Shop menü

MÁR TÖBB MINT 2 MILLIÁRD APPLE ESZKÖZ VAN AKTÍV HASZNÁLATBAN

A vállalat folyamatosan dolgozik azon, hogy ne a termékeit, hanem a teljes ökoszisztémáját erősítse, ez pedig a jelek szerint egy jól működő stratégia, mert minden fronton képes erősödni.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Már több mint 2 milliárd Apple eszköz van aktív használatban

Annak ellenére, hogy az Apple kezéből egy kicsit kicsúszott a gyeplő tavaly az év végén, a vállalat egy egészen bámulatos mérföldkőhöz tudott elérni 2022 végére. Összehozta a cupertinói alakulat a 2 milliárd aktív használatban levő készüléket. Tehát itt nem eladásról beszélhetünk, ennyi terméket használnak napi szinten az emberek világszerte.

„A decemberi negyedév során jelentős mérföldkövet értünk el, és örömmel jelenthetjük, hogy immár több mint 2 milliárd aktív eszközzel rendelkezünk a növekvő ökoszisztémánk részeként” – jelentette be Tim Cook, az Apple vezérigazgatója.

A 2 milliárd eszközt úgy kell érteni, hogy ebben minden Apple berendezés benne van. amin keresztül a felhasználók kapcsolódnak az internethez bármilyen módon.  Innen tudja a cég, hogy ezek ténylegesen aktívan munkában állnak. Ez tehát a jelenleg használt iPhone-ok, iPadek és különböző Mac számítógépek összességéből adódik.

Galéria megnyitása

Ilyen szinten már azért nem könnyű növekedést elérni, de igazából szó nincs arról, hogy már látványosan fogyna az Apple lendülete. Az első milliárdot 2016-ban tudta elérni, most pedig itt vagyunk hét évvel később, és már arról beszélhetünk, hogy a 2 milliárdot is sikeresen átlépte. 2020-ban érte el a vállalat a 1,5 milliárdos eszközmennyiséget, 2021-ben pedig 1,8 milliárdnál járt.

2021-ben rekord mennyiségben tudott az Apple különböző termékeket értékesíteni a vállalat, ezt a csúcsot 2022-ben nem sikerült megdönteni.

Nagyon erős év volt az Apple számára a 2021-es, az akkor megjelenő új termékek egyértelműen hozzájárultak a sikerhez, nemcsak annak köszönhetően tudott kiváló tempóval nőni a vállalat, hogy a COVID-19 után ekkor állt helyre nagyjából a világgazdaság. 2022-ben pedig a céget egyszerre rántotta vissza a gazdasági helyzet gyors megromlása, a készülékek gyártásában beállt nehézségek, és az újdonságok késése (MacBook).

2023 egészen biztos, hogy nem a nagy növekedésről fog szólni, de az Apple minden bizonnyal mindent megtesz majd azért, hogy tovább fújja az ökoszisztémájának méretét. A cég mindent arra épít már egy ideje, hogy akik iPhone-t vásárolnak, azok utána már egy macOS rendszerű számítógépre, notebookra is benevezzenek, ha pedig vennének egy eszközt szórakozáshoz, egyszerűbb munkákhoz, ingázás mellé, akkor az egy iPad legyen, ne valamilyen más gyártó táblagépe.

Galéria megnyitása

Az Apple sikeres stratégiáját már a Google és a Microsoft is próbálja átvenni, ami a szóban forgó eredménynek a fényében nem szorul magyarázatra. Egészen egyszerűen rá kellett jönnie a vállalatoknak, hogy külön-külön már nem tudnak hatékonyan harcolni az Apple ellen a különböző területeken. Csak akkor képesek a jövőben továbbra is a legnagyobb riválisuk előtt maradni, ha ők is ökoszisztémában gondolkodnak, ezt pedig csak összefogással tudják megoldani pillanatnyilag. A Google-nek persze ott lenne a Chromebook is a Chrome OS operációs rendszerrel, de lássuk be, az Apple elleni harcban azzal nem fog labdába rúgni.

A cupertinóiak hosszú évek kitartó munkájával folyamatos növekedést produkálva tudnak terjeszkedni. Persze nem arról van szó, hogy együtt az Androidot és a Windows-t megközelíteni, de ha a fent elmondottak megfelelően a Google és a Microsoft nem tud együttműködni, akkor meglehet, hogy idővel akár ez is bekövetkezik majd.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére