LG: Az MI jövője és jelene a CES-en

A vállalat „Levels of AI Experience” néven bejelentette a terveit a jövőre nézve, és egy élményközpontot is kialakított.

LG: Az MI jövője és jelene a CES-en

Az LG új keretrendszere valójában nem egy klasszikus értelemben vett keretrendszer, ahogy a vállalat fogalmaz, ez csak egy „koncepcionális keretrendszer”, ami kiválóan illeszkedik a ThinQ márkához, és a vállalatnak azon elképzeléséhez, hogyan szeretné elérni, hogy az intelligens rendszerek a mindennapok során szoros összeköttetésben legyenek az emberekkel, és ezzel megváltoztassák a felhasználók életét.

Távlati tervekről is beszélhetünk most, de az LG meglehetősen jól kidolgozott menetrenddel rendelkezik már arra vonatkozóan, hogy milyen fejlesztéseket tervez bevetni, és hogyan szeretné a különböző életterületeken eljuttatni a mesterséges intelligenciát és a fejlett rendszereket a felhasználókhoz. Az LG Electronics elnöke és technológiai igazgatója, Dr. I.P. Park nyilatkozott ezekről az elképzelésekről a CES 2020 keretében, a Mandalay Bay Kongresszusi Központban.

Az LG nem önállóan, hanem más szakemberek segítségével dolgozta ki az új keretrendszerét. Részt vett a munkában például az Element AI társalapítója és vezérigazgatója, Jean-François Gagnét is. Gagnét és Park négy szintben fogalmazták meg az MI-élmény fejlődését. Ez a négy szint a hatékonyság, a személyre szabás, a gondolkodás, valamint a felderítés.

Galéria megnyitása

Az első szint tehát a hatékonyság. Ez az, ahol specifikus eszközökkel és rendszerekkel kapcsolatos funkciókat aránylag egyszerű parancsokkal lehet automatizálni. Az LG elmondta, hogy ezt ma már meg lehet oldani az elérhető, MI-vel szerelt készülékekkel is.

A második szinte a személyre szabás, és ezen a ponton a rendszerek már gépi tanulást és más eljárásokat felhasználva üzemelnek majd. Fontos a minták felismerése és azok betanulása. Ezen a szinten a szolgáltatások, különböző megoldások nagyon sok adatot gyűjtenek össze rengeteg változóval kapcsolatosan, és ezeket használják fel úgy, hogy végeredményben jobb élményt tudjanak garantálni.

A harmadik szintnél az érzékelés, gondolkodás a lényeg. Itt az LG már olyan rendszereket vizionál, ahol okozati összefüggéseket tudnak majd felismerni a kollektív intelligenciák, így tudnak tanulni. Ezen a szinten a komplex rendszerek már nagy hatékonysággal képesek lesznek előre jelezni dolgokat, és a felhasználó szempontjából pozitívan dönteni.

A negyedik szint az LG jelenlegi végső célja ezen a fejlesztési úton. A felderítés szintjén már olyan intelligens rendszereket akar a vállalat létrehozni, amik akár arra is képesek lesznek, hogy saját maguktól hozzanak létre új funkciókat. Ez a szint még távoli, és nincs is teljesen kidolgozva.

„Mint úttörők az MI területén, a mi felelősségünk, hogy felismerjük az emberi tapasztalat fontosságát, miközben kitoljuk az AI kutatásának és fejlesztésének a határait” – mondta el Jean-François Gagné. „Az LG-vel együtt reméljük, hogy munkánk segít megalapozni azokat a sztenderdeket és alapelveket, amelyek mentén az MI-fejlesztők emberközpontú megközelítést alkalmaznak majd a jövő építése során.” Az LG koncepcionális keretrendszerét, az MI-élmény szintjeinek a meghatározását több szakember is üdvözölte a vállalat elmondása alapján.

Ezen túlmenően pedig az LG több olyan újdonságot is mutatott a CES-en, amik egy izgalmas jövőképbe beleilleszkednek, de egyáltalán nem a távoli megvalósításra várnak, hanem már esetenként működnek is. A vállalat „Anywhere is home” vagyis Bárhol otthon koncepcióját egyebek mellett az LG ThinQ Zóna életre hívásával mutatja be Las Vegasban.

Galéria megnyitása

Szó esett az LG ThinQ Home élményről, ami az okos bejárati ajtóval veszi majd kezdetét, mely többféle biometrikus azonosítást követően engedi majd be az illetékeseket, természetesen kulcs használata nélkül. Az ilyen rendszerek többféle módon könnyíthetik majd meg a felhasználók életét. És a bejáratnál pedig lehet majd egy képernyő, ami indulás előtt hasznos infókkal szolgál (időjárás, forgalom). Amikor pedig mindenki elhagyta a lakást, akkor az LG okosotthon rendszere alacsony energiafogyasztásra áll át a lehető legtöbb területen.

Galéria megnyitása

A vállalat a kapcsolódó autós élményre is kitért, és bemutatta, hogy a személyautókban milyen lehetőségek vannak, vagy lesznek hamarosan. Ezen a fronton a vállalat kiemelte a webOS Auto platformot, amit direkt infotainment alapnak hozott létre autógyártók számára. Szó esett itt utazás közbeni filmnézésről, fejlett multimédiás lehetőségről, és a kényelmes hangvezérlés használatáról is, ami elvileg nagy zajban is simán fog üzemelni.

Galéria megnyitása

A ThinQ Fit Collection zónában a CES-en azt mutatja be az LG, hogy a vállalat legújabb fejlesztései a divat terén milyen új élményeket nyújthatnak. Itt elsősorban az okostükör kapott nagy hangsúlyt, illetve ennek a továbbfejlesztett változata, ami már 3D kamerával pásztázza az embereket, így biztosítva lehetőséget a legpontosabb méretek felmérésére. Különösen érdekes itt, hogy a rendszer elvileg a big data bevetésével divattanácsot is képes lesz adni, és rögtön online ajánlatokkal is szolgálhat.

Galéria megnyitása

És a robotokról sem feledkezett meg az LG, létrehozott a vállalat a CES-en egy kisebb étteremszerű helyet, ahol a kiszolgálást teljes egészében a vállalat által létrehozott robotok végzik el. Robotok veszik fel a rendelést, készítik a finomságokat és fel is szolgálják ezeket. No, meg persze a takarítás is robotok révén van megoldva, még mielőtt valaki azt gondolná, hogy a takarítót nem lehet kiváltani egy étteremben. Az LG robotizált éttermében távolról lehet asztalt foglalni, szóval a sorban állás is elfelejthető.

Szóval az egészen biztos, hogy a CES-en érdemes meglátogatni az LG-t, ha valakinek lehetősége adatik erre.

Amennyiben semmiről nem szeretnétek lemaradni, mindenképpen kövessetek minket az Instagramon, a YouTube-on és persze a Facebookon egyaránt.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap