A YouTube mindenféle csinnadratta nélkül, októberben elindította az ingyenes filmezési lehetőséget a videomegosztón. A vállalat több régi hollywoodi sikerfilmmel állította rajthoz az új lehetőséget. És bár elsőre úgy hangozhat, hogy kompromisszummentes szórakozási lehetőséget kapnak térítésmentesen a felhasználók, azért nem egészen erről van szó.
Úgy biztosít módot az ingyenes filmezésre a YouTube, hogy reklámokkal toldja meg a játékidőt. A műsor közben különböző időközönként jelennek majd meg azok a hirdetések, amelyekből bevételt fog termelni a vállalat, a befolyt összegből pedig természetesen a produkciós irodák is megfelelő arányban részesülnek majd. Kezdetben olyan filmeket nézhetnek meg a felhasználók vásárlás nélkül, mint a Rocky, az ÖcsiKém, a Terminátor vagy éppen a Doktor Szöszi. (A teljes lajstrom nagyjából 100 címből áll, szóval nem lehet azt mondani, hogy szerény volna a kínálat, és mivel klasszikusokról van szó, így valószínűleg mindenki talál olyat a palettán, ami az ízlésének megfelelő.) Ezeket a filmes szekcióban lehet majd megtalálni, ahol egyébként már évek óta vannak megvásárolható alkotások.
Az ügy kapcsán Rohit Dhawan, a YouTube termékmenedzsmentért felelős vezetője elmondta, hogy ezzel a lehetőséggel mindenki jól jár, a hirdetők és a tartalomfogyasztók is. Dhawan egyébként arról számolt be, hogy ezt az opciót elsősorban a felhasználói igények kielégítésnek érdekében vezették be, de tisztában vannak azzal, hogy a reklámozó cégek számára is kiváló új lehetőségeket teremtettek vele. A szakember arról nem nyilatkozott, hogy milyen egyezséget kötött a YouTube a filmek jogait birtokló stúdiókkal, de valószínűleg jó oka van annak, hogy egyelőre csak olyan régebbi címek szerepelnek az ingyenesen nézhető listán, amelyeket már a televíziók is számtalanszor vetítettek az évek – évtizedek – során.
A YouTube-nak ez a lépése komoly változásokat indíthat el a streaming videózás terén, de azt azért meg kell említeni, hogy nem teljesen új dolgot hozott létre ezzel. Az Egyesült Államokban már akadnak olyan szolgáltatások, amik ugyanilyen módon nyújtanak filmnézési lehetőséget, tehát a felhasználó ingyenesen tekintheti meg az adott műsort, de végig kell néznie a belefűzött reklámblokkokat is, akárcsak a televízióban. Zárásul azt még el kell mondani, hogy az újítás egyelőre az Egyesült Államokra korlátozódik, és csak angol nyelven érhetőek el a tartalmak.