Shop menü

KÜLÖNLEGES IGÉNYEKHEZ SZABOTT NAND FLASH CHIPEKKEL ÁLLT ELŐ A SAMSUNG

A Samsungnak mostanában eléggé megzuhant a korábban virágzó memóriaágazatban a nyeresége, éppen ezért új termékekkel próbál szélesebb igényeket kiszolgálni.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Különleges igényekhez szabott NAND Flash chipekkel állt elő a Samsung

A személygépjárművekbe egyre több elektronikai eszközt pakolnak, ez pedig jól jön a chipgyártók számára. A Samsung is igyekszik minél nagyobb mértékben kiszolgálni az autóipart, próbál nélkülözhetetlen tagjává válni a beszállítói láncnak, éppen ezért egyre jobb lapkákkal áll elő.

Most a vállalat arról számolhatott be, hogy megszületett és elindult a sorozatgyártása a világ első UFS 3.1 Flash memória megoldása a járműipar számára. A vállalat Automotive UFS 3.1 néven hivatkozik erre a termékvonalra. Mint az ismeretes, az utakon közlekedő autókba általában lényegesen komolyabb elvárásoknak megfelelő technológiai eszközöket kell pakolni, amellett, hogy a redundancia biztosítása is szükséges. Ez kiterjed a memóriachipekre is, és az új Automotive UFS 3.1 már egy „túlbiztosított” megoldás, amit bátran lehet személyautókba integrálni.

A Samsung mérnökei nagyon sokat dolgoztak azon, hogy a mezei UFS 3.1 modulokat úgy tervezzék át, hogy azok még megbízhatóbbak legyenek. A lapkák a folyamat során optimalizálva lettek az IVI rendszerekhez, vagyis az autókba kerülő infotaniment platformokhoz. A fejlesztések eredményeként az újdonság fogyasztása is csökkent. Érdekes módon ez lett az iparban használt legalacsonyabb fogyasztású memóriachip. A vállalat szerint ugyanis fontos az, hogy megfelelő hatékonyságot tudjanak elérni.

Alapvetően egy személyautó fedélzeti számítógépének fogyasztása nem különösebben befolyásoló tényező. De mivel az infotainment platformok egyre robusztusabbak, dinamikusan fokozódik a komplexitásuk, így ezeknek az energiaéhsége is felfelé ível. Ehhez jön, hogy a villanyautóknál minden spórolásra szükség van, hogy jobb lehessen végeredményben a hatótávolság. És azok az IVI rendszerek, amikben az Automotive UFS 3.1 felbukkan majd, már jellemzően elektromos járművekbe fognak kerülni.

Galéria megnyitása

A 256 GB-os Automotive UFS 3.1 lapkája 33 százalékkal lesz kisebb átvágyú, mint az aktuális generáció tagja. Miközben a folyamatos olvasási teljesítmény tekintetében már sikerült elérni a 2000 MB/s-ot, emellett pedig a Samsung azt is kiemelte, hogy a folyamatos írási tempó 700 MB/s lett. Elérhető lesz az Automotive UFS 3.1 Flash memória 128, 256 és még 512 GB-os tárkapacitással is. A Samsung célja, hogy a változatos felhasználói igényeket minden gond nélkül képes legyen kiszolgálni, ezért igyekezett megfelelő palettát felvonultatni. A különböző kiszerelések teljesítményében lehetnek eltérések.

Azt is megtudhattuk, hogy ezek a fejlesztések már minden esetben megfelelnek az AEC-Q100 Grade2 előírásoknak, ami az egyik legfontosabb félvezetőipari minőségi szabványnak számít a személyautók esetében. Az Automotive UFS 3.1 lapkák egészen extrém környezeti viszonyok mellett is hibátlanul fognak teljesítani, az sem jelent gondot, ha melegebb helyre kerülnek a járművön belül. 105 fokon még üzembiztosak maradnak és stabilan tudnak teljesítani, és -40 fokos hidegben is ugyanez lesz a helyzet.

A Samsung az év végén kezdi majd az újdonság szállítását. A cég a továbbiakban is arra fog törekedni, hogy a járműiparnak minél több egységet legyen képes biztosítani. Korábban már előrukkolt olyan speciális UFS 3.1 memóriával is a gyártó, ami direkt ADAS, fejlett vezetősegítő rendszerekhez lett optimalizálva, és LPDDR5X, valamint GDDR6 egységekből is van már a kínálatában járműipari változat.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére