Shop menü

INGYENES CSOMAGOT INDÍTOTT A TIDAL, ÉS MÁS FONTOS VÁLTOZÁSOK IS TÖRTÉNTEK

A Tidal a jelek szerint szívesen felzárkózna az Apple Music és a Spotify mellé, az újításokkal pedig abszolút reális esélye nyílik erre.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Ingyenes csomagot indított a Tidal, és más fontos változások is történtek

A Spotify és az Apple Music mellett a Tidal az, ami talán a legismertebb zenestreaming platform. Azonban ez nem a nagy tömegek megszólítására fókuszált eddig, hanem inkább azoknak az igényeit szolgálta ki, akik a magasabb minőségre vágynak. Most azonban ezen a fronton komoly változás jön, ha minden a cég tervei szerint alakul.

Akik nagyjából képben vannak a streaming szolgáltatásokkal, azok minden bizonnyal jól tudják, hogy a Tidal jellemzően azzal tud kiemelkedni a tömegből, hogy döbbenetesen jó minőséget nyújt a felhasználók számára. Minden másban általában jobb az Apple Music vagy a Spotify. De a vállalat vezetése úgy tűnik, hogy ma már nagyobb álmokat dédelget, kérdés, hogy időben vannak-e még, vagy már képtelenek lesznek elcsábítani a Spotify és az Apple Music felhasználóit.

Galéria megnyitása

Mostantól van ingyenes csomagja a Tidalnek, amivel a Spotify számára szeretne odacsapni, és az olcsóbb előfizetéses csomagja pedig legalább olyan jó minőséget nyújt mindenkinek, mint az Apple Music lossless opciója. Az ingyenes felállást papíron pontosan úgy kell elképzelni, mint a Spotify megoldását. Reklámok lesznek a szolgáltatásba iktatva, és ezekből próbál majd bevételt termelni a vállalatok azoknál, akik nem fizetnek elő egyetlen csomagra sem. Ebben az esetben bankkártya adatot egyáltalán nem kell majd megadni.

Galéria megnyitása

Több mint 80 millió zenéből válogathatnak majd korlátlanul a felhasználók a regisztrálást és a belépést követően, semmit nem kell tenniük ehhez. Leszámítva persze a reklámok fogyasztását. A hirdetések többféle módon fognak megjelenni a Tidalnél (is). Válogatott lejátszási listákat is biztosítani fog a rendszer már ingyen is, és ezeket minden esetben hozzáértők fogják összerakni, hogy az emberek jól szórakozhassanak. Fontos még, hogy az ingyenes zenehallgatásnál legfeljebb 160 kbps-os (AAC) minőség lesz biztosított, akárcsak a Spotify-nál.

Része az újításnak, hogy előfizetéssel már kettő HiFi csomag lesz igénybe vehető, semmi több. Az alapnak a 10 dolláros havidíj ellenében igénybe vehető HiFi opció vehető majd igénybe, és lesz egy HiFi Plus, ami kétszer annyiba, 20 dollárba fog kerülni havi szinten.

Galéria megnyitása

Akik fizetnek, azok első körben búcsút mondhatnak a reklámoknak. Hirdetésektől mentes lett mind a kettő csomag. A kedvezőbb díjszabás mellett a felhasználók már alapértelmezetten akár 1411 kbps-os hangminőséget fognak kapni, és a korábbi csúcsot pedig a HiFi Plus nyújtja majd, ott már 9216 kbps az elérhető maximum. Ezekben az esetekben már az offline zenehallgatásra is van mód, és úgy ugrálhat az ember a számok között, ahogy csak szeretne.

Ezekben az esetekben lehetősége lesz az embereknek tájékozódni a streaming adatokról, zenehhallgatási szokásokról egyaránt. A Tidal HiFi Plus támogatja a 360 fokos tartalomfogyasztási élményt is a Dolby Atmos és a Sony 360 Audio révén. Ezeken felül pedig még egyéb kisebb extrákkal is számolni lehet majd azoknak, akik többet hajlandóak fizetni havi rendszerességgel.

Galéria megnyitása

Az új előfizetési struktúra az Egyesült Államokban indul, és később valószínűleg globálisan is erre a modellre fog átállni a vállalat. Bízunk abban, hogy a Tidal számításai bejönnek majd, és a jelentős átalakítások meghozzák majd a várt előrelépést minden szempontból. De nagyon nehéz azt megjósolni, hogy mi fog ebből kisülni, hiába gyúrta össze lényegében a két riválisa pozitívumait, a sikert nem lehet borítékolni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére