Shop menü

MEGÚJULT A XIAOMI LOGÓJA, MÁRKAIDENTITÁSA

A cég kiemelte, hogy a dizájnváltás nem merül majd ki az embléma lecserélésében, hanem ez sokkal többet jelent.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Megújult a Xiaomi logója, márkaidentitása

A Xiaomi egy nagyon fiatal vállalat, annak ellenére, hogy mostanra többet ért el például a mobilpiacon, mint a legtöbb tapasztalt cég. Csak 2010-ben született meg a mostani formájában, és igazából sosem azzal törődött, hogy milyen módon tálalja a különböző termékeket, csak arra fókuszált, hogy a lehető legjobb megoldásokat tudja nyújtani a felhasználóknak. És most elérkezettnek látta az idejét annak, hogy ezen egy kicsit változtasson.

A mega bejelentő eseményének másnapján a vállalat lerántotta a leplet az új logójáról, ami egyben egy teljesen új, átgondolt identitást is magával hoz a kommunikáció szerint. Az arculat kidolgozásában Kenya Hara kulcsszerepet vállalt, ő alkotta meg azt a logót, ami a vállalat elmondása alapján dinamizmust sugároz.

Galéria megnyitása

Az elismert japán tervező mostanra rengeteg könyvet írt a dizájnról és több nagy elismerést is szerzett a pályafutása során. És a Xiaomi szerint hasonló szellemiséget képvisel, mint a vállalat, és ez megkönnyítette a közös munkát. A korábbi négyzetes kialakítás a cég állásfoglalása alapján nem volt összhangban azzal, amit ma a Xiaominak sugároznia kell, az új grafika azonban már tökéletesen illeszkedik az új Alive identitáshoz.

Galéria megnyitása

„Az Alive koncepciója a Xiaomi gondolkodásmódja és válasza az intelligens összekapcsolhatóság korszakának fordulópontjára. Technológiai vállalatként a Xiaomi elhivatott abban, hogy újabbnál újabb innovációkkal rukkoljon elő szerte a világon és elengedhetetlen a márka számára, hogy a fogyasztóival együtt növekedjen.” – olvasható a vállalat közleményében.

Galéria megnyitása

Kenya Hara a logó tervezése során a négyzetes és a körkörös formákat tökéletes ötvözésére törekedett. Ezzel egyrészt a gyökerek megtartására utalt vissza, másrészt már az új, dinamikusabb szemléletmódra koncentrál. A négyzet a múlt, a kör pedig a mozgalmas, innovatív jövő a Xiaomi és a tervező elmondása alapján.

Az embléma mellett a Xiaomi írásmódja is megváltozott, és erre is átkerült az íves, szögletes vonalvezetés. Lényegesen kellemesebb látványt nyújt már az új logó és a friss tipográfia kombinációja, mint az eddigi grafikák. És nyilván valóan ez is szerepelt a Xiaomi céljai között amellett, hogy az előtte álló évtizedet már egy határozottabb személet és kifinomultabb identitás mellett szeretné letudni.

Galéria megnyitása

A Xiaomi a természetességnek szeretne nagyobb teret engedni, amire a cég szerint elengedhetetlenül szükség lesz a jövőben. A felhasználókkal együtt kell majd a technológiai megoldásoknak fejlődnie, úgy kell beleilleszkednie a friss megoldásoknak az emberek életébe, hogy megkönnyítik a hétköznapokat, miközben teljesen feltűnésmentesek maradnak. A cég már a járműgyártást is az új Alive szellemiségben szeretné elkezdeni, ha minden a tervek szerint alakul.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére