudta növelni a cég a profitot. Emelkedett a Meta bevétele is az idei második negyedévben, de nem olyan mértékben, mint ahogy azt korábban látni szerette volna. A 11%-os bevétel emelkedés 16%-os profitnövekedéssel társult a gazdasági megszorítások révén.
A Meta a világ egyik legnagyobb reklámértékesítője, viszont a WhatsAppon jelenleg nem különösebben keres jól, hiába ez a világ legnagobb üzenetküldő szolgáltatása. Mindenesetre jelenleg Will Cathcart, a WhatsApp feje egyértelműen arról beszél, hogy a Financial Times beszámolója hamis információkon alapul. Nem merült fel a szolgáltatásnál, hogy reklámokkal szórnák meg a felületét, bár azért némi ködösítést lehet érezni a nyilatkozatában.
„Nem tudunk felelősséget vállalni minden egyes beszélgetésért, amit valaki folytatott a cégünknél, de mi nem tesztelünk, nem is dolgozunk ilyesmin, és egyáltalán nem is ez a tervünk.” – jelentette ki Cathcart.
Korábban többször is beszéltek arról a WhatsApp kapcsán, hogy nem lesznek benne reklámok, de így nagyon szerény bevétel van belőle. A befektetők valószínűleg üdvözölnék, ha a Meta hajlandó lenne ezen a fronton lépéseket tenni.
A vállalat tavaly egy nagyon súlyos mélyponton volt, az idei éve egyelőre jól alakul, de nem tudott még olyan szintre erősödni, mint ahol 2021-ben járt. A Threads révén megpróbált egy merész húzással a Twitternek nekimenni, de azzal egyelőre kudarcot vallott, ráadásul ott is reklámmentességet hirdetett. A további növekedéshez viszont új bevételi forrásokat kellene teremtenie. Kíváncsian várjuk, hogy mi lesz a WhatsApp sorsa. Tényleg légből kapott volt-e a FT jelentése, vagy a Meta nem akarja, hogy így derüljön fény a dologra.