A YouTube jól teljesít, de a vezetés folyamatosan arra törekedik, hogy a lehető legtöbb pénzt legyen képes kisajtolni belőle. Számos formában van már bevétele a platformnak, miközben az előfizetők számának növelésén szünet nélkül munkálkodik.
Az elmúlt negyedévben, 2024 ünnepi időszakában a YouTube hirdetésekből származó bevétele átlépte a 10 milliárd dollárt. Ehhez jön még az a pénz, ami a YouTube Premium és a YouTube Music előfizetésekből származik. Továbbá a cég még a tartalomkészítőknek küldött támogatásokból is levonja a maga jutalékéit, például a Szuperköszönetek összegének 30 százaléka is a YouTube kasszájába vándorol.
Nem tudni pontosan mekkora bevétele lehet a YouTube-nak, de a Google szempontjából egy biztos: nem elég. Noha a reklámok jól hoznak a konyhára, de a havi díjak még jobban jönnek a nyereség szempontjából, ezért igyekszik a YouTube mindenkit az előfizetés felé terelni, annak ellenére, hogy látszólag a gigantikus reklámbiznisz is jól hoz a konyhára.
A YouTube Premium tagok száma vélhetően folyamatosan növekedhet, ezzel kapcsolatosan adatokat már hosszú ideje nem közöl a cég. Legutóbb egy évvel ezelőtt beszélt az előfizetői kör méretéről a vállalat, akkor is azért, mert egy jeles mérföldkövet ünnepelhetett.
2024 februárjában érte el a YouTube Premium előfizetők száma a 100 milliót.
Az alapján, hogy a YouTube csapata nem különösebben hangoztatja, hogy mennyi előfizetője van a platformnak, arra lehet következtetni, hogy lehetnének azok a számok jobbak is. A napokban pedig arról jött hír, hogy a cég leporolhatja a Premium Lite előfizetési lehetőséget, ami ugyancsak arra utal, hogy a fizetős tagok száma nem hozza azt a növekedési üzemet, amivel a YouTube elégedett lenne.
2021-et írtunk, mikor a YouTube elindította a Premium Lite előfizetési opciót. Hosszú ideig volt ez elérhető, de csak egy szűkebb közönség számára, néhány országra korlátozva. Miután két év elteltével sem haladt ennek a kiterjesztésével a YouTube egyről a kettőre, 2023-ban felszámolta. Nem tudni, hogy mi volt az oka annak, hogy kivonták a forgalomból a kedvezőbb áron kínált előfizetési lehetőséget, de most úgy tűnik, hogy mégis vissza fog térni. A Bloomberg szellőztette meg azt a hírt, hogy hamarosan elindul a „Premium Lite” opció.
Az nem biztos, hogy ezt a nevet használja majd a YouTube. A lap értesülései szerint most sem érdemes azonnali globális bevezetésre számítani. Úgy tudni, hogy az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Németországban és Thaiföldön lesz elérhető az új díjcsomag. Elvileg ez a lehetőség azoknak szól majd, akik ténylegesen csak a YouTube videók nézéséért akarnak fizetni, nem érdekli őket a YouTube Music.
Hirdetés nem lesz az új Premium Lite előfizetés mellett a videókban, de a YouTube Music-hoz sem lehet majd hozzáférni. A korábbi Premium Lite-nál olyan korlátozással is volt, hogy nem lehetett a képernyőt lekapcsolni, nem ment a lejátszás a háttérben. Arról most nem szólt a fáma, hogy ezzel is számolni kellene, de benne lehet a pakliban. Tavaly októberben a YouTube azt elhintette, hogy tesztel egy a korábbitól különböző, olcsóbb előfizetést, az viszont nem derült ki, hogy néz majd ez ki pontosan.
Korábban a Premium Lite nagyjából fele akkora összegből jött ki egy hónapra, mint a normál YouTube Premium előfizetés. Kíváncsian várjuk, hogy ezúttal a vállalat milyen konstrukcióval áll elő. Bízunk abban, hogy a hazai közönségnek is elérhető lesz az új lehetőség, de azt látni kell, hogy ez nem elsősorban azokat a helyeket veszi majd célba, ahol egyébként is kedvezőbb áron lehet befizetni a platform reklámmentes élvezésére.