Rövid idő alatt tudott belépni a ChatGPT a 100 milliós klubba, ami különösen azért nagy szó, mert nem egy közösségi platformról van szó, és nem is egy Big Tech szereplő újítása volt. De a gyorsan jött siker és hírnév után viszonylag hamar jött az a hír is, hogy csökkent a szolgáltatás esetén mérté aktivitás.
A The Washington Post számolt be arról, hogy már veszített az aktív felhasználói bázisából a ChatGPT, méghozzá nem is szerény mértékben.
Globálisan majdnem 10 százalékkal esett vissza júniusban az OpenAI által létrehozott generatív MI chatbot látogatói száma. November óta folyamatosan felívelésben volt a ChatGPT népszerűsége, de valószínűleg nagyon kevesen számítottak arra, hogy ilyen hamar jön majd az első hónap, mikor már kevesebb embert fog vonzani a dolog.
Mobilos és webes forgalomfigyelések alapján a platformot 9,7 százalékkal látogatták kevesebben, mint egy hónappal korábban, májusban. Az elemzéssel a Similarweb rukkolt elő, ahol rendesen publikálnak ehhez hasonló információkat.
A Sensor Tower is azt közölte, hogy az iPhone-ra nem is olyan régen, májusban megjelent applikáció nem pörgött fel annyira, mint ahogy azt várták. Június elején volt a csúcson az érdeklődés az alkalmazás letöltési számai alapján, azóta folyamatosan csökkenő trendet lehet látni. Egyre kevesebben telepítik a programot iPhona-ra, iPadre, holott szinte még csak most futott be. Ezen a ponton is azt lehet látni, hogy nem tudja már úgy fenntartani az érdeklődők figyelmét, mint kezdetben.
Úgy vélik, hogy a gyors visszaesés annak lehet köszönhető, hogy igazából jóval nagyobb érdeklődés alakult ki a ChatGPT körül, mint az valójában indokolt lett volna. A generatív MI átlagos felhasználók számára hamar egysíkúvá, unalmassá válhat. Mégiscsak jobb valódi emberekkel beszélgetni, az egyszerű csevegések számának visszaesése okozhatja a mostani korrekciót az aktivitásban. De a vélekedések szerint az is kiderülhetett mostanra, hogy az előzetesen véltnél jól kevesebb munkát tud hatékonyan kiváltani.
Újságírók, szövegírók veszítették el a munkájukat a ChatGPT miatt, és egészen biztos, hogy lesznek még olyanok, akiknek a generatív MI betesz, de azt is lehet már látni, hogy ezt sokan túlértékelték. Megvan a ChatGPT helye a piacon, de sokkal kevesebb ember megélhetését fenyegetheti, mint azt az év elején gondolták. Persze idővel, és a rendszerek fejlődésével ez is változni fog, ténylegesen sokak kenyerét veheti el az MI, de a mostani fellángolás talán nagyobb volt a megalapozottnál.
Egy MI-vel megtámogatott alkalmazásfejlesztőt (Builder.ai) készítő startup vezetője, Sachin Dev Duggal úgy látja, hogy eleinte mindenkit nagyon izgalomba hozott a ChatGPT, de ahogy szembesültek azzal, hogy mennyire sok esetben képes pontatlan információkat közölni, egyre többen kezdték visszafogni a használatát. Úgy véli, hogy a rendszeres hallucináció kedvét szegi a közönségnek.
Az OpenAI szóvivője nem szerette volna kommentálni az aktivitás visszaeséséről szóló híreket.
A ChatGPT-nél mért aktivitáscsökkenéshez az is hozzájárulhatott, hogy a Bing egyszerűbben hozzáférhető lett mostanra, ami egyébként ugyanúgy a GPT nagy nyelvi modellt használja. A Microsoft és az OpenAI közötti kollaborációt a szoftveróriás a lehető legtöbb módon igyekszik meglovagolni. Ez pedig szinte biztos, hogy negatív hatással van a ChatGPT felhasználói bázisára nézve. Kíváncsian várjuk, hogy mit hoz a július és az ezt követő hónapok.