A TikTok az elmúlt évek legfelkapottabb és legmegosztóbb platformja is egyben. Egészen elképesztő tempóval nőtt nagyra, és a tinédzserek tömegein keresztül hódította meg a világot. Ma már nem a tizenévesek platformja, és jelek szerint már egyre több bevételt is szeretnének látni a platformból a fejlesztők.
Annak ellenére, hogy milliárdos felhasználói táborral rendelkezett a TikTok, monetizációs szempontból nagyon rosszul üzemelt, és igazából a mai napig sem nőtte ki magát annyira, hogy igazán nagyot lehessen szakítani vele. De az elmúlt időszakban egy sor olyan eszközt vezettek be a készítők, amik már a bevételszerzésre biztosítanak lehetőséget. Hamarosan pedig jöhet ezen a fronton a legnagyobb újítás: az általános előfizetési rendszer bevezetése.
Az Android Authority árulkodó képernyőmentésekre hivatkozva számolt be arról, hogy a TikTok már gőzerővel dolgozik az előfizetési opción. A vállalat egyik szóvivője pedig meg is erősítette a dolgot a Variety számára. Ugyanakkor a szakember azt is hozzátette, hogy még csak tesztről van szó, és mind minden platform, sokféle megoldást tesztelnek, és ezek nem minden esetben kerülnek bevezetésre. Szóval még semmire nincs garancia, de azért eléggé nagy esély van arra, hogy innen már nincs visszaút.
A szóvivő által elmondottak alapján egyelőre csak egy országban folyik az előfizetési lehetőség tesztelése egy szűkebb felhasználói kör bevonásával, és az Egyesült Államokban még nem került terítékre a fejlesztés alatt álló funkció. Azt nem tudhattuk meg, hogy melyik ország érintett az ügyben, de állítólag most még nem gondolkodnak abban, hogy a közeljövőben kiterjesztenék a tesztet szélesebb körben. És nem is kívánt több információt adni a TikTok a tesztelt előfizetés kapcsán.
Jelen állás szerint havi 5 dollárba kerülne a TikTok előfizetés, és egyelőre csak annyit tudunk erről, hogy felszámolja a reklámokat a platformon. Az X esetében az előfizetés nagyon sok extrával jár együtt, de más platformoknál, így például a YouTube-nál is az a megszokott, hogy egyéb lehetőségekhez is hozzájutnak az előfizetők. Szóval könnyen lehet, hogy a TikToknál is lesz más előnye az opciónak. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy ennél az 5 dollárnál drágábbak az említett előfizetések.
Az utóbbi időben már tényleg azt lehetett látni, hogy a TikTok megpróbál agresszívabban pénzt keresni a szolgáltatásból, illetve hatékonyabban jutalmazni a készítőket, hogy nagyobb elköteleződést vállaljanak a platform mellett.
Szeptember óta a TikTok Shop is szélesebb körben elérhető, ez a szolgáltatás integrált kereskedelmi felülete, melyen keresztül termékeket lehet reklámozni és értékesíteni. Ráadásul kiemeltebb helyre került az applikációban a funkció, hogy több érdeklődő figyelmét tudja felkelteni. Ennek kapcsán felpörögtek a hirdetések és a kuponok terjesztése, hogy a monetizáció meglóduljon. Egyes beszámolók szerint a TikTok nem is foglalkozott a Shoppal, olyan dolgokat kezdtek árulni az emberek, amik az előírásokba ütköznek, a cég pedig nem tett ez ellen.
A TikTok reklámokat felszámoló előfizetését valószínűleg sokan örömmel fogadhatják, ha ténylegesen bevezetésre kerül az opció. A tesztelés mostani szakaszában egyébként még bármi változhat ennek kapcsán, és nem kizárt az sem, hogy lesz több csomag is, például egyéb extra lehetőségekkel megtoldva.