Shop menü

NEM MINDEN GYÁRTÓ KÉR AZ APPLE CARPLAY ULTRÁBÓL

A BMW elutasítja az Apple kiterjesztett autós felületét, és nincs ezzel egyedül, de azért sokan vannak a támogatók.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Nem minden gyártó kér az Apple CarPlay Ultrából

Több év fejlesztést, várakozást követően az Apple elindította a CarPlay Ultra rendszer idén májusban. Ez képes arra, hogy akár már több képernyő felett is átvegye az uralmat a személyautókban, hogy koherensebb felhasználói élményt tudjon nyújtani. Rendkívül látványos megoldásról van szó, de nem mindenki kér belőle.

Egy évtizede a CarPlay és az Android Auto remek eszköz volt. Mikor az új autókban még meglehetősen fapados rendszerek voltak, és már az is nagy extrának számított, hogy a mobiltelefonról képes áthúzni a névjegyzéket a fedélzeti számítógép, akkor jó szolgálatot tettek a kiterjesztett felületek. Az elmúlt néhány évben azonban komoly forradalom volt ezen a téren, és pénzt, erőforrást nem kímélve dolgozott több gyártó is azon, hogy kialakítson egy modern infotainment környezetet.

Az új szoftverplatformok révén az autók még egyedibb élményt képesek nyújtani a felhasználóknak, és a cégek nem akarják, hogy ezt a felhasználók egy pillanat alatt a háttérbe küldjék.

Nagyon úgy fest, hogy a CarPlay Ultra színrelépése borzalmasan megosztja az autógyártókat, mondhatni két tábor rajzolódott ki, vannak az ellenzők, és vannak azok, akik örömmel engednek teret ennek. Mostanra szép lassan minden vállalatról egyértelműen kiderül, hogy melyik tábort erősíti. Még olyan cég is van, aki már a hagyományos CarPlay funkciót is kivonja a forgalomból, mert úgy látja, hogy nincs szükség arra sem a mai környezetben.

Ezúttal a BMW jelezte, hogy esze ágában sincs támogatni a CarPlay Ultrát jelenleg, így az elkövetkezendő időszakban biztosan nem érdemes arra számítani, hogy a német gyártó autóiban minden képernyő felett átveheti az uralmat az Apple. A másik nagy német prémium márka, a Mercedes-Benz is így van ezzel, nem enged teret az MB.OS operációs rendszer helyét átvevő környezetnek.

Galéria megnyitása

Az ellenzők táborába állt be a Volvo és vele együtt a Polestar márka is, továbbá a Reanult csoport, valamint a General Motors is. A Tesla nem nyilatkozott ebben az ügyben, de úgy gondoljuk, hogy ott egy pillanatig sem érdemes arra számítani, hogy a CarPlay Ultra bevezetésre kerülne. Mikor az Apple eredetileg bejelentette a kiterjesztett CarPlay-t, akkor egyébként még a Mercedes és a Volvo is támogatta a dolgot, de ahogy azt fentebb említettük, azóta sok változás történt ezen a fronton.

Persze az alap CarPlay támogatás továbbra biztosított lesz a központi képernyőre a legtöbb helyen, ahol most is van CarPlay. Ezt a funkciót nem vonja vissza a BMW sem, csak jelentősebb teret nem enged a járművein a CarPlay Ultrának. A GM viszont néhány járműnél jegeli a mobiltelefonos felületet, hogy a saját platformját segítse.

Első körben a CarPlay Ultra az Aston Martin új autójában jelent meg, és azért elég sokan vannak, akik beállnak majd a kezdeményezés mögé. A támogatók listáján szerepel a Kia Motors a Hyundai-jel és a Genesis-szel együtt, valamint a Porsche, a Ford, a Nissan és az Infiniti párosa, a Jaguar és még a Honda is. Ezek a cégek hivatalosan jelezték, hogy már szorosan együttműködnek az Apple-lel, hogy megoldják az új szolgáltatás integrálását. Lesznek olyan autók is, amiken egy frissítést követően elérhető lesz az új közeg az iPhone tulajdonosoknak.

Ezek a cégek ugyanúgy fejlesztik a saját rendszerüket is, miközben úgy érzik, hogy meg kell adniuk a vásárlóknak a lehetőséget, hogy eldöntsék, milyen közeget akarnak használni az utazásaik során.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére