Shop menü

NAGY BAJ LEHET A NETFLIXNÉL A REKLÁMOKKAL MEGTÁMOGATOTT ELŐFIZETÉSBŐL

Nem örvend nagy népszerűségnek az újonnan bevezetett csomag, de a vállalat kitart amellett, hogy jó döntést hozott és megfelelően pozícionálta. Egyelőre viszont csak viszi a pénzt.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nagy baj lehet a Netflixnél a reklámokkal megtámogatott előfizetésből

Lassan már minden streaming szolgáltatást igénybe lehet venni valamilyen reklámokkal megszórt csomagban. A Netflix a saját megoldását november 3-án indította el, de az Antenna elemzőcég adatai alapján ez egyelőre nem éppen bombasztikus siker, sőt, sokkal inkább kudarcnak tűnik a mostani formájában.

Az újonnan Netflixre előfizetők körében mindössze 9 százalék döntött úgy, hogy a reklámokkal felöntött, de cserébe olcsóbb csomagot választja.

Ez a vállalat szempontjából egy borzalmas eredmény, és bőven elmarad attól, amiről a korábbi előrejelzésében adott tájékoztatást. Viszonyítási lehetőségünk is van, például az HBO Maxnál, amikor ott ez az opció megjelent, az emberek 15 százaléka választotta a reklámokkal megtámogatott lehetőséget. Ennek ellenére a vállalat illetékese pozitívan nyilatkozott.

„Még nagyon a korai szakaszban van a hirdetésekkel támogatott szolgáltatásunk, elégedettek vagyunk a bevezetésével és az érdeklődéssel, valamint a hirdetők lelkesedésével a Netflixszel való együttműködés tekintetében” – mondta a Netflix szóvivője a The Wall Street Journalnak adott nyilatkozatában. De ez eléggé szembe megy egy másik, a napokban megjelent beszámolóval.

Galéria megnyitása

Az induláshoz szerződött partnerek sokkal kevesebb megjelenést kaptak, mint amit a becslései alapján ígért a Netflix, ez lényegében tényként kezelhető. 

A Digiday pedig úgy tudja, hogy még pénzvisszafizetésre is kényszerült bizonyos esetekben a vállalat, miután a kezdeti időszakban 20%-kal elmaradt a nézőszám a garantált minimumtól.

Amennyiben továbbra is alacsony lesz az érdeklődés, nem tartjuk kizártnak, hogy a Netflix bele fog nyúlni a rendszerbe valamilyen módon, és kedvezőbbé teszi az ajánlatot. Ugyanis a cégnek az nem elég ebben az esetben, hogy néhány embert ezzel is rávegyen az előfizetésre. A streamingplatformnak itt arra lenne szüksége, hogy sok új belépőt tudjon behálózni, és nagy legyen az az előfizetői kör, aki ebben érdekelt.

A reklámokhoz a Netflixnek partnereket kell találni. Viszont ameddig nem látják azt a cégek, hogy van értelme szerződést aláírni reklámokra, addig nem fogják ezt komolyan venni, illetve nem mennek majd bele olyan felállásba, ami már a szolgáltatás számára is előnyös lehet. Ugyanis egyáltalán nem mindegy, hogy mennyit keres a cég a reklámokkal.

Galéria megnyitása

Itt arról van szó, hogy a 7 dolláros előfizetési díjon felül a Netflixnek el kellene érnie azt, hogy a hirdetések révén az új opcióra előfizetők után még fejenként 4-6 dollárt tudjon összekalapozni egy hónapban a hirdetőktől is. Mivel reklámok nélkül legolcsóbban 10 dollárért lehet előfizetni, és abban az esetben még alacsonyabb a biztosított felbontás.

A Netflix az elmúlt időszakban már egészen jól szerepelt a tőzsdén, a 162 dolláros mélyponthoz képest a napokban majdnem duplázni tudott már, ugyanis 320 dollár körül állt. Azonban a negatív hírek egy kicsit ismét visszavetették az értékpapírjai árfolyamát a 300 dolláros határ alá. Szép lassan talán visszatér a befektetők bizalma, azonban az ilyen esetek biztosan nem kedveznek a cégnek. Valósszínűleg a következő időszakban azon lesz a Netflix, hogy ezt az előfizetési lehetőséget szélesebb körben is bevezesse, és közben emelje a népszerűségét.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére