Shop menü

NEM KIZÁRÓLAG TISZTÁN ELEKTROMOS LESZ A XIAOMI AUTÓJA?

Nagyon úgy fest, hogy a vállalat használhat belsőégésű motort, de nem a megszokott módon.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nem kizárólag tisztán elektromos lesz a Xiaomi autója?

A Xiaomi a hírek alapján nagyon jól halad a személyautós fejlesztéseivel, az utóbbi időben több alkalommal is lehetett halani a projekt különböző fejleményeiről. Az elmúlt hétben pedig több különböző forrásból is olyan információ látott napvilágot, miszerint a jármű a korábbi feltételezésekkel ellentétben, nem teljesen elektromos lesz.

A különböző technológiai cégek elsősorban a Tesla által inspirálva, a teljesen elektromos autók egyszerűségét látva döntöttek úgy, hogy ezen a területen megpróbálnak érvényesülni. Hiszen ezeknek a felépítése lényegesen egyszerűbb, mint a korábbi belsőégésű motoros autóknak, főleg akkor, ha a komponensek javát tapasztalt beszállítóktól vásárolják meg, ami az általános gyakorlat még az öregmotorosoknál is.  Egészen eddig a Xiaomi kapcsán is mindenki teljesen biztosra vette, hogy csak villanyautókban gondolkodik, de most úgy fest, hogy fordult a kocka.

A Xiaomi a BEV mellett EREV hajtással is kínálhatja majd a saját járműveit, nagy létszámban kezdett felvenni erre szakosodott mérnököket az utóbbi időben.

Néhány nappal korábban kiszúrták, hogy a Xiaomi fokozatosan bővítette az autós fejlesztői csapatát, és olyan szakembereket is felvett, akik a pusztán elektromos hajtáson túl egyéb rendszerekben is nagy jártassággal rendelkeznek. A BEV rövidítés az akkumulátorról üzemelő villanyautót takarja, szóval ebben semmi érdekes nincs, az EREV viszont már más tészta.

Galéria megnyitása

Az Extended Range Electric Vehicle rövidítéséről van szó, ami azt jelenti, hogy van az autóban egy hatótáv növelő egység is az elektromos hajtásláncon felül. Ebben az esetben már nemcsak egy akkumulátor és egy vagy több villanymotor található a járműben, hanem egy jellemzően belsőégésű motor is, de ez a hajtásban semmilyen módon nem vesz részt. Ennek az a feladata, hogy a telepet töltse az üzemanyagot felhasználva, és így tudjon az autó nagyobb távokat is megtenni anélkül, hogy meg kellene állni tölteni.

A Xiaomi MS11, illetve Modena néven emlegetett első jármű a legfrissebb hírek szerint három verzióban lesz megvásárolható, és az egyik opció már egy EREV kivitel lesz.

Kínai értesülések szerint a fapados verziónál egy egyszerűbb 400 voltos rendszert fog nyújtani az autó a BYD-tól származó akkukat alkalmazva, a topkivitel pedig a CATL 101 kWh-s Qilin telepe fog dolgozni, ebben az esetben már 800 voltos rendszerről lesz szó. A két véglet között pedig a hatótávnövelős hajtás lesz, ahol egy 1,5 literes motor fog bevetésre kerülni azzal a céllal, hogy az akkumulátor töltéséről gondoskodjon szükség esetén.

Sajnos az EREV verziózól nem derültek ki részletek, de az egészen biztos, hogy ebben az esetben is beszállítótól vásárolt motorról lesz szó, a Xiaomi ilyen egységet nem fejleszt házon belül. Fontos azt leszögezni, hogy a hatótávnövelő rendszer egyáltalán nem az ördögtől való, és a jövőben könnyen lehet, hogy ezek szélesebb körben is használatba állhatnak. Ilyenkor ugyan van a fedélzeten belsőégésű motor, de ez egy jóval egyszerűbb környezetben dolgozik, nincs mellette komplikált hagyományos váltó, és pont optimális fordulaton, hatékonysági szinten tud üzemelni, hiszen a hajtáshoz nincs köze.

Galéria megnyitása

A Xiaomi már jövőre szeretné beindítani a személyautója gyártását, és folyamatosan élesben tesztelik már a járművet. Sok olyan fotó kering mostanra a neten, amiken álcázva lehet látni az újdonságot. Azt azonban nem tudni, hogy kezdetben a három verzióból melyek lesznek elérhetőek, könnyen lehet, hogy az EREV például csak később fog befutni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére