Az új digitális piacokról szóló jogszabály már életbe lépett, de az EU egyelőre még nem alkalmazza, mert a vállalatok fél év felkészülési időt is kaptak a megfelelésre. Május 2-tól fogja az Európai Unió szankcionálni azokat a vállalatokat, akik vétenek a friss szabályozások ellene. A Spotify pedig már arra készül, hogy egy sor újítást vezessen be.
A Spotify hosszú ideje harcolt az Apple-lel, de a Google is hátráltatta a vállalatot, csak a keresőóriás nyitottabbnak mutatkozott az alternatív megoldásokra. A problémát mindkét esetben a piacterek már-már általánosnak nevezhető 30%-os „adója” okozta. Ebből az Apple semmi szín alatt nem engedett eddig, és csak a hatóságok nyomására változtat az eddig gyakorlatán, a Google viszont egy titkos megállapodás keretében már együttműködött az utóbbi időben a Spotify-jal.
Miután az új digitális piacokról szóló jogszabályt valóban alkalmazni kezdik az EU-ban, és büntethetik a cégeket, akik ennek nem felelnek meg, az eddigi helyet meg fog változni. A DMA már nem engedi az Apple-nek és a Google-nek, hogy megadóztassa például a szolgáltatások saját fizetési rendszereit. Így a Spotify komoly változásokat fog eszközölni az iOS és az Android platforomokon egyaránt. Az Apple még egyébként nem beszélt arról, hogy változtat a rendszerén, de a Spotify nagyon magabiztosan áll a változásokhoz.
A jövőben a Spotify alkalmazásban a hallgatók világos és egyértelmű tájékoztatást kaphatnak majd a különböző előfizetési lehetőségekről, átmeneti ajánlatokról, esetleg csomagakciókról. Meg fog jelenni minden esetben a szolgáltatások valós ára és minden egyéb információ is az előfizetésekkel kapcsolatosan. Tisztán feltüntet majd a cég minden alapvető fontosságú adatot a kampányokkal, kedvezményekkel kapcsolatosan. Minden eddiginél nagyobb átláthatóságot ígér a vállalat.
Nagyon fontos, hogy már lehetősége lesz minden mobilos felhasználónak rendezni az előfizetéseket az applikációkon belül, legyen szó valamilyen Apple termékről vagy más gyártó eszközéről. A Spotify Premium különböző csomagjai egyaránt elérhetőek lesznek mindenki számára, és az előfizetések lemondásának sem lesz akadálya a programon belül, ha valakinek éppen erre lenne szüksége. Egyszerűen és gyorsan lehet majd a beállításokban kezelni a kifizetéseket.
A kifizetéseknél pedig már úgy értjük a dolgot, hogy a hangoskönyvek értékesítése is ide fog tartozni. Minden hangoskönyvet egyszerűen megvásárolhatnak majd a felhasználók az alkalmazáson belül, és ezzel párhuzamosan az audiótemékek ára is világosan fel lesz tüntetve. Néhány érintést követően megoldható a hangoskönyvek megvásárlása, és indulhat is a lejátszás.
Már azt is előrevetítette a Spotify, hogy a DMA támogatásának köszönhetően a jövőben a felhasználók már közvetlenül a honlapjáról is letölthetik és telepíthetik az olyan alkalmazásokat, mint a Spotify for Artists vagy a Spotify for Podcasters. De más helyekről is beszerezhetők lesznek majd ezek a szoftverek.
Ez a bejelentés a Spotify részéről ennyi idővel a változások előtt valószínűleg nem is igazán a felhasználóknak szól. Inkább az Apple-nek igyekezett elsősorban ódaszúrni a vállalat a mostani lépésével. Mindenestre örömteli, hogy ebből a szempontból már biztosan jobb élményben lesz része a felhasználóknak a jövőben.