Jelentős változás történt az Instagramon – a vállalat szempontjából

A felhasználók talán észre sem veszik majd maguktól, hogy mi történt az Instagramon.

Jelentős változás történt az Instagramon – a vállalat szempontjából

Az Instagram 2018 júniusában indította el az IGTV szolgáltatást, aminek az volt a lényege, hogy a felhasználókat hosszabb időre is szerette volna odaszögezni a mobilok képernyője elé. Egy teljesen különálló programot is létrehozott az Instagram az IGTV számára. És bár a vállalat nagy csinnadrattával harangozta be az újdonságot, a felhasználókat minden jel szerint ez nagyjából hidegen hagyta.

Az IGTV-be nem kevés pénzt fektetett az Instagram, de a statisztikai adatok alapján nem sok eredménnyel járt a törekvése. A szolgáltatás saját applikációja még a Play Áruházban meghúzott 10 milliós mérföldkövet sem tudta elérni 1,5 év alatt. A legutóbbi adatok szerint nagyjából 7 millió alkalommal telepítették ezt az appot az emberek a megjelenése óta. Az Egyesült Államokban mindössze 1,1 millió letöltést mért a Sensor Tower.

Annak érdekében, hogy népszerűsítse a megoldását, a vállalat dedikált gombot is elhelyezett az Instagram felületén. De erre igazából szinte csak véletlenül nyomtak rá az emberek, amikor a Direct felületet akarták elérni. Éppen ezért a vállalat úgy döntött, hogy ami nem megy, azt nem erőlteti tovább, a napokban eltávolította ezt a virtuális kezelőszervet az alkalmazás felületéről.

Galéria megnyitása

Azt ugyanakkor az Instagram igyekezett leszögezni, hogy ez nem jelenti azt, hogy az IGTV szolgáltatás teljes kudarc lenne. Hiszen sok IGTV videót néznek az emberek, de inkább az Instagram tartalmilag lényeges területéről mennek rá ezekre a videókra, nem a dedikált gombot megnyomva, a saját applikációban keresték a felvételeket.

„Továbbra is azon vagyunk, hogy megkönnyítsük a felhasználóinknak az IGTV tartalmak készítését és felfedezését, és az elmúlt időszakban volt időnk megtanulni azt, hogy az emberek az IGTV videókat a folyamukról, valamint a Felfedezőből, esetleg a készítők csatornájáról nézik, vagy megnyitják a saját appját.” – nyilatkozta az ügy kapcsán a Facebook egyik szóvivője. „Elképesztően kevés volt az olyan eset, amikor valaki az IGTV gombot használta céltudatosan, és mi szeretnénk az Instagramot olyan egyszerűen tálalni, amennyire csak lehet, ezért döntöttünk úgy, hogy nincs szükség erre a gombra.”

Galéria megnyitása

Az IGTV appra nem feltétlenül van szüksége annak, aki a hosszabb videókat meg szeretné tekinteni, ugyanis az Instagram program is magában foglalja ezt a lehetőséget. Akik használják a közösségi képmegosztót, azok minden bizonnyal találkoztak már IGTV előzetesekkel, és talán klikkeltek is ezekre. A Felfedezőben pedig egy különálló lap található csak ezeknek a felvételeknek, de a nyitóoldalon is megjelennek IGTV tartalmak, és még a Történeteken is el lehet helyezni promóciós matricát.

Arról nem beszélt az Instagram, hogy a vállalat miként látja az IGTV jövőjét. Pedig érdekes lenne ez az információ, hiszen nagyon sok a kérdőjel, nemcsak a fogyasztók, hanem a tartalomgyártók szempontjából is. Az Instagramon a hosszú videók készítésével szimplán nem lehet direktben bevételhez jutni, ez nem úgy működik, mint a YouTube vagy akár a Facebook Watch. De még csak olyan funkció sincs beépítve, amin keresztül adományokra szert lehetne tenni, mint mondjuk a Twitch esetében.

Galéria megnyitása

Amíg az Instagram erre nem talál megfelelő megoldást, tehát nem dolgoz ki valamilyen bevételszerzési rendszert, addig nagyon nehéz lesz ennek jelentősebb érdeklődést kiváltania a felhasználókból. Hiszen úgy kell rávenni az embereket arra, hogy videókat alkossanak, hogy azért semmilyen formán nem fizetnek nekik. Néhány kiemelt Instagram-partner van, akiknek megtérítik azt a költséget, amibe egyáltalán a videó került, és ennyi.

Ezek alapján azt sem lehet meglepetésnek nevezni, hogy a legnagyobb követői táborral rendelkező IGTV videósok is alig tudják elérni az egymilliós nézettséget, ami a YouTube esetében még olyan tartalmakkal is aránylag könnyen összejön, amik csak egy-egy szűkebb rétegnek szólnak. Azt nehéz megtippelni is, hogy mit hozhat a jövő az IGTV számára, de nem túl jók a kilátások jelenleg.

Instagram: iOS | Android | IGTV: iOS  | Android

Amennyiben semmiről nem szeretnétek lemaradni, mindenképpen kövessetek minket az Instagramona YouTube-on és persze a Facebookon egyaránt.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap