Intenzíven növekedett a tabletek forgalma a második negyedévben

Jelentősen emelkedett szinte minden gyártó forgalma, és nem ez volt az egyetlen meglepetés.

Intenzíven növekedett a tabletek forgalma a második negyedévben

Az IDC a második negyedévben arról számolhatott be, hogy igencsak megugrott a táblagépek forgalma. De érdekes módon éppen az nem örülhetett a kiugró eredményeknek, aki eddig mondhatni a hátán vitte ezt a szegmenst.

2020 második negyedévében összesen 38,6 millió táblagép talált gazdára. Ez a szám 18,6 százalékkal magasabb, mint a 2019-es adat volt, szóval csaknem az ötödével emelkedett a különböző gyártók forgalma átlagosan. A szakértők különösebben nem mentek bele a jelenségnek az elemzésébe, de igazából nem is lett volna erre szükség, ugyanis eléggé egyértelmű, hogy mi áll a háttérben: a koronavírus-járványnak köszönhetően alakult így a piaci helyzet. A számokból azt is lehet látni, hogy a nagyobb gyártóknak a sikeréről beszélhetünk, ami rendkívüli módon eltorzította a piacot.

Az első helyen az Apple futott be, aki új táblagépekkel is előrukkolt már az idei évben, viszont meglepő módon a vállalat nem tudott a pandémiából hasznot húzni ezen a téren. Az iPadekből mindössze 1,3 százalékkal kelt el több, mint korábban, ami valószínűleg azt jelenti, hogy az olcsóbb tabletek iránti érdeklődés volt az, ami leginkább emelkedett. Persze az Apple így is toronymagasan vezeti a piacot, és 12,4 millió készüléken adott túl, szóval szomorkodásra egyáltalán nincs oka.

Galéria megnyitása
Apple iPad Pro (2020)

A Samsung lett az „ezüstérmes”, miután 7 millió Galaxy táblagépet sikerült értékesítenie. Egy évvel korábban a dél-koreaiak mér csak 4,9 milliós értékesítési mutatót tudtak eladni, és az elmúlt hónapokban ezt 42,5 százalékkal sikerült fentebb pumpálni, és így 18,1%-os piaci részesedésre tett szert. A Galaxy Tab A jelölésű készülékek voltak azok, amiket leginkább kerestek az emberek a globális járványhelyzet alatt, és egyébként jött olcsóbb S-szériás modell is a Galaxy Tab S6 Lite személyében, ami szintén felkelthette néhány vásárló érdeklődését.

Galéria megnyitása
Samsung Galaxy Tab S6 Lite

A dobogó harmadik fokát a Huawei foglalhatta el. A kínaiak érdekes módon az IDC szerint nemcsak az olcsóbb táblagépekkel remekeltek, hanem sok csatlakoztatható billentyűzetes konstrukciót is eladtak. A notebook formában is jól használható Huawei tabletek iránt különösen megnőtt a kereslet. Összesen 4,8 millió eszközt bocsájtott forgalomba a Huawei és a Honor márka, ami 1,5 millióval übereli a korábbi forgalmát, szóval 43,5 százalékos növekedést ért el. Annak ellenére, hogy Kínán kívül nagyon kellemetlen helyzetben van, az európai forgalma is rekord mértékű növekedéssel zárt.

Galéria megnyitása
Huawei Matebook E

Az Amazon az eddigi gyártókat is megelőzve, 52%-os növekedéssel futott be a negyedik helyen. A vállalat volt már jobb piaci pozícióban, de minden bizonnyal örül annak, hogy 3,6 millió táblagépet tudott eladni. A Fire tabletek családja szinte csak kiváló ár-értékű, nagyon kedvező áron elérhető eszközökről beszélhetünk. Különösen vonzó lehetett az érdeklődőknek a járvány alatt az új 8 hüvelykes Fire HD modell, ami jól használható, miközben 100 dollár alatt hozzá lehet jutni. De mér a 10 colos gép is elérhető 150 dollártól.

Galéria megnyitása
Amazon Fire HD 8

Az ötödik a Lenovo lett, és neki is masszívan sikerült emelnie a forgalmát. Egy éve a kíniak 1,9 millió táblagépet tudtak eladni, most viszont már ez a szám 2,8 millióra emelkedett. 51 százalékkal ugrott meg a forgalma a Lenovo különböző megoldásainak. Kettő megfizethető, 10 hüvelykes készülékkel is előrukkolt már idén a vállalat, az egyik ilyen gép a Tab M10 Plus, a másik pedig a Tab M10 FHD új generációja. Globálisan jelen van a Lenovo, és ennek most sokat köszönhetett, mert Kínában pont nem szerepelt túl jól az IDC elmondása alapján.

Galéria megnyitása
Lenovo Tab M10 FHD

Az IDC az egyéb kategóriát is kiemelte a szokásához híven. Már eddig is nagyon úgy állt a helyzet, hogy csak néhány márkának áll a zászló, és most pedig ez még inkább kijött. Mindössze 20,7 százalékos piaci részen kénytelenek osztozni a toplista első 5 helyéről kiszorultak. És ezeknek a forgalma csak 2 százalékkal emelkedett. Az, hogy az emberek csak a legnagyobb márkák termékeit vásárolják, nagyon rosszat tesz a piaci versenynek, viszont ez ellen tenni nem igazán lehet.

Galéria megnyitása

A vírushelyzet a harmadik negyedévben hullámvasúton megy keresztül, először Európában például jelentősen csillapodott, mostanra viszont már ismét nemzetközi szinten gondok vannak, és egyre több helyen állnak át a távmunkára. Kíváncsian várjuk, hogy az eladási számok hogyan fognak ezentúl alakulni, lesz-e még hasonló mértékű növekedés, vagy csak egyszeri rohamról volt szó.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap