A napokban számolhattunk be arról, hogy az Nvidia és az OpenAI gigantikus üzletet kötött, most pedig már a cég egy másik befektetése került terítékre. Egy angol önvezető technológiával foglalkozó startup szekerét tolja meg jelentős pénzekkel más kisebb cégek támogatása mellett.
Az Nvidia becsült piaci értéke lassan 4,5 billió dollár lesz, eszelős mennyiségű profitot termel, és ebből a cég igyekszik olyan projekteket támogatni, amik hosszabb távon hozzájárulhatnak a növekedéséhez. Így került a figyelem középpontjába a Wayve is.
Ez az angol vállalkozás olyan önvezető rendszert fejleszt, melynek alapját az Nvidia által szállított hardver adja. A partnerkapcsolat korábban született meg, a mostani már a második jelentősebb tőkeinjekció lesz a zöldek részéről, a szükséges hardvereket pedig sok éve szállítják a startupnak. 2017 óta működik a Wayve, és 2018-ban lett Nvidia partner, szép eredményeket értek el ez idő alatt. 2024 májusában volt egy Series C befektetési forduló, amiben 1,05 milliárd dollárt gyűjtött olyan cégektől, mint az Uber, a SoftBank, és az Nvidia is szerepet vállalt már abban a körben.
Ezúttal az Nvidia már magában tol bele 500 millió dollárt a Wayve, és meglehetősen nagy reményeket fűz a startuphoz.
Jensen Huang, a vállalat alapítója és vezérigazgatója jelentette be a befektetés hírét. A Wayve kapcsán Huang egyenesen arról beszélt, hogy a jövőben egyike lehet majd a dollárbilliós értékű vállalatoknak. A vállalat által fejlesztett rendszer nagyon hasonló ahhoz, mint amivel a Tesla is dolgozik, és ez lehet a sikerének a nyitja. Állítólag bizonyos szempontból már most jobb a Wayve technológiája, mint az FSD a Teslánál, „okosabban” teszi a dolgát.
A Wayve tehát nem specifikus szenzorokat használ, és a GPS-re sem különösebben támaszkodik az általános navigáción túl, egyszerű kamerák képével oldja meg az önvezetést. Mesterséges intelligenciával, fejlett gépi látás révén képes biztonságosan üzemelni, és a meglévő hardveres komponensek mellett tudja megoldani a feladatát.
Valószínűleg eddig nem sokan hallottak még a Wayve-ről, de a startupnak már sikerült szerződnie a Nissannal. A cégek közös fejlesztése pedig már szépen halad előre, olyannyira, hogy a ProPilot rendszer már a Wayve mesterséges intelligenciát használó vezetéstámogató rendszerét is magában foglalhatja. A Nissan egyik autójának fedélzetén már 4. szintű önvezetést demóztak ezzel Japánban, Tokió forgalmas utcáin. A tervek szerin 2027-ben debütál majd az Nvidia Drive Thor platformot alkalmazó, Wayve AI Driver alapú önvezetési funkció a Nissannál.
Az Egyesült Királyságban több startupot támogatott most az Nvidia. Nem meglepő módon olyan cégek részesülnek a pénzből, amik mesterséges intelligenciával, gépi tanulással foglalkoznak, és az Nvidia által fejlesztett megoldásokat alkalmazzák. Összesen 2,6 milliárd dollárt (2 milliárd fontot) költ el a cég olyan kisebb csapatok megsegítésére, akik valamilyen formában mesterséges intelligenciát alkalmaznak.