Irányt vált az AMD Mantle API-ja

A váltásra a DirectX 12 és a glNext miatt van szükség, de nem kell megijedni: a Mantle API nem tűnik el.

Irányt vált az AMD Mantle API-ja

Az AMD a házon belül fejlesztett Mantle API-val egy kicsit felrázta a piacot, ugyanis az általa képviselt koncepciót a jelek szerint mások is életképesnek tartották (igazából már rég szükség volt a változásra). A Mantle API lényege, hogy alacsony szintű hozzáférést enged a hardverhez, és ez több szempontból is előnyös.

A jövőbeli tervek megváltoztatására a DirectX 12 és a glNext API-k egyre komolyabb fejlődése miatt van szükség, amelyek részben riválisai lehetnek a Mantle API-nak. Az AMD Mantle API-ja viszont (egyelőre) nem tűnik el a süllyesztőben, éppen ellenkezőleg: továbbra is velünk marad, szerepe viszont egy picit változni fog. Az AMD eredetileg azt tervezte, hogy a Mantle API idővel zárt béta állapotból kilépve végleges termékké válik a programozási segédlet és az API referencia kiadásával. Viszont a vállalat azt is tervezte, hogy elérhetővé teszi a Mantle SDK-t, ami teljes hozzáférést engedélyez, így az API akár egyéb hardvereken is működésre fogható lenne – ez a terv azonban nemrégiben a polcra került. A Mantle API új szerepe az, hogy grafikai innovációs platformként működjön, azaz hathatósan hozzájáruljon az új technológiák kifejlesztéséhez.

Azzal együtt, hogy az AMD kiadja a "Mantle 1.0" specifikációját, a zárt béta programot megtartja a Mantle további fejlesztéséhez, amelyben ezután is csak limitált számú partner vehet részt, ahogy eddig. A Mantle API egy ideig még zárt, saját gondozásban álló technológia marad, de ez nem jelenti azt, hogy az AMD teljesen feladta a nyitással kapcsolatos terveket. E téren a napokban várható további információ, méghozzá az ötödikére időzített sajtóesemény alkalmával.

A Mantle fogyasztói szemmel nézve pedig nem megy sehova: továbbra is az AMD drivereinek részét képezi és a Mantle alkalmazások továbbra is használhatóak maradnak, sőt, újabb Mantle támogatással felvértezett játékok érkezésére is lehet számítani. Hogy 2015 után pontosan mennyi Mantle támogatással ellátott cím érkezhet, az egyelőre rejtély, hiszen az év vége felé elrajtol a DirectX 12, amit az Nvidia is támogat, így valószínűleg azt fogják preferálni a partnerek.

Tesztek

{{ i }}
arrow_backward arrow_forward
{{ content.commentCount }}

{{ content.title }}

{{ content.lead }}
{{ content.rate }} %
{{ content.title }}
{{ totalTranslation }}
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mond el mit gondolsz a cikkről.
{{ showMoreCountLabel }}

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward