A ChatGPT kevesebb mint két éve van velünk, de igencsak felforgatta a technológiai szektort, és igazából rengeteg ember hétköznapjaira gyakorolt hatást. A platform elindításakor az OpenAI egyáltalán nem számított arra, hogy ekkora siker lesz a termék. A kezdeti brutális növekedés néhány hónap után alábbhagyott tavaly, de folyamatosan egyre többen veszik igénybe az MI chatbotot.
2022. november 30-án indult el a ChatGPT, ma pedig már több mint 200 millió aktív felhasználója van a platformnak.
Eleinte elképesztően gyorsan nőtt a ChatGPT-t kipróbálók köre, volt olyan időszak, mikor nem is tudta kiszolgálni az érdeklődőket a rendszer. 2023 januárjára elérte a regisztrált felhasználók száma a 100 milliót, ezzel új rekordot állított be. Bár már nem ő a csúcstartó, ezt a címet ugyanis elvette tőle a Meta által tavaly elindított Threads mikroblog.
Bár a 100 milliós felhasználói tábor nagyon rövid idő alatt jött össze, rengeteg olyan ember volt, aki a belépést követően nem sokáig foglalkozott a szolgáltatással. Kipróbálta a nagy felhajtás miatt, majd el is hagyta azt. A heti rendszerességgel visszatérő, aktív felhasználók száma már sokkal lassabban érte el a 100 milliót. Tavaly novemberre sikerült ezt összehoznia a vállalatnak, majdnem egy évbe telt. Ehhez képest most az újabb 100 millió aktív felhasználót már 10 hónap alatt sikerült behálózni, ez pedig mindenképpen egy pozitív szignál a befektetők felé.
Először az Axios számolt be a 200 milliós mérföldkő eléréséről, de ezt hamar megerősítette az OpenAI szóvivője, Taya Christianson. A vállalat illetékese azt is elmondta, hogy az API használat is nagyon szépen emelkedik, tehát egyre több fejlesztő kezdi igénybe venni a szolgáltatást globálisan. Ezen a területen az jelentett áttörést, amikor a GPT-4o Mini megjelent. Az új modell alkalmazása hatalmas előrelépés volt a költséghatékonyság szempontjából.
„Úgy gondolom, hogy a GPT-4o Mini teljes egészében megfelel az OpenAI küldetésének, hogy a mesterséges intelligenciát szélesebb körben elérhetővé tegye az emberek számára.” – mondta Olivier Godement, az API platform termékvezető korábban. És valóban azt lehet látni, hogy a GPT-4o Mini kezdi beváltani a hozzáfűzött reményeket.
Nagyon büszke az OpenAI arra is, hogy a felhasználói körét általában egészen magas szinten dolgozók alkotják. Példának okáért Taya Christianson kiemelte, hogy a Fortune 500 listán található vállalatok 92 százaléka nyilatkozta azt, hogy alkalmazzák a cég különböző termékeit valamilyen formában.
Úgy tűnhet, hogy az OpenAI-nak nincs mitől tartania, de a puszta felhasználói szám tempontjából valójában akad egy nagyon komoly ellenfele. A Meta által fejlesztett chatbot bizony könnyen lehet, hogy elég gyorsan a ChatGPT nyomába ér. A Meta MI nagy trükkje az, hogy azonnal annyira közel kerül a felhasználókhoz, amennyire csak lehet. Hiszen ott van a Facebookon, az Instagramon és a Messengerbe is beköltözött. A Meta a méretét kihasználva villámgyorsan a ChatGPT babérjaira törhet népszerűség tekintetében.
A felhasználói kör valószínűleg eltér a két platform esetén, de a nemrégiben elindított Meta MI már összehozott egy 400 milliós havi aktív tábort, és egy 40 milliós napi aktivitást. Miközben egyelőre nem is elérhető globálisan, például hazánkban sem tudják ezt kipróbálni a felhasználók.