Shop menü

PADLÓGÁZT NYOMOTT A BYD, KILŐTT A GYÁRTÁSI KAPACITÁSA

A Tesla legnagyobb ellenfele a jelek szerint a gyártás felpörgetésében látja a piacvezető pozíció megszerzésének kulcsát.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Padlógázt nyomott a BYD, kilőtt a gyártási kapacitása

Szó szerint fej-fej melletti küzdelmet folytat a Tesla és a BYD a teljesen elektromos meghajtású személyautók piacán. Az elmúlt negyedév több pontos fordulatot is hozott a két cég közötti párharcban, és most éppen azt lehet látni, hogy a BYD nagyobb erőbedobással fordult rá az idei utolsó negyedévre.

A Tesla 25,2 milliárd dolláros bevétellel zárta a harmadik negyedévet. Ehhez képes a BYD most először képes volt a riválisánál szebb forgalmat felmutatni, 201,1 milliárd jüanos forgalmat ért el, ami 28,2 milliárd dollárnak felel meg a mostani árfolyamok mellett.

Galéria megnyitása

Persze azt hozzá kell tenni, hogy a BYD ezt sokkal több jármű eladása mellett hozta össze, és nem kizárólag tisztán elektromos járműveket (BEV) forgalmaz. Viszont azt is látni kell, hogy a csak benzinmotoros autók piacát már 2022-ben feladta. Különböző hibridek (NEV) adják a forgalmának jelentős részét.

A júliustól szeptemberig tartó időszakban 443 ezer BYD villanyautó került leszállításra, míg a Tesla értékesítési mutatója 462 ezer jármű felett állt meg.

A vállalatoknál az egyik legnagyobb korlátozó tényező a gyártási kapacitás még most is, és éppen ezért nagyon rossz hír a Tesla számára, amit a BYD a negyedéves pénzügyi beszámolója alatt bejelentett. A vállalat kiemelte, hogy csúcsra járatják a kihozatalt minden gyárban. A termelés a tetőfokára hágott az elmúlt hónapokban, és ennek már a mostani negyedévben már szemmel látható eredménye lehet. A BYD új gyárakat is folyamatosan épít, az egyik jelentős üzeme éppen Magyarországon lesz.

Kiderült, hogy a BYD augusztustól októberig 200 ezer új dolgozót vett fel (!), és ezzel nagyjából egyenlő mértékben, kb. 200 ezerrel nőtt a járműtermelése.

Októberben először tudott a cég egy hónap alatt több mint 500 ezer NEV autót értékesíteni, egészen pontosan 502 627 példány az új rekord, de ennél előre láthatólag a november ismét egy magasabb forgalmat fog hozni. Év végére a cég elérné a 4,3 millió részben vagy teljesen elektromos meghajtású autó eladását. Ha ez összejön neki, az 42%-os éves növekedést jelenthet. Októberig a cég 36,5%-os növekedést tudott hozni, szóval egy nagyon erős ünnepi időszakra van szüksége, hogy ezt a célt összehozza. Ezért is bővítették jelentősen a gyártási kapacitást.

Galéria megnyitása

Nagyon érdekes, hogy a cégnek nem a BEV, tehát nem a teljesen elektromos autós eladásai az igazán erősek idén, hanem a PHEV vonal fut szépen a NEV járműkategórián belül. Az idei évben 62,23%-kal tudott több hibridet értékesíteni a BYD, miközben a villanyautók iránti kereslet csak 11,97%-kal emelkedett. Minden más gyártónál hasonló a helyzet Kínában, ami megerősíti azt, hogy a tisztán elektromos autók eladása jelenleg hullámvölgyben van. De a BYD igyekszik kihozni a mostani helyzetből a legjobbat.

Végül azt is érdemes elmondani, hogy a vállalat már egészen szépen profitál. 1,63 milliárd dollárnak megfelelő nyereséget tudott termelni – a jelenlegi jüan-dollár árfolyamok mellett. Ebből a szempontból viszont még a Tesla áll jobban, hiszen az amerikai cég 2,17 milliárd dolláros nyereséget termelt a szerényebb bevétel ellenére.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére