Körmére néz az Instagram a hamis influenszereknek

A vállalat mesterséges intelligenciához folyamodik, hogy rendet tegyen azoknak a körében, akik könnyű népszerűségre vágynak, és vissza akarnak ezzel élni.

Körmére néz az Instagram a hamis influenszereknek

Az Instagramon általános problémát jelent, hogy tobzódnak a hamis profilok és az olyan szolgáltatások, amiknek fizetni lehet azért, hogy követőkké váljanak és/vagy kedvelésekkel árasszanak el bizonyos posztokat. A képmegosztó ezt már egy ideje rossz szemmel nézi, de nem igazán tudott mit kezdeni a jelenséggel, most azonban állítólag megvan az eszköz arra, hogy kiszűrje az ilyen eseteket.

A közösségi oldalak számára mindig nagyon nehéz feladatot jelent az, hogy felvegyék a harcot a hamis tartalmakkal és a kamu regisztrációkkal. Az ilyen nem valódi kedvelések, hozzászólások, követések az Instagram számára is rengeteg problémát okoztak eddig, de állítólag mostantól sikeresen veheti fel a kesztyűt a vállalat azokkal a harmadik féltől származó szolgáltatásokkal szemben, melyek például kedveléseket gyártanak rendelésre. Az érintetteket pedig figyelmezteti az Instagram, hogy ilyen tevékenységet észleltek a fióknál. A rendszer működésébe nem enged betekintést a képmegosztó, de azt elmondta, hogy a nem megalapozott hozzászólásokat, kedveléseket és követőek azonnali hatállyal el fogja távolítani, ezt pedig sok álhíresség megérezheti majd.

Az Instagram annyit mondott el az új eszközéről, hogy egy mesterséges intelligenciát (gépi tanulást) alkalmazó eljárásról van szó, ami nemcsak moderálni képes, hanem önállóan fel tudja ismerni azokat a felhasználói fiókokat, amiket külső szolgáltatások emeltek magasba, és nem önerőből lettek népszerűek.

Arra egyébként már eddig is volt megoldása a vállalatnak, hogy felismerje a hamis profilokat, és valószínűleg arra építkezve hozhatta létre a mostani fejlesztését. Jelen állás szerint még komoly szankcióval nem kell azoknak számítani, akik például külső alkalmazásokat vetnek be a kedvelések és a követések számának növeléséért, de ez a későbbiekben – vélhetően az algoritmus finomodásával – megváltozik majd. Az Instagram politikailag korrekt próbál maradni, és szinte áldozatként kezeli azokat, akik felhúzásokkal, megalapozatlanul lettek népszerűek, és figyelmezteti őket, hogy változtassák meg a jelszavukat a biztonságuk érdekében.

Galéria megnyitása

Ahogy az Instagram szép lassan egy olyan platformmá nőtte ki magát, ami az influenszerek körében kiemelt népszerűségnek örvend, úgy jelentek meg azok a szolgáltatások, melyeknek a segítségével némi ellenszolgáltatás ellenében meg lehet növelni a fiókok és a közzétett bejegyzések népszerűségét.

A The New York Times pedig éppen nemrégiben számolt be arról az új jelenségről, hogy gombamód szaporodnak már a nanoinfluenszerek is.

Ezek olyan személyek, akiknek a követőszáma viszonylag emberi mértékű, nagyjából ezer fő körül alakult, de már próbálnak a gyártóktól ingyenes termékeket szerezni reklámozásért cserébe. Egy ilyen felhasználónak a posztja reálisan nézve néhány tucatnyi, esetleg százas nagyságrendű kedvelést érhet el, kivéve persze akkor, ha kap egy lökést egy külső szolgáltatás révén, és látszólag egyből örülhet az, aki a terméket biztosította. Ez összességében komolyan rombolhatja az Instagram üzletét.

Az új eszköz bevezetése kapcsán az Instagram elmondta, hogy a működése a jelenlegi formájában még kezdetleges. Arról nem beszélt a vállalat, hogy konkrétan milyen lépéseket tervez a következő hetekben tenni, de azt előre vetítette, hogy szigorítani fog a szabályzatot megsértőkkel szemben. A cég valószínűleg csak akkor fog határozottabban büntetni, ha meg van arról győződve, hogy a gépi tanulásra támaszkodó rendszere jól működik. És mivel az Instagram a Facebook égisze alá tartozik, talán az anyavállalat is tud majd ebből valamit kamatoztatni.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward