Shop menü

MÁR 869 DOLLÁR AZ IPHONE-OK ÁTLAGOS ELADÁSI ÁRA AZ USA-BAN

Az iPhone 12 Pro Max fogy legjobban az új generációból, de összességében nem tekinthető egyeduralkodónak.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Már 869 dollár az iPhone-ok átlagos eladási ára az USA-ban

A Consumer Intelligence Research Partners, röviden CIRP kielemezte a második negyedéves értékesítési adatokat, és érdekes eredmény született. A csúcsmodell Amerikában nagyon húzza felfelé az átlagárat, de továbbra is sok a racionális vásárló, aki beéri az előző generációs mobilok valamelyikével.

Az Egyesült Államokban összesítette az iPhone-ok értékesítési adatait a CIRP, amiből több érdekesség is kiderült. Arra valószínűleg sosem számított volna az Apple, hogy az iPhone 12 Pro Max modell lesz majd a legnépszerűbb tagja az új szériának, de így lett, viszont kompenzálja ezt, hogy az iPhone 12 mini pedig félelmetesen rosszul szerepel, a darabszámot tekintve az iPhone XR-rel van versenyben.

Mivel az iPhone zászlóshajó kiválóan szerepel, ez nagyon szépen húzza felfelé az okostelefonok átlagos eladási árát, ami immáron eléri a 869 dolláros értéket. Évről évre egyre nagyobb magasságokba érnek az iPhone-ok ebből a szempontból. Tavaly júniusban még alig voltak 800 dollár felett, most pedig már a 900 dolláros határ irányába robognak, és nem lenne meglepő, hogy az év végén, amikor néhány régebbi (olcsóbb) modellnek a forgalmazása leállna, újabb nagyobb ugrás történne ezen a fronton.

Az élen a CIRP értékesítési számadatai szerint nagyjából fej-fej mellett halad az iPhone 11 és az iPhone 12 Pro Max. Ezek között elképesztően nagy a kontraszt, ami megadja az egyensúlyt az amerikai piac számára. Ezekből az elemzések alapján egyformán 23 százalékos részesedéssel adtak el az elmúlt három hónapban. A dobogó harmadik fokára az iPhone 12 modell állhatott fel, és ezt egy 20 százalék körüli részesedéssel hozta össze. Az mindenesetre eléggé meglepő, hogy nem tudta megelőzni az iPhone 11-et, sőt, majdnem az előző generációs alapmobil vezeti a sort.

Az iPhone 12 Pro számára ebben a generációban eléggé rosszul jött ki eddig a lépés, valószínűleg sokan vannak, akik úgy érzik, hogy az iPhone 12-höz túlságosan közel áll, és ezért vagy az olcsóbb modell felé hajlanak, vagy inkább beneveznek a nagyobb eszközre. 14% körüli eredménnyel tudta el az elmúlt negyedévet ez a készülék. Az iPhone SE, az olcsó iPhone szerepében 8 százalékos részt szerzett magának, és ezzel meg tudta előzni az iPhone XR-t és az iPhone 12 minit is.

Hiába új generációs az egy kézzel is jól használható iPhone 12 mini, ettől csak annyira futotta, hogy a két évvel ezelőtti gazdaságos mobillal tud versenyezni. 5-6 százalék körüli aránnyal zártak a második negyedévben ezek a mobilok. A kicsi készülék leszerepelése azt eredményezte, hogy összesen egyben az iPhone 12 generáció 63 százalékos szeletet birtokol az összes Apple mobil eladásából, miközben egy évvel ezelőtt az akkori széria 65 százalékot tudott a magáénak. Hiába lett eggyel több készülék a kínálatban, az arányok nem javultak.

Galéria megnyitása

Az emberek ritkán váltanak egy éven belül több iPhone-t (9%). De azt sem igazán lehet kijelenteni, hogy sokan cserélnének azért, mert már öreg az eszközük. Egészen egyenletes eloszlás figyelhető meg az elmúlt időszakban lecserélt készülékek korában. A hároméves vagy még öregebb eszközök 30%-os arányban voltak, a 2-3 évesek 32%-ban, az egy évesnél idősebbek pedig 29%-kal zártak.

Érdekesség még, hogy egy évvel ezelőtt a CIRP felmérésében még csak hat készülék szerepelt, ennyit tartott hivatalosan forgalomban az Apple, most viszont már ez a szám hétre növekedett. Egyre több mobilt nyújt a felhasználóknak a vállalat, míg eredetileg csak évente egy készülékre fókuszált, és legfeljebb az előző maradt még forgalomban a váltás után.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére