A streaming platformok az idei évben sorra vezethetik be a reklámokkal felvértezett csomagokat, amiktől a felhasználók azt várták előzetesen, hogy sokkal kedvezőbbek lesznek majd, mint a meglévő opciók, de egyre biztosabb, hogy ilyen reményeket felesleges dédelgetni. Most arról szivárgott ki információ, hogy a Netflixnél milyen havidíjra lehet majd számítani, és néhány egyéb részletről is hallani lehet.
Belső értesülések alapján 7 és 9 dollár köré kell várni a Netflix, reklámokkal „feldobott” előfizetői csomagja árát. Erről a Bloomberg számolt be megbízható forrásra hivatkozva. Azért nem pontosabb összeget lebegtettek meg, mert ez országonként változhat majd. Minden bizonnyal olyan hely is akadni fog, ahol ennél is kevesebbet kér majd a Netflix, de az arányok globálisan ugyanúgy alakulhatnak.
Jelenleg a vállalat három opciót biztosít a felhasználóknak a Netflix, és ezekben nincsenek reklámok. Az alapcsomag 10 dollárba kerül, de ez még erősen korlátozott több szempontból is, és a minőségben is le kell adni, ami a legfájóbb. A 15,5 dolláros csomag a középső, itt már nagyobb felbontásban, több eszközön használható a szolgáltatás, a prémium előfizetés pedig 20 dollárba kerül. Az alapcsomaghoz képest a 7-9 dolláros, reklámokkal ellátott opció nem sokkal olcsóbb, de még kérdéses az, hogy ott pontosan milyen minőségben lehet majd élvezni a Netflix tartalmait.
A legfrissebb hírek szerint egyébként lehetnek olyan tartalmak, amikben nem lesz reklám. Például a saját gyártású Netflix filmek állítólag reklámmentesek maradhatnak, és a gyerekeknek szánt mesék is megúszhatják hirdetések nélkül. Ha minden igaz, óránként 4 percnél nem lesznek hosszabbak a reklámok, és a hirdetéseket a műsorok elején és közepén fogja a rendszer beadni, a műsorok végét talán már nem fogják zavarni a reklámok.
Állítólag a piac felén indulhat el az idei utolsó negyedévben a hirdetéses opció, és 2023 első negyedévében pedig már a legtöbb régióban biztosított lesz ez. Bízunk abban, hogy hazánkat már az első körben eléri majd az újítás.
Arányosan kalkulálva 1750 és 2250 forint közé érkezhetne a hirdetéses csomag itthon. Már amennyiben nem fogja a vállalat emelni az árakat, és sajnos nem mernénk nagy összegben fogadni arra, hogy nem lesz árkorrekció. Egyrészt a forint nagyon sokat romlott az utóbbi időben, másrészt az Egyesült Államok áraihoz képest már eddig is lényegesen kedvezőbb volt a hazai díjszabás.
Már több mint egy éve vannak pletykák arról, hogy jönnek a reklámok a streaming platformokra, de egyik cég sem igazán mert előállni azzal, hogy milyen áron fogják ezeket értékesíteni. Végül az HBO Max törte meg a jeget azzal, hogy az USA-ban bejelentette a 10 dolláros reklámokkal tarkított csomagot, ami a 15 dolláros opció kínálatát biztosítja, csak hirdetésekkel. Ezt követően a Walt Disney bejelentette, hogy december 8-án indul a reklámokkal ellátott Disney+ 8 dolláros havidíjért, és a megszokott csomagok árát pedig fentebb emeli a cég.
A Netflix idén nagyon rosszul teljesít, és talán az olcsóbb csomag bevezetése változást hozhatna abban, de mégsem merik meglépni a fejlesztést. A bizonytalan helyzetben a vállalat vélhetően attól tart, hogy egy rosszul meghozott döntés még visszább vetheti, és az elmúlt hónapokban olyan mélyen volt, hogy ez nem fért bele. A szolgáltató társigazgatója, Reed Hastings egyébként már áprilisban elmondta, hogy dolgoznak a hirdetésekkel ellátott előfizetési opción. Majd a másik társigazgató, Ted Sarandos azt is elárulta, hogy a Microsoft technológiai partnereként fogják ezt bevezetni, de az árakról továbbra sem esett szó hivatalosan.
Kiszivárgott információk szerint a Netflix az új olcsóbb csomagnál olyan korlátozásokat is bevezet majd, mint például a letöltési lehetőség megvonása. Aki le akar majd tölteni valamit offline megtekintés céljával, az a jövőben is kénytelen lehet a megszokott csomagokból válogatni.