12 évvel ezelőtt vezette be a YouTube a 4K Ultra HD támogatást a platformon, és ezt azóta ingyen lehet kihasználni, most úgy fest, hogy egyáltalán nem biztos, hogy ez örökre így is marad. Most ugyanis a vállalat elkezdte azt tesztelni, hogy mi lenne, ha a felhasználók csak a Prémium tagság igénybevételét követően kapnának ehhez hozzáférést.
A YouTube fejlesztői mindig azon voltak, hogy minél előbb támogassanak olyan formátumokat, amik később a felhasználók számára fontosak lehetnek. Ennek köszönhetően került bevezetésre a felületen már 2010-ban a 4K opció, sőt mi több, igazából 2015 óta már akár 8K Ultra HD felvételek megosztására is van lehetősége az embereknek. Valószínűleg sosem gondolták volna a felhasználók, hogy egyszer talán majd fizetni kell azért, hogy egy felvételt 4K UHD minőségben élvezzenek, de ez most a valóság lehet.
Több felhasználó is arról számolt be a közösségi médiában és más helyeken, hogy a YouTube-on megjelent az alkalmazásában a 2160p/4K felbontási opció alatt a „Premium” címke.
Egyértelműen arról van itt szó, hogy az előfizetők számára tennék elérhetővé a YouTube magasabb felbontási opcióit. Minden bizonnyal a 8K Ultra HD is ebbe a kategóriába esne már. A legmagasabb beállítás 1440p lehet, amit még ingyen elérhetek a felhasználók, ha a vállalat tényleg behozza ezt a módosítást. De ennyiből még nem kell azonnal azt gondolni, hogy tényleg behozza ezt a változtatást a cég. Sok olyan tesztelt kisebb-nagyobb módosítást volt csak az elmúlt hetekben is, amiket végül nem vezetett be a YouTube.
Folyamatosan keresi annak a lehetőségét a szolgáltatás, hogy még több bevételre tegyen szert, és a korábbi tapasztalatok alapján azt már pontosan tudjuk, hogy az előfizetés az, amiből a legnagyobb bevételt lehet szerezni. A hirdetések akkor sem hoznak annyit, mint a havidíj kifizetése, ha egészen agresszívak és nagy mennyiségben lepik el a platformot. Ennek kapcsán érdemes azt megemlíteni, hogy a YouTube a közelmúltban tesztelte azt is, hogy mit szólnának az emberek, ha 10 rövid, nem átugorható reklámot vetítenének le nekik egymás után egy „reklámszünetben”.
Az egyértelmű, hogy minden, amivel a YouTube kísérletezik, arra szolgál, hogy az előfizetésre rávezessék a felhasználókat. Hiszen a 4K Ultra HD elvétele a tévék esetében már azért fájó pont lehet, a 10 egymást követő reklám pedig még akkor is könnyen kihúzhatja a gyufát a nézőnél, ha ezek rövid klipek egyébként.
Jelenleg a YouTube Premium valószínűleg nem pörög olyan jól, ahogyan azt a Google elvárná, és ezért dolgoznak a szakemberek azon, hogy újabb módszerekkel tereljék arra a platform mögött álló közösséget. Az előzfizetőknek nem kell a reklámokkal foglalkoznia, nem lát hirdetést egészen addig, ameddig érvényes előfizetéssel rendelkezik. Továbbá az okostelefonoknál lekapcsolható a képernyő, és ekkor sem áll meg a lejátszás magától, ezeken felül pedig még letöltési opció is adott, későbbi offline megtekintés alkalmára.
A YouTube elmondta, hogy az ilyen tesztek során a felhasználói visszajelzéseket kiemelten figyelik, és azoknak a fényében döntik el, hogy bevezetik-e az adott „fejlesztést” vagy inkább kihagyják. Bízunk abban, hogy nem csinál a 4K-ból prémium opciót a vállalat, de látni kell azt, hogy valószínűleg nem ússzuk meg változás nélkül a mostani helyzetet, valamit biztosan behoz majd a cég, amivel több nézőt terelhet az előfizetés irányába.