Shop menü

KÖZEL A DUPLÁJÁRA EMELKEDETT AZ LG PROFITJA

Az LG Mobile továbbra is visszahúzta a céget, de ezúttal kisebb volt a veszteség, mint korábban.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Közel a duplájára emelkedett az LG profitja

Az LG meglehetősen ingatag szereplést mutatott be az elmúlt években, de elmúlt negyedévet eléggé szép teljesítménnyel tudta zárni. Persze az okostelefonokért felelős részleg továbbra sem áll a helyzet magaslatán, de mintha az is jó irányba indult volna el az utóbbi időben, és a járványhelyzet ellenére javult a mérlege.

A dél-koreai alakulat teljes bevétele elérte a 14,24 milliárd dollárt, ami a júliustól szeptemberei időszakban igazán remeknek tekinthető a részéről. Az egy évvel ezelőtti bevételt 7,77 százalékkal sikerült az LG Electronicsnak túlteljesítenie. A működési eredménye 807,14 millió dollár lett, ami még nagyobb mértékű emelkedést mutat, ez már közel 23 százalékkal javult. És ez még nem minden, a legfontosabb mutatóban ugyanis még jobban domborított a vállalat.

Galéria megnyitása

Az LG Electronics teljes adózott profitja 571,8 millió dollár lett, ami elképesztően nagy ugrást jelent az egy évvel korábbi eredményéhez. 87,79 százalékkal sikerült az LG-nek fentebb tornásznia a nyereségét. Persze azt is látni kell azért, hogy így is bőven elmarad a legtöbb nagy riválisától, akik több milliárdos nettó profitokat szoktak felmutatni. Főleg az otthoni berendezések és a szórakoztató elektronikai eszközök voltak, amik felhajtották a céget.

Az LG Mobile 1,28 milliárd dolláros bevételt hozott össze. A vállalatnak sikerült 16 százalékkal növelnie az előző negyedéves teljesítményéhez képest a forgalmát, éves szinten pedig érdekes módon teljesen ugyanazt hozta, ugyanúgy 1,28 milliárd dollárnak megfelelő volt a bevétele 2019 azonos időszakában. A nyereség itt továbbra is elmarad, a működési eredménye 124,9 millió dolláros veszteség lett az LG-nek. De ez 22 százalékkal kevesebb, mint korábban volt, szóval talán lassan képes lesz regenerálódni.

Az utóbbi időben az LG úgy próbálja növelni a profitot az okostelefonok frontján, hogy a költségeket csökkenti, mivel sajnos az eladási számokat tekintve nem igazán tud előrelépést felmutatni. 2018-ban elkezdte a vállalat kiszervezni az okostelefonjainak a fejlesztését és gyártását ODM vállalatoknak, és ma már egészen sok készülék származik ODM-ektől, a jövőben pedig ezeknek az aránya a 70 százalékot is elérheti. Ez a stratégia a jelek szerint működik, viszont azért mi nagyon sajnáljuk, hogy az LG ezt az utat választotta. Így kevésbé egyediek a termékei, és nem igazán érdemes valódi innovációra számítani az elérhetőbb árú eszközök körében.

Galéria megnyitása

Az LG az utóbbi időben olyan kulcsfontosságú termékeket tett le az asztalra, mint a Velvet, a Q51 vagy a Wing, ezeket a modelleket maga az gyártó emelte ki a pénzügyi összefoglalójában. Valószínűleg a Q51 különösen nagy példányszámban fogyhatott, ezért lett említve, mert egyébként ennél újabb és jobb konstrukciókat is kínál már például a K-széria keretében. Érdekes módon az LG Dél- és Észak-Amerikában szerepel a legjobban, Európában nem fut jól a szekere, Ázsiában pedig szinte nincs is jelen. Az LG az 5G terjedésével állítólag sokat nyert, legutóbb is egy megfizethetőbb 5G-s mobillal állt elő.

Az LG bevételéből 5,42 milliárd dollár származott az otthoni elektronikai eszközökből, például klímákból, ami 15,5 százalékkal jobb a korábbi bevételénél. A televíziók, hangprojektorok és más szórakoztató elektronikai készülékek 14,3 százalékot erősödtek, és 3,23 milliárd dollárral járultak hozzá a bevételhez.

Galéria megnyitása

A járművekhez köthető fejlesztések 1,46 milliárd dollárt termeltek, és fontos, hogy itt 23,5 százalékos előrelépés történt. Az üzleti megoldások pedig 1,9%-os mínuszban zártak 1,31 milliárd dolláros bevétel felhajtását követően. Lényegében az üzleti, ipari részlegtől eltekintve más részlegnél nem volt visszaesés tapasztalható a járvány ellenére sem, szóval az LG-nél van ok az örömre.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére