Shop menü

NAGY HULLÁMOT VETETT, DE MÁR NEM SOK VIZET ZAVAR A THREADS

Rekord sebességgel gyűjtött felhasználókat, majd rekord sebességgel veszített aktív közönséget a platform.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nagy hullámot vetett, de már nem sok vizet zavar a Threads

A mikroblogok világa szinte követhetetlen tempóval pörög az elmúlt hetekben. A Twitter ma már nem is Twitter hivatalosan, hanem szimplán X, a rakétaként egekbe emelkedő Threads pedig úgy fest, hogy hamvába halhat. Ember legyen a talpán, aki kibogozza a szálakat, és a jelek szerint nem is próbálkoznak már ezzel, mert a Meta threadek magukra maradtak.

A Threads úgy vonzotta a felhasználókat, mintha kötelező lett volna belépni, de most úgy tűnik, hogy a legtöbb ember igazából csak meg akarta nézni, mi ez az őrület. Július 5-én indult a szolgáltatás, és nem kellett egy hét ahhoz, hogy 100 milliónál is népesebb felhasználói táborra tegyen szert. Azonban majdnem olyan gyorsan el is hagyták a szolgáltatást az emberek, mint ahogy összegyűltek körülötte a hírek hatására.

Az első héten meredeken emelkedett a közösség mérete, azonban a második héten már lendületes visszaesést lehetett tapasztalni. Erről számos különböző statisztika is napvilágot látott, tehát szó nincs arról, hogy megalapozatlan felvetésről lenne szó. Múlt heti hírek szerint a szolgáltatás 70 százalékos visszaesést produkált, ráadásul ezen a fronton azóta sincs megállás.

Galéria megnyitása

Mark Zuckerberg 12 nappal az indulást követően igyekezett pozitívnak mutatkozni, és arról beszélt, hogy több tíz millió ember használja aktívan napi rendszerességgel az új mikroblogot; de már akkor is erőteljesen leszálló ágban volt a közösségi élet a Threadsen a beszámolók szerint. Ma pedig nem igazán tudna a Meta első embere hitelesen egy hasonló threadet elhinteni, mivel a legfrissebb számok mind azt mutatják, hogy 10 millió fő környékére csökkenhetett az aktív közönség tábora.

Kevesebb mint 3 hét alatt lényegében elveszített 100 millió felhasználót az új platform, bár a napi aktivitás sosem volt 60 millió felett.

A SimilarWeb több szempontból is vizsgálta a szolgáltatás helyzetét. Az emberek az iOS és az Android alkalmazásokat az első napokban átlagosan akár 19 percig is használták naponta, ami már nagyon jó értéknek számít. Azonban a legfrissebb adatok már azt mutatják, hogy nem tudta az olvasókat megfogni a mikroblogon megjelenő tartalom, ugyanis már 4 perc alá csökkent az aktív használati idő. Szóval akik még felnéznek a Threadsre, azok sem maradnak sokáig, és érdekesség, hogy ezzel szemben a Twitter 25 percre foglalja le napjainkban az embereket.

A Google Trends alapján is azt lehet látni, hogy a Threads nem sok érdeklődőt vonz már. Globálisan a „Threads” szóra irányuló keresések száma már majdnem ugyanazon a szinten mozog, mint az előtt, hogy a Meta elindította volna ezen a néven a szolgáltatását. Az Egyesült Államokban jobb a helyzet egy kicsivel, de a világ más tájain már szinte nyomát sem látni az érdeklődőknek.

Annak ellenére van nagyon rossz helyzetben a Threads, hogy Elon Musk egyébként minden erejével azon van, hogy a konkurencia malmára hajtsa a vizet. A napokban kiderült, hogy már az elküldhető direkt üzenetek mennyiségét is korlátozni fogja a vállalat azoknál, akik nem Blue előfizetők, és a platformot Twitterről átkeresztelte egyszerűen X-re, és ezzel sem növelte meg a szolgáltatás népszerűségét.

Törölni legalább biztosan senki nem fogja magát a Threadsről, arra ugyanis nincs lehetőség, hacsak nem dobja az illető a teljes Instagram profilját is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére