Már nem a 20 éveseké a Facebook

Mindenki használja, de főleg az idősebb korosztály aktív a Facebookon.

Már nem a 20 éveseké a Facebook

Nagy Facebook Körkép 2020 címen közölt felmérést a Be Social arra vonatkozóan, hogy milyenek a felhasználói szokások napjainkban a Facebookon, és hogy a szolgáltatás használata miként változott meg a koronavírus-járvány alatt. Mert természetesen a vírusnak nagy hatása volt a Facebook használatára.

A Facebook kapcsán azt hiszem, hogy maximális nyugalommal lehet azt kijelenteni, hogy részévé vált az emberek mindennapjának. Legyen szó tinikről, dolgozó középkorúakról vagy nyugdíjasokról, a Facebookot elképesztően széles réteg használja előszerettel. Vannak, akik naphosszat képesek a közösségi oldalt bújni, és akadnak olyanok is, akik csak a Messengert követik figyelemmel, mert azon tartják a kapcsolatot az ismerőseikkel, rokonaikkal.

A Be Social rengeteg embert kérdezett meg véletlenszerűn, és a válaszadóknak igen jelentős része, 91,46 százaléka nyilatkozott úgy, hogy használja a Facebookot, méghozzá napi rendszerességgel, 73% pedig több alkalommal is ránéz a közösségi oldalra. Érdekes módon az 55 év feletti válaszolóknál volt a legmagasabb az aktivitási szint, az idősebbeknek 98,82 százaléka látogatja naponta a Facebookot, és legkevésbé a fiatalokat érdekli, a 18 év alattiaknak csak a 66,39 százaléka figyeli az oldalt minden nap.

Galéria megnyitása

Kíváncsi volt arra a Be Social, hogy a tartalomgyártás miként alakul napjainkban, és azonnal kiderült, hogy posztolni már azért nem ennyire nagy arányban szoktak az emberek, többen csak a csendes figyelő szerepet töltik be. Az embereknek 19,13 százaléka egyáltalán nem oszt meg és rak ki semmit a Facebookra,és éppen a megkérdezetteknek a fele mondta azt, hogy ha posztol is, akkor sem heti rendszerességgel teszi, hanem ritkábban. És itt is az idősebbek az aktívak, hiszen a válaszoló 55 év felettieknek a 31,42 százaléka akár naponta is oszt meg dolgokat a hírfolyamán.

A felmérésében arra is rákérdezett a Be Social, hogy a járvány miatt megnövekedett otthon töltött idő hogyan befolyásolta a szokásokat, és például az jött ki itt, hogy minden korosztálynál nagyobb volt az aktivitás a megszokottnál. Ez idő alatt már az embereknek átlagosan a 42 százaléka kitett valamit heti szinten.

Változatos dolgokra használják az emberek a legnagyobb közösségi oldalt. A válaszadók nagyjából azonos arányban alkalmazzák a hírekről és a következő eseményekről való tájékozódásra a Facebookot, és csak hajszállal marad le a fenti célok mögött az ismerősök életeseményeinek követése. A járvány idején annyiban változott a helyzet, hogy jelentősen felértékelődött a hírek figyelemmel kísérése, ez emberek 67,16%-a tartotta már ezt lényegesnek a korábbi 58,27 százalék után. Az ismerőseinek a posztjai viszont kevesebb felhasználót mozgatott, ennek az aránya 56,91%-ról 48,99 százalékra csökkent.

Galéria megnyitása

Az emberek gyakorlatilag bárhol hajlamosak elkezdeni Facebookozni – mutatott rá a Be Social felmérése. Leginkább lefekvés előtt vagy várakozás közben nyomkodják a felhasználók a közösségi oldalt, de jelentős aránya az embereknek napindításként is át szokta pörgetni a lapot friss tartalmak után kutatva. De igazából az emberek 25 százaléka a vécén eltöltött időt is hajlamos a közösségi oldal áttekintésével elütni, és persze az után közlekedés közben is sokan nézik a Facebookot.

Galéria megnyitása

Arra is kíváncsi volt a Be Social csapata, hogy mely főbb funkciókat használják az emberek, és itt túl nagy meglepetés nem született. A Messengert mondhatni mindenki alkalmazza a Facebookon, és a csoportok használata is kiemelkedő népszerűségnek örvend (66,88%). Ezeket a Marketplace követi alapos lemaradással, de még ezt is több mint az emberek harmada nézi rendszeresen. Ami kicsit meglepő, hogy a Facebook Stories nem igazán pörög, ezt csak 13 százalék használja, miközben az Instagram Történetek elképesztően dübörög.

Galéria megnyitása

A járvány ideje alatt a kutatás szerint nagyon megemelkedett azoknak a száma, akik az élő bejelentkezéseket követők. Ez valószínűleg annak tudható be, hogy a kormány több alkalommal is használta a közösségi platformot a fontosabb intézkedéseknek a bejelentésére. És a Messenger esetében a hívási funkcióknak (videó és hang egyaránt) a kihasználása is ugrásszerűen emelkedett.

A Be Social megpróbált arra rámutatni, hogy a biztonságra nem fordítanak elég energiát az emberek. Kiderült, hogy a jelszót jellemzően nem cserélik az emberek indokolatlanul, a problémák megelőzése érdekében, és bár tudják, hogy az adataikkal visszaélhetnek, és 12,27%-ot érintett is már ilyen ügy, ez ellen sem tesznek eleget. Például aránylag gyakori az, hogy intim fotókat vagy más kellemetlen tartalmat küldenek az emberek a Messengeren.

Galéria megnyitása

A fiatalok körében ma már a Be Social felmérése szerint az Instagram az igazán nyerő, ezt a 36 év alattiak 96,25 százaléka használja, és több mint 90% követi természetesen a YouTube-ot is. Nagy táborral rendelkezik továbbá a Snapchat (75,34%), az egészen fiataloknál pedig a TikTok örület dúl, a 36 év alattiak közel 69%-a használja ezt. Az idősebbeknél a YouTube és az Instagram népszerűsége is csak 60 százalék körüli, ezek mellett pedig még legfeljebb a Pinterestet használják kb. 19 százalékban.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap