Shop menü

MEGÁLLNI LÁTSZIK A LEJTŐN SONY MOBILOS RÉSZLEGE

Viszont nem lehet felhőtlen az öröm a vállalatnál, mert a szenzorok terén vannak bajok.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Megállni látszik a lejtőn Sony mobilos részlege

A Sony legfrissebb pénzügyi jelentése eléggé vegyes érzelmeket keltő lett, több érdekességre is fény derült. A vállalatnál az Xperiák sorsa elfogadhatóbbra fordult, a televíziók forgalma is szépen alakult, a szenzorok iránti érdeklődés viszont rossz irányt vett, és persze a konzolok sincsenek a csúcson, de ez érthető, és erre lehetett is számítani.

Galéria megnyitása

Nagyon hosszú ideje az a tendencia, hogy a Sony kevesebb okostelefont ad el, mint egy évvel korábban. Évek teltek el azóta, hogy a cég mérlege pozitív volt, és olyat pedig, hogy stabilan növekedett, az elmúlt 5 évben sem láthattunk. Most is csak arról számolhatunk be, hogy nagyjából szintben tudott maradni.

Tavaly ilyenkor 0,6 millió okostelefon eladása szerepelt a Sony neve mellett, és most is ugyanilyen értékről beszélhetünk. Idén már olyan negyedév is volt, amikor csak kb. 400 ezer mobilt tudott a vállalat leszállítani.

Galéria megnyitása

Azt pontosan nem lehet tudni, hogy a bevétel szempontjából mi a helyzet, mert a Sony több termékkategóriát együttesen számol. A vállalat 759,46 millió dolláros bevételt tudott elkönyvelni, ami 2%-kal magasabb az egy évvel korábbi, 746,04 millió dolláros összegnél. Elmondta a cég, hogy főleg a felsőkategóriás televíziók iránti kereslet alakult jól, ezek a készülékek hozták a konyhára a bevétel jelentős részét az elektronikai termékek és egyéb megoldások divíziójában. És 2020 egészében is növekedésre lehet számítani ezen a fronton a COVID-19 járvány ellenére.

Fájó lehet viszont a Sony számára, hogy a Samsung és más riválisok erősödése miatt a képszenzoroknak a részlege nem szerepelt ezúttal túl jól. Bár a teljes bevétel csak 1%-kal lett kevesebb, ami nem vészes – persze eddig általában pozitív volt a mérlege –, de az már eléggé szignifikáns, hogy a nettó eredménye 53%-kal zsugorodott. A Sony kénytelen volt jelentősen megvágni a korábbi 2020-as előrejelzését, pedig már eddig is arra számított, hogy rosszabbul fog teljesíteni ez a divízió.

Galéria megnyitása

Az is kiderült, hogy a konzolok forgalma egészen alacsony szintre esett vissza, de ez teljesen normális. A Sony befektetői is tudják, hogy emiatt nem kell, hogy fájjon a gyártó feje, mert a PS5 iránt nagyon magas az érdeklődés, és amikor ez forgalomba kerül majd, akkor bőven kompenzálva lesz a vállalat a mostani alacsonyabb keresletért. Ráadásul a játékeladások és a PlayStation Plus előfizetők számra felfelé ívelt.

A Sony Music jól teljesített, 5 százalékkal magasabb bevételt tudott elérni, mint korábban. Ami viszont ennél lényegesebb és szebb is, hogy a nettó eredménye több mint 40 százalékkal szökött magasabbra. A Sony Pictures ugyanezen időszak alatt hatalmas sérülést szenvedett el, ami a koronavírus-járvány számlájára írható. 26%-kal lett kisebb itt a bevétel, és öröm az ürömben, hogy a profit legalább ennél kisebb mértékben csökkent.

Galéria megnyitása

A vállalat teljes bevétele 20,5 milliárd dollár volt, ami szinte hajszál pontosan megegyezik az előző évi eredményével ugyanebben a negyedévben. A profit viszont emelkedett, elérte a 3,04 milliárd dollárt, ami 14%-kal haladja meg a 2019-ben elért összeget.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére