Napvilágot látott az Nvidia legfrissebb pénzügyi jelentése, amely most arról ad képet, hogyan végződött a vállalat 2019-es pénzügyi évének harmadik negyedéve. Az adatok alapján úgy tűnik, a teljes bevétel éves szinten 21%-kal nőtt, azaz 3,181 milliárd dollárra rúgott, de az 1,058 milliárd dolláros működésből befolyó bevétel is szép eredménynek minősül, ez ugyanis éves szinten 18%-os javulást mutat. A nettó bevétel még ennél is nagyobb mértékben, 47%-kal nőtt éves szinten, így most 1,23 milliárd dolláron áll – igaz, ez a második pénzügyi negyedévhez képest már nem olyan vonzó, hiszen negyedéves szinten 9%-os csökkenést jelent.
Ha az egyes divíziókat nézzük, még mindig azt láthatjuk, hogy a gamereknek szánt termékek messze a legtöbb bevételt generálják. A gamer részleg ezúttal éves szinten 13%-os növekedést könyvelhetett el, ám negyedéves szinten már 2%-os csökkenés mutatkozik, amihez valószínűleg az Intel processzorokból kialakult hiánynak is van némi köze, plusz a kriptovaluta-bányászat kiesése is szerepet játszik a történetben. A gamereknek szánt előző generációs videokártyákból az egyes partnerek a szükségesnél picit nagyobb raktárkészleteket halmoztak fel korábban, ugyanis arra számítottak, hogy a kriptovaluta-bányászattal kapcsolatos megrendelések továbbra is zökkenőmentesen érkeznek, ám a valóság kicsit másképp alakult.
A professzionális vizualizáiós eszközökkel foglalkozó részleg, amiben a Quadro és a Quadro RTX sorozatú videokártyák foglalnak helyet, ezúttal 305 millió dolláros teljes árbevételt ért el, ami éves szinten elég szép, 27,6%-os emelkedést jelent. Az adatközpont-csoportban 792 millió dolláros teljes árbevétel folyt be, vagyis éves szinten elég komoly, 58%-os javulás következett be. Ebben a szegmensben sok új termék jelent meg, így a platformok folyamatosan frissülnek, ami nagy mértékben hozzájárul a dinamikusan növekvő szegmens folyamatos hízásához.
Az autóiparba szánt termékekből ezúttal 172 millió dolláros teljes bevételt realizált a vállalat, azaz 19,4%-kal javult a teljesítmény az előző év azonos időszakához képest. Ebben nagy szerepe volt annak, hogy a vállalat több autógyártót is megnyert termékeivel, így a Toyota, a Volvo és az Isuzu termékpalettáján is megjelenhetnek a Level2-es „önvezető” autómodellek az elkövetkező időszakban. Ezzel egy időben az első egychipes autóipari SoC egység, a Xavier gyártása is beindult.
A sor végén az OEM és IP bevételek kullognak, amelyekből most csak 148 millió dollárnyi bevétel jött össze, ez pedig elég komoly visszaesés az előző év azonos időszakában tapasztalt 191 millió dolláros szinthez képest. A vállalat pénzügyi szakemberei úgy számolnak, az aktuális pénzügyi negyedév folyamán 2,7 milliárd dollár körüli teljes árbevétel jöhet össze, ami néhány százalékkal elmarad az előző év azonos időszakában felmutatott 2,9 milliárd dolláros teljesítménytől.