Tavaly az év második felére a Huawei jelentős fellendülést mutatott, és nagyon úgy fest, hogy a cég tényleg feltámadni látszik hamvaiból. A Counterpoint Research izgalmas eredményekről számolt be a 2024-es év első mobilpiaci gyorsjelentésében. Valósággal felforgatta a kínai piacot a vállalat, és a riválisai nem tudnak a helyzettel mit kezdeni.
A Counterpoint elemzői 2024 első 6 hetét vették szemügyre, szóval ez még egy nagyon korai kimutatás a kínai új okostelefon eladásokról, de valószínűleg az első negyedév végén is hasonló számok érkezhetnek majd. A február közepéig tartó időszakban szinte csak a Huawei tudta a piaci részesedését növelni, méghozzá olyan mértékben, ami mellett már nem lehet elmenni szó nélkül.
64 százalékkal nőtt a vállalat forgalma, a piaci részesedését pedig csaknem megduplázta ennek köszönhetően.
Állítólag továbbra is a Mate 60 széria hajtja elsődlegesen az eladásokat, miközben azért a vállalat olcsóbb készülékei iránt is újra növekszik az érdeklődés. Tavaly ilyenkor a Huawei-nek már csak 9%-os részesedése volt Kínában, és ezzel a hatodik helyen állt, most viszont már 17 százalék szerepel a neve mellett, és csak egy hajszállal maradt le a Vivo mögött az első helyről. Nagyon nehéz azt megmondani, hogy ez a lendület meddig tarthat ki, de a cég már készül az újabb mobiljaival, miközben a friss rendszerchipek fejlesztésén is dolgozik.
A Vivo meg tudta őrizni az első helyét, amit tavaly az Apple-lel megosztva tudott megszerezni. A 19%-os részesedése 18 százalékra csökkent annak köszönhetően, hogy az eladásai nem tudták tartani az egy évvel korábbi szintet. A forgalma 15 százalékkal csökkent, és a BBK Electronics többi márkája is kevesebb okostelefont tudott most eladni hazai pályán, mint egy évvel korábban.
2023 elején még az élen viaskodott az Apple a trónért, most viszont már a Honorral tudott egyforma piaci részarányt szerezni Kínában. Ez a két cég egyaránt 16%-on áll jelenleg. Az iPhone-ok esetében egy jelentős, 24 százalékos eladáscsökkenés történt éves szinten, miközben a Honor minimálisan, de képes volt növelni a forgalmát – a Huawei árnyékában egyedüliként. 2 százalékkal tudott több Honor készüléket értékesíteni a vállalat.
A Xiaomi már hosszú ideje csak a középmezőnyből figyeli az élen zajló eseményeket. Neki pontosan ugyanakkora piaci részesedés jutott 2024 első 6 hetében, mint tavaly, tehát mondhatni együtt mozog a piaccal a forgalmát tekintve. Egyébként örömre semmi esetre sincs oka, hiszen 7 százalékkal csökkent az értékesítési mutatója. Inkább globálisan próbálna erősíteni a Xiaomi, de kétséges az, hogy képes lesz-e hosszabb távon megőrizni a harmadik helyét az okostelefonok szegmensében.
A nagy gyártók közül az Oppo húzta a legrövidebbet. Egy évvel korábban még a harmadik volt, most pedig már csak a hatodik hely jutott neki. Úgy jött ez össze, hogy 29 százalékkal kisebb volumenben tudott mobiltelefonokat értékesíteni a 2023-as produkciójához képest. A legnagyobb felvevőpiacból kihasított 17 százalékos részesedése ennek következtében 13%-ra olvadt.
Az idei évtől azt várják az elemzők, hogy már növekedni fognak az eladások, de Kínában nem növekedéssel indult az év. Csak kis mértékben, de tovább csökkent a forgalom.