A Nokia kapcsán nem régen számoltunk be arról, hogy hosszú időt követően úgy döntött, hogy új logót vezet be, és identitást vált. Most pedig az LG Electronics is ugyanerre az útra lépett, bár azt rögtön hozzá is tennénk, hogy az LG-bél nem annyira drasztikus a váltás.
Az LG története egészen a 40-es évekre tekint vissza, de a vállalat nagyon sokáig GoldStar néven üzemelt, igazából csak a 2000-es évek elején váltott teljes egészében az LG névre a cég, de magát az LG márkanevet már korábban használni kezdte. A mostani logó 2014 óta volt használatban, de igazából szigorúan nézve már 1995 óta többnyire ugyanúgy néz ki, és érdekes módon a 90-es években hasonlóan letisztult volt a márkajelzés, mint amire most tér át a vállalat.
Az LG igyekszik fiatalos kisugárzást nyújtani, abban segítene az embereknek, hogy jól szórakozzanak a hétköznapok során. Erre igyekszik utalni a cég azzal, hogy az új márkajelzést is egy mókás animációval mutatta be. Az új márka irány és vizuális identitás kiemeltebb szerepet szentel majd a „Life’s Good” érzésnek és értékrendnek. Dinamikusabb és fiatalosabb lesz a cég online felülete és a bolthálózata is ennek megfelelően fog átalakulni.
- Kompromisszummentes ügyfélélmény
- Emberközpontú innováció
- Gondosság a mosolyért
Ezek lesznek a jövőben az LG alapértékei a vállalat hivatalos beszámolója szerint, amiben a cég külön kiemelte, hogy Z generáció számára is szeretne minden eddiginél többet nyújtani. A cég azt akarja elérni, hogy az emberek az LG termékek vásárlása során érezzék a törődést és a gondoskodást, az értékesítők pedig szeretettel legyenek a vásárlók és a termékek felé egyaránt.
A továbbiakban nagyobb hangsúlyt fog kapni az interaktivitás, az eladók és a vásárlók közvetlenebb kapcsolatban állhatnak majd az új felületek révén. Ennek köszönhetően még lendületesebben terjedhet majd az LG és a márkaimázs tovább fog erősödni. A digitális térben a vállalat igyekszik majd teljesen új élményeket adni a felhasználók számára. Az is kiderült, hogy a logóban megjelenő animáció számos helyen vissza fog köszönni a dinamikusságot sugározva a látogatók felé.
Az LG egy piros árnyalatot kezdett használni az új logó alapjaként, ami nem a véletlen műve. A cég szerint ez még energikusabb kisugárzással szolgál majd, és egyébként ennek az LG Active Red fantázianevet adták. A jövőben már ez fog a legtöbb helyen visszaköszönni az egyszerű fekete és fehér színek mellett. Új betűtípust is használni kezd a cég, amit elsődlegesen Life’s Good feliratnál lehet majd viszont látni.
A Life’s Good szlogen azt az üzenetet hordozza, hogy a vállalat a termékei révén egy minőségibb élethez segíti az embereket, és ennek köszönhetően a vásárlók még értékesebb pillanatokat élhetnek át az LG fejlesztésekkel, szolgáltatásokkal. Emellett pedig a továbbiakban a cég arra a célra fog fókuszálni, hogy olyan innovatív megoldásokkal álljon elő, amik hozzájárulnak a jobb élethez. Arra is kitért a cég, hogy szeretné a környeztet óvni, és a jövőben erre is nagyobb figyelmet fog szentelni.