Shop menü

JÖHETNEK A FIZETŐS TARTALMAK A TIKTOKON, HOGY MÉG TÖBB BEVÉTELT LEHESSEN ELÉRNI

A TikTok a felhasználói mennyiségre nem panaszkodhat, és az aktivitás mértékével sincs gond, de a pénzszerzési lehetőségek foghíjasok, azonban ezen is próbál változtatni.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Jöhetnek a fizetős tartalmak a TikTokon, hogy még több bevételt lehessen elérni

Nincs könnyű időszaka a TikToknak, a platform ugyanis több fronton kapja folyamatosan a kritikákat. A kormányok rendszeresen megkérdőjelezik a szolgáltatás adatvédelmi gyakorlatát, a tartalomfogyasztók keveslik a minőségi tartalmakat, a tartalomgyártók pedig azt hiányolják, hogy kevés lehetőség van bevételszerzésre. Ez utóbbi probléma megoldásával valószínűleg a minőségi tartalomgyártás is fellendülne, és egy friss jelentős szerint erre már úton lehet a megoldás.

A The Information hasábjain megjelent beszámoló szerint a TikTok lehetőséget biztosíthat majd arra, hogy fizetőfal mögé pakolják az emberek a különböző videóikat. Ez a lehetőség egyáltalán nem új találmány, rengeteg olyan platform van, ahol úgy lehet feltölteni felvételeket, hogy azokat egyenként tudja beárazni a készítő, vagy megszab egy alapdíjat, amiért elő lehet fizetni az exkluzívabb tartalmakra. Itt is ilyesmi megoldást lehet elképzelni, és a tervek szerint ebből a bevételből jelentős arányban vándorol majd a pénz a videósokhoz, hogy a monetizációs hiányosságokat rendezze.

Galéria megnyitása

Bár egyelőre csak pletyka szinten beszélhetünk az új funkcióról, már néhány részletről is szó esett a beszámolóban. A videókért fizetendő összeg széles skálán mozoghat majd, és 1 dollár lesz a kiindulási alap, ennél olcsóbban nem lehet majd hozzáférést adni a fizetős tartalmakhoz. Persze az alapdíj régiónként eltérő lehet majd. Arról egyelőre nincs teljesen világos információ, hogy előfizetésszerűen fog ez menni, vagy a videók elé egyenként tudnak majd fizetőfalat húzni a készítők.

Ennek az újításnak hála a tartalomkészítőknek jobban megéri majd videózni, és így megtehetik majd azt, hogy több energiát fektetnek bele. Ennek köszönhetően javulhat majd a videók minősége tartalmi és formai szempontból vizsgálva egyaránt. Csak, hogy egy példát említsünk, az Instagramon is van már előfizetési lehetőség, tudnak a készítők úgy feltenni fotókat, videókat, Történeteket, Reels bejegyzéseket, hogy azokat csak azok a rajongók láthatják, akik hajlandók fizetni is a lehetőségért.

A TikTok más eszközökkel is próbálja megteremteni a platformon a bevételszerzési lehetőséget. Korábban tesztelési jelleggel létrehozott egy alkotói alapot, amin folyamatosan dolgozik. Ennek az egyik verzióját állítólag jó eredményekkel tudta tesztelni Brazíliában és Franciaországban is, ezért megnyitja más országok felé is. Ha minden jól alakul, akkor márciusban már az Egyesült Államokban is beindulhat a videósok pénzügyi támogatása a tartalomgyártóknak szánt pénzalapból.

Galéria megnyitása

Eredetileg ez a program úgy indult el, hogy 1 milliárd dollárt pumpált bele a TikTok a saját bevételeiből és tartalékaiból, és azoknak juttatott ebből extra kifizetéseket, akik nagy népszerűségnek örvendő felvételeket tudtak produkálni. A TikTok esetenként belenyúlt a For You ajánló rendszerébe, és voltak olyan tartalmak, amiket manuálisan segített, hogy népszerűvé váljon. Ezt nemrégiben ismerte el a cég, de szerencsére a pénz nem ez alapján került szétosztásra, hanem igyekezett olyan videósokat támogatni, akiknél azt látta, hogy a bevételek révén még nagyobb hasznára válhat a platformnak.

Néhány tiktoker nem is nagyon örült annak, hogy milliós nézettségi mutatók mellett csak néhány dollárhoz jutottak hozzá. Ha pedig nem ment nagyot egy felvételük, mert éppen nem emelte azt ki az algoritmus, akkor csak filléres bevételeik voltak.

A The Information úgy tudja, hogy az új támogatási alap már lényegesen hatékonyabban fog üzemelni széles körben. Viszont nehezebbé válhat odaférni abba a körbe, aki kaphat a pénzből. Állítólag a TikToknál fontolgatják, hogy minimum 100 ezer követős határt szabnak, az alatt nem lehet majd konkrétan ebből a támogatási alapból részesülni, és minél hosszabb egy vírusként terjedő videó, annál nagyobb összeg járhat majd érte.

Korábban a TikTok szóvivője azt mondta, hogy elkötelezettek a videósok támogatásában, és folyamatosan érkeznek majd olyan fejlesztések, amik a monetizációt fogják erősíteni különböző módokon. A TikTokon bárkiből lehet népszerű tartalomkészítő, és igyekeznek mindenkinek megadni a lehetőséget, hogy ne csak szórakozzon, hanem szórakoztathasson is.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére