A mikroblogok világa szinte követhetetlen tempóval pörög az elmúlt hetekben. A Twitter ma már nem is Twitter hivatalosan, hanem szimplán X, a rakétaként egekbe emelkedő Threads pedig úgy fest, hogy hamvába halhat. Ember legyen a talpán, aki kibogozza a szálakat, és a jelek szerint nem is próbálkoznak már ezzel, mert a Meta threadek magukra maradtak.
A Threads úgy vonzotta a felhasználókat, mintha kötelező lett volna belépni, de most úgy tűnik, hogy a legtöbb ember igazából csak meg akarta nézni, mi ez az őrület. Július 5-én indult a szolgáltatás, és nem kellett egy hét ahhoz, hogy 100 milliónál is népesebb felhasználói táborra tegyen szert. Azonban majdnem olyan gyorsan el is hagyták a szolgáltatást az emberek, mint ahogy összegyűltek körülötte a hírek hatására.
Az első héten meredeken emelkedett a közösség mérete, azonban a második héten már lendületes visszaesést lehetett tapasztalni. Erről számos különböző statisztika is napvilágot látott, tehát szó nincs arról, hogy megalapozatlan felvetésről lenne szó. Múlt heti hírek szerint a szolgáltatás 70 százalékos visszaesést produkált, ráadásul ezen a fronton azóta sincs megállás.
Mark Zuckerberg 12 nappal az indulást követően igyekezett pozitívnak mutatkozni, és arról beszélt, hogy több tíz millió ember használja aktívan napi rendszerességgel az új mikroblogot; de már akkor is erőteljesen leszálló ágban volt a közösségi élet a Threadsen a beszámolók szerint. Ma pedig nem igazán tudna a Meta első embere hitelesen egy hasonló threadet elhinteni, mivel a legfrissebb számok mind azt mutatják, hogy 10 millió fő környékére csökkenhetett az aktív közönség tábora.
Kevesebb mint 3 hét alatt lényegében elveszített 100 millió felhasználót az új platform, bár a napi aktivitás sosem volt 60 millió felett.
A SimilarWeb több szempontból is vizsgálta a szolgáltatás helyzetét. Az emberek az iOS és az Android alkalmazásokat az első napokban átlagosan akár 19 percig is használták naponta, ami már nagyon jó értéknek számít. Azonban a legfrissebb adatok már azt mutatják, hogy nem tudta az olvasókat megfogni a mikroblogon megjelenő tartalom, ugyanis már 4 perc alá csökkent az aktív használati idő. Szóval akik még felnéznek a Threadsre, azok sem maradnak sokáig, és érdekesség, hogy ezzel szemben a Twitter 25 percre foglalja le napjainkban az embereket.
A Google Trends alapján is azt lehet látni, hogy a Threads nem sok érdeklődőt vonz már. Globálisan a „Threads” szóra irányuló keresések száma már majdnem ugyanazon a szinten mozog, mint az előtt, hogy a Meta elindította volna ezen a néven a szolgáltatását. Az Egyesült Államokban jobb a helyzet egy kicsivel, de a világ más tájain már szinte nyomát sem látni az érdeklődőknek.
Annak ellenére van nagyon rossz helyzetben a Threads, hogy Elon Musk egyébként minden erejével azon van, hogy a konkurencia malmára hajtsa a vizet. A napokban kiderült, hogy már az elküldhető direkt üzenetek mennyiségét is korlátozni fogja a vállalat azoknál, akik nem Blue előfizetők, és a platformot Twitterről átkeresztelte egyszerűen X-re, és ezzel sem növelte meg a szolgáltatás népszerűségét.
Törölni legalább biztosan senki nem fogja magát a Threadsről, arra ugyanis nincs lehetőség, hacsak nem dobja az illető a teljes Instagram profilját is.