A Spotify ugyan sokáig erős rivális nélkül tevékenykedhetett, de már ott van konkurenciának az Apple Music, viszont attól egyelőre még biztosan nem kell tartania, hogy utolérje a cupertinói alakulat szolgáltatása a felhasználói létszámot tekintve. Az Apple Music kb. 60 millió fizetős felhasználóval rendelkezik, amin a friss számok alapján jócskán túlmutat a Spotify bázisa.
A svédek friss negyedéves beszámolója alapján 31 százalékkal sikerült növelni azoknak a felhasználóknak a számát, akik fizetnek is a szolgáltatás használatáért havidíj formájában. A júniussal zárult negyedévben már 108 millió fizetős vendéget szolgált ki a különböző ajánlataival a Spotify. Az pedig már a várakozásokon is túlmutat, amekkora mértéket a teljes felhasználói bázis öltött mostanra. Már nem kevesebb mint 232 millió ember alkalmazza világszerte a Spotifyt a kedvenc dalainak a lejátszására. 29 százalékkal lett ez a szám magasabb az egy évvel korábban mértnél, szóval nagyjából ki lehet jelenteni, hogy közel azonos arányban növekedett a komplett és a fizető vendégek száma. Az előzetes várakozások 107 és 110 millió közötti előfizetőt és 228 milliós teljes tábort vetítettek előre.
A Spotify bevétele 1,67 milliárd euró volt az áprilistól júniusig terjedő időszakban, ami valamelyest túlmutat az elemzők által remélt 1,64 milliárd eurón. Ez két részről érkezik, vannak a közvetlen előfizetők, és vannak akik, ingyenesen használják a szolgáltatást, utánuk a reklámokból szed bevételt a vállalat. Arra is fény derült a friss jelentésből, hogy sokkal jobban jár az előfizetőkkel a cég, mint azokkal, akik az ingyenes opciót használják néhány dalonként reklámokkal tűzdelve. Nagyjából a bruttó bevételnek a 90 százaléka származott az előfizetőkből, és csak a maradék a reklámokból. De nagyon lassan azt lehet látni, hogy egyre több ingyenes szolgáltatáshasználó mutat hajlandóságot arra, hogy a jobb élmény elérése érdekében fizessen a zenehallgatásért.
A vártnál egy hajszálnyit magasabb volt viszont a vállalat vesztesége, de panaszra ezen a fronton sem lehet különösebb ok. 76 millió euróval szalad mínuszba vállalat második negyedéves mérlege, ami nagyon sokkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi veszteség. Tavaly ilyenkor még 394 millió eurós kiesést kellett elkönyvelnie a svéd alakulatnak. A mostani elmaradás a cég vezetése szerint annak köszönhető, hogy az előzetesen várnál több volt a szociális kiadás.
A Spotify úgy gondolja, hogy nem lesz lassulás a növekedésben a szeptember végével záruló negyedévben sem. A cég által kibocsájtott előrejelzés 110 és 114 millió közötti fizetős felhasználót remél, és a komplett bázis 240-245 millió között alakulhat.