Shop menü

MÉRFÖLDKŐHÖZ ÉRT A YOUTUBE, CSÚCSON AZ ELŐFIZETŐK SZÁMA

Egy év alatt sikerült több mint 50 százalékos növekedést összehozni, a YouTube sokat köszönhet a promóciós kampányoknak.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Mérföldkőhöz ért a YouTube, csúcson az előfizetők száma

A YouTube különböző előfizetési lehetőségeket nyújt a felhasználói számára. Most pedig arról számolhatott be, hogy már egy újabb rekordot ért el, ami egyértelműen jelzi a vállalat számára, hogy jó az irány, amerre haladnak. Együtt tette közzé a YouTube Premium és a YouTube Music előfizetések számát a Google.

A keresőóriás örömmel számolt be arról, hogy a két előfizetési lehetőség összesen már 80 millió felhasználót fog össze.

Nagyon szépen növekedik a YouTube ebből a szempontból, de még bőséges benne a potenciál, azt figyelembe véve, hogy a teljes felhasználói tábornak csak egy nagyon kicsi részét teszik ki azok, akik havidíjat fizetnek. Nyári adatok alapján valamivel több mint 2,6 milliárd havi aktivitást mutató felhasználója van a YouTube-nak, ami egy egészen szédületes szám. Ebből pedig nagyjából kiszámolható, hogy 3 százalékot tesznek ki jelenleg azok, akik igénybe vesznek valamilyen előfizetéses opciót.

Egy évvel ezelőtt 50 millió volt az előfizető 2,5 milliárd aktív felhasználó mellett, szóval az arány azért egészen szép növekedést mutat. Az pedig, hogy egy év alatt sikerült a vállalatnak 30 millió új előfizetőt szereznie, hatalmas eredmény. Ez azt jelenti, hogy a vállalat egyetlen év alatt képes volt 60 százalékkal fentebb tornászni a YouTube Premium és a YouTube Music fizető közönségét. Persze ez abból a szempontból nem csoda, hogy a reklámokból egyre több van, ezek egyre agresszívabbak is, és a YouTube is azon van, hogy az előfizetési lehetőségek irányába terelje az embereket.

Galéria megnyitása

Az előfizetőkből lényegesen nagyobb bevételt lehet felhajtani, mint azokból, akik reklámok mellett használják a YouTube-ot – vagy igazából bármilyen egyéb platformot. Persze hangsúlyozta a vállalat a mostani eredmény kapcsán, hogy náluk a rajongók az elsők például a YouTube Music zenestreaming funkció esetében. Azok tudják igazán élvezetesen használni a szolgáltatást, akik fizetnek, hiszen így lesz a platform reklámmentes, mehet a lejátszás a háttérben, letölthetőek tartalmak offline fogyasztásra, és így tovább.

Lyor Cohen, a YouTube Music globális vezetője jelentette be a remek eredményt. A szakember azt is elmondta ennek kapcsán, hogy folyamatosan dolgoznak azon, hogy partnerekkel is népszerűsítsék az előfizetési lehetőséget. Kiemelt partner például a Samsung és a Vodafone Europe, néhány promócióban pedig a Google One is részt szokott venni. Az ilyen kampányok nagyban segítik a stabil új előfizetők szerzését, mert miután több hónapig ingyen élvezik a reklámmentességet, sokan már meg akarják tartani az ajándékba kapott időszakon túl is.

Galéria megnyitása

Sajnos a negyedéves jelentéseiben az Alphabet nem szokta külön jelezni, hogy mennyi bevétele volt azokból a felhasználókból, akik a YouTube szolgáltatásért valamilyen formában fizetnek, pedig érdekes lenne ez az adat. Tekintve, hogy milyen összegekbe kerülnek a különböző csomagok, jó eséllyel már az 1 milliárd dollárt közelíti ez az adat. De persze biztosan eltörpül még amellett, amennyi pénz a reklámokból befolyik a platformon.

A harmadik negyedév során a YouTube a különböző hirdetésekből 7,071 milliárd dollárt tudott összehozni, ami egyébként elmarad a cég tavaly, 7,25 milliárd dolláros teljesítményétől. Összességében viszont az előfizetők számának növekedésével egyre jövedelmezőbb a platform üzemeltetése.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére