Az LG Electronics az utóbbi időben több beszélt arról, hogy nagyon ambiciózus a jövőre nézve. A vállalat egyebek mellett szeretne lényegesen magasabb bevételt elérni, több mint 50 százalékos növekedést hozna össze 2030-ra. Most pedig már azt is tudjuk, hogy ezt egyebek mellett azzal érné el, hogy hardverorientált cégből platformértékesítő modellre térne át, és ezzel növelné bevételeit.
Az elmúlt években az bebizonyosodott, hogy az előfizetéses szolgáltatásokban és a reklámiparban óriási pénz van. A világ legnagyobb technológiai vállalatai jelentős részben a reklámokból és a szolgáltatásokból élnek, aki pedig nem, az próbál úgy átalakulni, hogy ebbe az irányba mozduljon el. A Meta és a Google mellett az Apple az, aki az elmúlt években kezdett kiépíteni szolgáltatás ökoszisztémát, és ma már csak ilyen megoldásból stabilan 20 milliárd dolláros bevételt tud elérni negyedévente.
Az LG-nél is felismerték, hogy megvan a lehetőség erre, és igazából a webOS-sel már korábban el is indultak ebbe az irányba. Hiszen megjelentek a szolgáltatáson belül a hirdetések. Továbbá a cég lehetővé tette más márkák számára, hogy használják a webOS operációs rendszert a saját márkás televízióikon. Ennek köszönhetően ma már lényegesen gyorsabban növekedik a webOS felhasználói tábora, mint néhány évvel ezelőtt, és az LG reklámbevételei is gyarapodásnak indultak.
Az új gazdasági stratégia keretében a vállalat azt szeretné elérni, hogy az aktuális 51 milliárd dolláros éves forgalmat 79 milliárd dollárra tornásszák fel 2030-ra.
William Cho, az LG jelenlegi vezérigazgatója arról beszélt, hogy az LG már nem egy termékgyártó, hanem egy „intelligens életviteli megoldásokkal szolgáló vállalat”. A célok között említette, hogy a jelenleg üzleti portfóliót diverzifikálni kell, ami nem azt jelenti, hogy a mostani bevételi forrásokat fel kell szeletelni, hanem újakat kell létrehozni, miközben a meglévőeket is átszervezik. Megfogalmazása szerint egy olyan üzleti modellt kell létrehozni, ami a vásárlók elkötelezettségére épít.
Az új növekedési stratégia részeként számítani kell arra, hogy platormosított szolgáltatások jönnek majd, olyan szolgáltatások indulnak, amik bevételt fognak generálni, ezzel együtt pedig nyilván hozzájárulnak majd a nyereséghez is. William Cho beszélt arról, hogy tartalomszolgáltatásban és más szolgáltatásokban is erősíteni fognak, jönnek előfizetési lehetőségek és más megoldások. Ezek pedig a teljes portfóliót le fogják fedni.
Az első a televíziós üzletág lesz, ahol a transzformáció elindul. Az LG a tervek szerint média és szórakoztató szolgáltatóvá lépne elő. Az első komolyabb újítások ezen a fronton az év végén jöhetnek majd, és biztosan a webOS-hez kapcsolódó változtatásokat fognak bejelenteni. Erről most csak annyi derült ki, hogy az LG a tervek szerint új reklám-, szolgáltatás- és tartalomkínálati stratégiát indít be. A cég saját adatközlése szerint több mint 200 millió „okostévé” van már használatban webOS-sel globálisan.
Arról is szó esett, hogy a webOS-t a tervek szerint leválasztanák a televíziókról, és más termékeken is lehet majd ezeket használni. Továbbá a jövőben a háztartási berendezésekhez is biztosítani fog a cég hasznos előfizetéses szolgáltatásokat. Az LG ThinQ UP eszközök fejlettebb funkciókkal jönnek majd. Egyelőre meg nem nevezett okosotthon szolgáltatások is beépülnek majd a készülékekbe. Talán arra is látunk majd példát, hogy egy-egy készülék funkciójáért havidíjat kell majd fizetni.
Most még sok ködös részlet van, de azért bízunk abban, hogy nem fognak a jövő LG klímái hangszórót kapni azért, hogy a lakás lehűtése közben a helyi festő és mázoló reklámját játszák le, vagy hogy a rúdporszívón csak akkor lehet majd aktiválni a forgókefét, ha be van fizetve a havidíja. Az viszont tényleg realitás, hogy a modern hűtőkre kerülő kijelzők élelmiszeráruházak reklámjait dobják fel, vagy előfizetésért cserébe mutassanak receptet azokból az ételekből, amik a hűtőben vannak éppen.