Nvidia: a PC-s és a konzolos játékok jövője

A PC-s és a konzolos társadalom között elg nagy a feszültség az elmúlt időben. A különböző vállalatok már elmondták vleményeiket a dologgal kapcsolatban, az AMD eindította GAME! névre hallgató platformját, hogy így népszerűsítse a PC-t a játékosok körében. Most az Nvidia egyik illetékese, Roy Taylor (az Nvidia Content Business Developement részlegének alelnöke) számolt be véleményéről a PC és a játékok viszonyával kapcsolatban.

Nvidia: a PC-s és a konzolos játékok jövője

A PC-s és a konzolos társadalom között elég nagy a feszültség az elmúlt időben. A különböző vállalatok már elmondták véleményeiket a dologgal kapcsolatban, az AMD elindította GAME! névre hallgató platformját, hogy így népszerűsítse a PC-t a játékosok körében. Most az Nvidia egyik illetékese, Roy Taylor (az Nvidia Content Business Developement részlegének alelnöke) számolt be véleményéről a PC és a játékok viszonyával kapcsolatban.

Taylor a Valve és az EA véleményét hangoztatta, miszerint a PC-s játékok a digitális terjesztés felé mozdulnak el, így lassan, de biztosan érvényesül a "játék mint szolgáltatás" üzleti modell. Taylor véleménye a PC-s és a konzolos játékok kapcsolatáról szintén érdekes: szerinte a fejlesztők a közeljövőben nem készítenek majd exkluzív, csak PC-re elérhető játékokat, sőt, nem a konzolok lesznek veszélyesek a PC-kre - ahogy jelenleg gondolja a piac - , hanem fordítva:

"A konzol most az alapot képviseli. Vegyük példának a Gears of War vagy Assassin's Creed játékokat, amelyek elsőként konzolon voltak elérhetőek és rendkívül jó játékélményt nyújtottak, ám a PC-s változataik néhány kiegészítéssel rendelkeztek, amelynek köszönhetően rendkívül vonzóak voltak, akár megvolt a konzolos változatuk, akár nem. A PC-s változat összességében jobb volt. Ez az, amit az embereknek a közeljövőben meg kell szokniuk: a konzol az alapszint, a PC-s változat pedig egy továbbfejlesztett verzió.

A múltban a PC-s játékok fejlesztésénél egy közös nevezőt kellett találni, ami a gyenge, integrált videó vezérlők miatt volt fontos. Ma egy PC-s játék fejlesztése a konzolokon kezdődik, a konzolok videó vezérlői pedig sokkal jobbak, mint az integrált videó vezérlők. Ez azt jelenti, hogy az alapszint végre magasabbra került. Most már csak az a feladat, hogy az alap, konzolos változathoz új funkciókat és tartalmat adjunk, ezáltal jobbá tegyük a PC-n megjelenő verziót."

Taylor rámutatott arra is, hogy a fizikai számításokra képes GPU-knak köszönhetően a játékosok hamarosan még részletgazdagabb és élethűbb játékokhoz jutnak majd PC-n, mint a konzolokon. Véleménye szerint az olyan felsőkategóriás megoldások, mint az SLI, elérhetővé válnak a középkategóriás megoldások piacán is, így szélesebb körben használhatják majd őket a játékosok. Reméljük, hogy addigra az SLI driver támogatására is rágyúr a gyártó.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward