Publikálta negyedéves pénzügyi összefoglalóját a Xiaomi

A vállalat rohamléptekben erősödik, és nem csak a mobilok terén szerepel kiválóan.

Publikálta negyedéves pénzügyi összefoglalóját a Xiaomi

A Xiaomi első tőzsdei jelentése meglehetősen jól sikerül. A Xiaomi lenyűgözte a jelenlegi eredményeivel a befektetőket, de a hosszabb távú növekedéshez valószínűleg többre lesz szükség a szakemberek meglátása szerint. A cég rendkívül változatos portfólióval rendelkezik, és a jövőben minden téren erősítenie kell, és a jelek szerint fog is.

A Xiaomi júliusban lépett a tőzsdére, és emiatt már a többi riválisához hasonlóan muszáj nyilvánosságra hoznia a negyedéves pénzügyi jelentéseit. A kínai alakulat szekere rendkívül jól fut, szóval emiatt biztosan nem kell aggódnia. A második negyedévben a cég az egy évvel korábbihoz képest 68,3 százalékkal tudta növelni a bevételét. Az áprilistól júliusig tartó időszakban 45,24 milliárd jüan folyt be a vállalat kasszájába, ami átszámítva 6,58 milliárd dollárnak felel meg. A cég nemzetközi szinten még dinamikusabb előrelépést mutatott, ilyen tekintetben ugyanis már 151,7%-kal überelte a 2017 azonos időszakában mért eredményét, és hivatalosan a teljes bevételének a 36,3 százaléka származott Kína határain kívülről. A Xiaomi nettó profitja elérte volna a 2,12 milliárd dolláros összeget, viszont a tőzsdére lépés és más egyszeri költségek miatt végül 1,1 milliárdos működési veszteséget könyvelhetett el.

Galéria megnyitása
Xiaomi Mi 8 Explorer Edition

A legjobban nem meglepő módon az okostelefonok irányából áramlott a pénz a Xiaomihoz. A vállalat csak a mobilokból 4,43 milliárd dollárt hajtott fel a második negyedév során, ami a tavalyi adathoz képest 58,7 százalékos növekedést jelenti. A vállalat 43,9 %-kal tudott több androidos okostelefont eladni, és nagyjából 31,9 milliós példányszám szerepel a neve mellett. Ez azt jelenti, hogy nemcsak az értékesített eszközöknek a számát tekintve történt előrelépés, hanem növekedett az átlagos értékesítési ár (ASP) is, szóval drágább készülékekből tudott eladni többet a Xiaomi, viszont ezen a téren még bőven van hova fejlődnie a kínai alakulatnak, mert jelenleg 150 dollár alatt van az ASP mutató. Külön kiemelte a cég a beszámolójában, hogy a Xiaomi Mi 8-ból több mint 1,1 millió darab fogyott, és ez 300 dollár feletti áron fut.

Az okostelefonokon túl mindenképpen ki kell emelni az „IoT és életmód” néven definiált szekciót, amivel 10,4 milliárd jüant keresett a Xiaomi, ez átszámítva 1,51 milliárd dollárt jelent. Pontosan nem lehet tudni, hogy miket sorol ide a kínai alakulat, de minden bizonnyal a viselhető kiegészítők és az intelligens lakásberendezések (pl. robotporszívó, légtisztító) is ez alá tartozhatnak. Az „IoT és életmód” ágazatban 104,3%-os növekedést produkált a vállalat. A TV-k területén is erős a Xiaomi, az okostelevíziói 350 százalékkal fogytak jobban globálisan, mint 2017-ben. Itt a kiemelkedő növekedés valószínűleg annak tudható be, hogy sok új piac felé nyitott a kínai alakulat.

Galéria megnyitása
Xiaomi Mi Store Hongkongban

A vállalat még egészen érdekes statisztikai adatokkal is előrukkolt, kiderült például, hogy 1,7 millió olyan felhasználó van a világon, akinek legalább hat vagy még több kapcsolódó Xiaomi eszköz (mobil, laptop, IoT vagy egyéb készülék) van a birtokában a felhasználói profilja alapján, és ez 19%-kal több, mint egy évvel ezelőtt. És azt is megtudhattuk, hogy idén júniusban már 206,9 millió aktív MIUI felhasználó volt globálisan, pedig tavaly még ez a szám csak 146 milliónál tartott. Az intelligens hangszóróihoz pedig már összesen több mint 2 milliárd kérdést intéztek az emberek. (Ilyen eszközből 100-200 ezer darabot ad el negyedévente a cég, legutóbb ugyan nem jutott be az IDC Top 5 összeállításába, de az első negyedévben még az ötödik tudott lenni.)

Kíváncsian várjuk, hogyan alakul majd a Xiaomi sora a következő negyedévekben, különösen az ünnepi időszak lesz az érdekes, ami a mobilok tekintetében például inkább az Apple számár szokott kiugró eredményt hozni, nem pedig az androidos gyártóknak.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap