Shop menü

NEM AKAR PARTNEREKRE TÁMASZKODNI A XIAOMI AZ AUTÓGYÁRTÁSBAN

Meglenne a lehetősége arra, hogy egy erős és tapasztalt vállalattól vegyen üzemet a cég, de most úgy tűnik, hogy nem ebbe az irányba akar menni.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nem akar partnerekre támaszkodni a Xiaomi az autógyártásban

Már egy ideje nem titok, hogy a Xiaomi szeretne autógyártó lenni. Az viszont még eléggé ködös, hogy miként képzeli ezt el a vállalat. Eleve a Xiaomi berkein belül sem döntöttek el mindent a jelek szerint, mert nem ritka, hogy egymásnak ellentmondó híreket lehet hallani a folyamatosan haladó projekt kapcsán.

Valamivel több mint egy hete számolt be arról a Bloomberg, hogy a Xiaomi komoly tárgyalásokat folytat a Beijing Automotive vállalattal, vagyis a BAIC Grouppal. Arról azonban semmi biztost nem lehetett tudni, hogy vajon milyen ügyben egyeztet egymással a két cég. A BAIC és a Xiaomi többféle módon is összedolgozhat egymással, és még az is szóba került, hogy egy gyárat teljes egészében megvásárolhatna a Xiaomi.

Nagy potenciál lenne a Xiaomi szempontjából egy gyár megvásárlásában, hiszen akkor egészen gyorsan fel tudná állítani a saját autógyártási ökoszisztémáját. Már amennyire ezen a fronton bármi gyorsan megy. Mert így is évekbe telne azért az, hogy egy teljesen egyedileg tervezett járműt gyártásba állítson. Az a hír járta, hogy a Beijing Hyundai második számú gyárát szerezhette volna meg a Xiaomi, melyet még 2002-ban alapított meg együtt a Hyundai és a BAIC.

Galéria megnyitása

Viszont most olyan hírek érkeztek, amik egyértelműen cáfolják azt, hogy a Xiaomi egy már működő autógyártó üzemet szeretne vásárolni magának. Bár ezáltal sokkal könnyeb lenne a dolga, egymástól független ágazati források arról számoltak be, hogy nem fog erre sor kerülni. A vállalat ugyanis állítólag most arra koncentrál, hogy saját üzemet hozzon létre.

A Sina Tech számolt be arról, hogy nemcsak a BIAC Group gyártósoraiból nem kér a Xiaomi, hanem egyéb OEM partnerrel sem kíván együttműködni a gyártásban. Hiába nehezebb ez az út, önmagának akar üzemet építeni a vállalat. Egyébként belső értesülések szerint a jármű tervezése már nagyon szépen halad, már a mérnökök dolgoznak az elektromos autón, miközben folyamatban van a szoftveres oldal megalkotása és integrálása. Több jelentős munkafolyamat is lezárulhat október közepére.

Ha készen vannak a tervek, akkor indulhat a gyártás megszervezése, ami egyáltalán nem egyszerű feladat, főleg akkor, ha valójában még gyárad sincs. Így azonban a mérnökök sokkal nagyobb szabadságban dolgozhatnak, és olyan gyártási megoldásokat valósíthatnak meg, amik merőben eltérnek a megszokottól.

Nem tudni, hogy a Xioaminak pontosan milyen elképzelései vannak, de az egészen biztos, hogy ha nem akarnak egyszerűen beállni az autógyártók sorába, akkor le kell térni a járt ösvényekről. Ennek az egyik legjobb módja pedig, ha a gyártásnál új módszerekhez nyúl, ahogy tette azt a Tesla is. Elon Musk vállalata úgy határozott korábban, hogy magának alakítja ki a gyártás jelentős részét, és így esetenként merőben eltérő megoldásokkal dolgoznak, mint a riválisok.

Az egyedi látásmód a villanyautók igényeivel összecsiszolva költséghatékonyabbá tudja tenni az autók előállítását. A Tesla például az eddig pénzügyi jelentések alapján nagyobb profitot tud elérni az autóival, mint a konkurencia, ha pedig minden jól alakul, akkor gyorsabbá is válhat az előállítás. Ugyanakkor az benne van a pakliban, hogy néhány dolog zátonyra fut, hiszen így járatlan utakon kell haladni. A Tesla például a Model 3 gyártásánál azért volt kénytelen sok csúszást elszenvedni, mert olyan komplex gyártást álmodtak meg, amit képtelenek voltak megvalósítani.

A Xiaomi 2030-ig több mint 10 milliárd dollárt tervez elkölteni az autóipari törekvéseire. Olyan gyártást szeretne kiépíteni, ami egyre eléri majd a 300 ezer jármű éves kapacitást, persze első körben azért még nem számol ennyivel. Az indulást követően egy 150 ezer autós kapacitásnak már örülne, ez a terve. Az első autók a legutóbbi tervek szerint 2024-ben készülhetnek el, ami ugyan még két év múlva lesz, de sokan szkeptikusak ennek kapcsán. Több szakértő is úgy véli, hogy nincs reális esély arra, hogy ennyire hamar készen állon a Xiaomi.

Kíváncsian várjuk, hogy mennyire jönnek majd be a vállalat tervei, de például olyan hírek is voltak még az előző hónapban, hogy augusztusban a Xiaomi bejelenti majd az autóját, viszont erre mostanáig nem került sor.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére