A Netflix és a TikTok azért eléggé erőteljesen különbözik, attól függetlenül, hogy mindkettő a videózás és a tartalomfogyasztás területén mozog. Hamarosan azonban lényegesen több közös lehet majd a két szolgáltatásban. Ahogy a Netflix elkezdett játékokat kínálni a felhasználóknak, úgy a TikTok is nyithat a mobil gaming irányba.
A Reuters számolt be arról, hogy a TikTok a felhasználók egy szűk csoportjának a bevonása mellett elkezdte tesztelni a játékokat Vietnamban. Hivatalosan semmit nem szeretett volna az ügy kapcsán megosztani a nagyérdeművel a szolgáltatás mögött álló ByteDance, de nem is tagadták a szaklap megkeresésére azt, hogy ebbe az irányba indulhatnak el.
„Mindig keressük a módját, hogyan gazdagíthatjuk a platformunkat, és rendszeresen tesztelünk új funkciókat és integrációkat, amelyek értéket adnak a közösségünknek.” – mondta el a vállalat. Lényegében ezzel meg is erősítette a ByteDance, hogy a játékok jelenthetik a következő irányt, de azt is látni kell, hogy többféle újításon is dolgoznak a TikTok fejlesztői, és nem minden kerül bevezetésre. A lényeg az, hogy szeretne idővel többet nyújtani a felhasználók számára a cég.
Jelenleg HTML5 alapokkal rendelkező mini játékokat tesztel a TikTokon belül a ByteDance, de adott esetben sokkal távolabb is vezethet majd ez az irány. A cél a forrás szerint a bevételszerzés és az, hogy az emberek még hosszabb időre legyenek lefoglalva a szolgáltatás révén. Igazából ez a két dolog az, ami a legfontosabb a szolgáltatások számára, és bár a TikTok profilja eddig teljesen más volt, biztosak vagyunk abban, hogy a játékok megtalálnák a közönségüket.
Elvileg úgy fognak a játékok megjelenni a szolgáltatáson belül, hogy reklámokkal lesznek megtámogatva, szóval a plusz bevételt a különböző megjelenő hirdetések biztosítanák. Az új felhasználók szerzése itt most kicsit a háttérbe szorul, de persze elképzelhető olyan helyzet is, hogy valaki egy-egy játék miatt telepítse a TikTokot. Viszont látni kell azt is, hogy a TikTok már annyira nagyra nőtt, hogy ez a fejlesztési irány érdemben valószínűleg nem sokat mozdítana rajta előre.
Nem előjel nélküli, hogy a ByteDane komolyabban beleásná magát a játékok világába. A TikTok első játékos próbálkozása egy olyan cím, ami lényegében a FarmVille sikerét próbálja meglovagolni. A Garden of Good névre hallgató játékot a Feeding Americával közösen készíti, és ezen belül az elért pontokat valós jótékony célokra lehet felhasználni. A ByteDance a Zyngával is kialakított egy partnerkapcsolatot, melynek keretében létre jött a Disco Loco 3D. Ez egy végtelenségig futó, és nagyon egyszerű HTML5 játék.
A TikTok kínai „megfelelője”, a Douyin is biztosít már játékokat a felhasználók számára. És valószínűleg az is ösztönözi a fejlesztőket, hogy például a Facebookon is vannak játékok, persze a TikTok és a Facebook merőben eltér egymástól, azért a felhasználói kör méretéből eredő versengésben bizony mégis csak egymás riválisainak lehet őket tekinteni.
Emellett a jövőben elképzelhető, hogy a játék streamek is megjelennek majd. Ugyanis ilyen irányú lépéseket is tett a közelmúltban a vállalat, már tesztelte az élő közvetítésekre alkalmas szoftvert. Annak érdekében pedig, hogy még interaktívabb legyen a TikTok, mini alkalmazásokat is elő lehet már hívni a programon belül egy mozdulattal. Ezt a két szolgáltatást pedig összekötheti majd úgy, hogy a népszerű tiktokerek által játszott mobilos játékokat lehet majd azonnal elérni a nézőknek.