Shop menü

ÓRIÁSIT ZUHANT A MOBILPIAC AZ ÉV VÉGÉN, ÉS AZ APPLE ÁLLT AZ ÉLRE

Az okostelefonok sem ússzák meg a visszaesést. és bár az ünnepi szezon nagyon nehéz volt az Apple-nek, így is képes volt átvenni a vezetést.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Óriásit zuhant a mobilpiac az év végén, és az Apple állt az élre

A nehéz gazdasági körülmények, az elszabaduló infláció hatására az emberek globálisan elkezdték visszafogni a költekezést, és ennek eredményeként szinte mindenből kevesebb fogyott idén, mint egy évvel korábban. A mobileladások is látványosan zuhanni kezdtek, amit már az előző negyedévekben is látni lehetett, de a Canalys eredményeiben most van igazán nagy esés.

17 százalékkal csökkentek az eladások az ünnepi időszakban a 2021-es eredményhez képest.

Nagyjából 300 millió mobilt adtak el összesen a gyártók az októbertől december végéig tartó időszakban, ami bőven elmarad az egy évvel korábbi, és a 2020-as eredménytől is. Pedig nincs szó arról, hogy annyira pörgött volna a piac az előző években, hiszen akkor pedig a COVID-19 járvány miatt halasztották el sokan az új készülék vásárlását.

A Canalys számai azt mutatják, hogy az egész éves forgalom 11 százalékkal maradt el a 2021-es számoktól. Egész évben folyamatos volt a visszaesés, minden negyedéves adat mínusszal zárult az elmúlt évben. Kevesebb mint 1,2 milliárd okostelefont sikerült a cégeknek értékesíteni az első összesítések alapján.

Galéria megnyitása

Az ünnepek alatt általában az Apple szokta eladni a legtöbb mobilt, átvéve a vezető szerepet a Samsungtól, és ebből a szempontból 2022 sem volt más. Az iPhone-ok forgalma a komplett mobilpiac negyedét adta, 25 százalékos piaci részt tudott szerezni a vállalat. Az iPhone 14 széria jó rajtot vett, ugyanakkor mégsem volt teljesen egyértelmű, hogy képes lesz a vállalat nagy mennyiséget eladni, mivel gyártási problémák adódtak. De végül is annyira csak nem volt nagy a baj, ha ezt össze tudta hozni az Apple.

Galéria megnyitása

A második helyre a Samsung jött be, senkitől nem fenyegetve. A Galaxy mobilok értékesítésével a Samsungnak 20 százalékos piaci részt sikerült összehoznia, szóval azért panaszra annyira nem lehet oka. Bár az tény, hogy egy évvel ezelőtt nem kapott ki ennyire az Apple-től. Éves összesítésben továbbra is a Samsung a piacvezető, megelőzve az Apple-t. A két vállalat 22, illetve 19 százalékos részesedéssel rendelkezett 2022 egészét tekintve.

Galéria megnyitása

A Xiaomi a stabil harmadik erő, de az idei évben nem úgy alakultak a dolgok, ahogy szerette volna, szóval ennek aligha tud örülni a vállalat vezetése. Egy éve még 13%-os részesedéssel tudott a Xiaomi a dobogó harmadik fokára felállni, idén pedig csak 11%-is eredménnyel zárta az évet. 2022 egészében pedig 13%-os piaci részt szerzett, ami 1 százalékkal marad el a vállalat 2021-es produkciójától.

Galéria megnyitása

Az Oppo a negyedik negyedév során egy minimálisan, de tudott erősíteni piaci részesedés tekintetében, bár ez nem változtat azon, hogy az eladásai egyébként csökkentek. A cégnek 9%-os piaci részesedés helyett sikerült 10 százalékot összehoznia. Viszont éves szinten így is bukott az Oppo, hiszen 2021-ben még az eladott mobilok 11%-át lehetett a nevéhez kötni, 2022-ben viszont már csak 9 százalék szerepel a neve mellett.

Galéria megnyitása

Az év végén az Oppo testvérmárkája, a Vivo 8%-os részaránnyal zárt, ami azt jelenti ebben az esetben, hogy megtartotta a 2021-es szintet, mivel már egy évvel ezelőtt is csak 8%-kel volt kénytelen beérni. Éves szinten pedig 1 százalékkal kisebb lett a részesedése,10 százalékról 9 százalékra zsugorodott a neki jutó tortaszelet.

Galéria megnyitása

Azt nem nehéz megmondani, hogy mit hozhat az idei első negyedév. A jelenlegi kilátások mellett egészen biztos, hogy tovább fognak csökkenni az eladások, azt pedig nehéz megjósolni, hogy mikor állhat meg az értékesítések visszaesése, de talán az év második felére már stabilizálódhat a helyzet.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére