Az LG publikálta a legfrissebb pénzügyi beszámolóját, amiből kiderült, hogy a cég profitja és a bevétele egyaránt olyan magasságba ért a harmadik negyedévben, amire ebben az időszakban korábban még nem volt példa. A cég beszámolója alapján a növekedés csak mérsékelt volt, de ez is elegendőnek bizonyult az új csúcs eléréséhez.
Az LG Electronics rendkívül szerteágazó a célpiacokat figyelembe véve, és vannak olyan területek, amiken különösen jól szerepel, és olyanok is, ahol gyengélkedik, az előbbire jó példa az otthoni szórakoztató elektronikai részleg, az utóbbira pedig a mobilok szektora. A júliustól szeptemberig tartó időszakban 13,15 milliárd dollárra rúgott az LG teljes bevétele, ami 1,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi eredményt. És bár a működési profit továbbra is nagyon vékony, mindössze 654,4 millió dollár volt, ezen a téren is javítani tudott, méghozzá nagyobb mértékben, mint a bevételén (4,4%). Ebből eredően azt is el lehet mondani, hogy profitábilisabb lett, mint egy évvel ezelőtt volt – ha nem is túl sokkal lépet előre.
Az okostelefonok jelentik az LG gyengéjét már nagyon hosszú ideje, de a vállalat minden erejével azon van, hogy javítani tudjon az új kihívásokat hozó mobilpiacon is. A legfontosabb most az a cég számára, hogy eltüntettesse a nyereséget, és ebben igazából jól is teljesített. Az LG Mobile tavaly még 268 millió dolláros működési veszteséget hozott össze, amit lentebb tudott idén faragni 135 millió dollárra. A cég összesen 1,27 milliárd dolláros bevételt tudott az okostelefonokból felhajtani, miután 24,5 százalékkal kevesebb lett az eladott eszközök darabszáma. Talán az ünnepi szezon hoz majd némi fellendülést a cégnek, és most az 5G jól jöhet a számára, hiszen vannak olyan régiók, ahol szinte konkurencia nélkül tud 5G-s mobilt kínálni – például Magyarországon is.
Az LG Home lakáskiegészítőkkel foglalkozó részlege új harmadik negyedéves csúcsot elérve produkált 4,46 milliárd dolláros bevételt, amit annak köszönhet, hogy közel tíz százalékkal tudott erősödni. Különösen erős az LG az utóbbi időben Észak-Amerikában, Európában és Ázsiában. A cég számos törekvést tett arra, hogy növelni tudja a profitot, csökkentette a működési költségeit, a felhasznált anyagokra fordított összeget, miközben növelte az eladásokat, és 359,2 millió dolláros profitot kalapozott össze.
A szórakoztatóelektronika terén is jól ment az LG Home-nak, ugyanis 3,24 milliárd dolláros bruttó bevételt tudott elérni, amihez 266,3 millió dolláros profit társult. Sajnos ez utóbbi kicsit csökkent a pénzügyi beszámoló alapján, viszont a teljes bevétel 3,5%-os pozitív mérleggel zárt. Az LG ezen a területen a prémium szegmensben igazán erős az OLED technológiás televízióknak köszönhetően. Ezeknek a kapcsán elmondta a cég, hogy egészséges, 8,2 százalékos működési nyereséget ért el, szóval ezek pozitív irányba húzták a gyártót, de a többi megoldástól már nem volt ugyanez elmondható.
Nagy reményeket fűz az LG a járműgyártáshoz kapcsolódó ágazatához, és nem véletlenül, ez a részleg ugyanis egy év alatt 14%-kal lett erősebb. A vállalat különböző infotainment és más rendszereket szállít autók számára, és az ilyen komponensnek az eladásával 1,12 milliárd dollárt hozott össze. Viszont abból kifolyólag, hogy erre a területre még gőzerővel kell lapátolni a pénzt a fejlesztések miatt, végül 50,3 millió dolláros veszteséget kellett az LG-nek elkönyvelni.
Az LG vállalati, üzleti megoldásokért felelős részlege nagyon sok kisebb területet fog össze, és ezek egészen dinamikus növekedést hoztak össze mindent egybe véve. Olyannyira jól megy ez a szekció, hogy a legnagyobb előrelépés itt történt arányaiban, ugyanis 21,2 százalékkal lett magasabb a cég bevétele. És a nyereség pedig kis híján megduplázódott egy év alatt, és már 55,9 millió dollár volt. Az LG itt kiemelt kettő termékkategóriát, ami különösen jól teljesített, az egyik az információs megjelenítők gyártása, a másik pedig a napelemek előállítása, ezek kulcsfontosságú szerepet játszottak a siker elérésében.