Shop menü

INDIEPON - A MAINSTREAMEN TÚL 74. RÉSZ

A mai részbe többek között saját kiadású Stardew Valley, Leisure Suit Larry-forráskódok, 24 Thief-küldetés, régimódi istenszimulátor, és Top Gun-Star Citizen mix is került.
Fellner Hajnalka
Fellner Hajnalka
indiePon - A mainstreamen túl 74. rész

Nagy lépést tett a Stardew Valley alkotója

Eric Barone, vagyis ConcernedApe december 14-től önállóan fogja kiadni a játékot, miután részben szakított kiadópartnerével, a Chucklefish-sel.

A bejelentés szerint a játékipar újoncaként a megjelenéskor szüksége volt segítségre, de most úgy érzi, egyedül is boldogulni fog. Úgy véli, az önálló kiadás minden indie fejlesztő végcélja, és örül, hogy olyan helyzetben van, amikor ez lehetővé válhat.

További információk várhatók nemsokára. A Chucklefish a maga részéről büszke, hogy részese a Stardew Valley-történetnek, és továbbra is ők foglalkoznak majd a mobilos és Switch-verziókkal.

Eladja archívumát a Leisure Suit Larry alkotója

Al Lowe számos játékon dolgozott a Sierra aranykorában, de a Leisure Suit Larry csinált belőle legendát. Lowe nagy aktivista is, nemrég a YouTube-on mutatta be kincseit, köztük forráskódokat, könyveket, játékokat, amikről sose hallottunk, és más érdekességeket. A filmecskét már csak Lowe személyisége miatt is érdemes megnézni.

A lényeg azonban, hogy nemcsak megmutatta dolgait, de el is adja őket. Ahogy fogalmazott, már 72 éves, és egyik gyerekét sem érdekli ez a sok "szemét". Egyelőre hat tétel szerepel az Ebayen, és egyáltalán nem olcsók, nem is egy közülük (például a Leisure Suit Larry 2 forráskódja) majdnem hárommillió forint.

Nyilván igazi különlegességekről van szó, például egy 5.25”-ös meghajtóra is szükség van a lemezek beolvasásához, és az sem biztos, hogy még mindig elérhetők rajtuk az adatok. Lowe egyértelművé tette azt is, hogy csak a tárgyak eladók, más nem, tehát nem kapjuk meg velük például a kiadási jogokat (ezek amúgy is egy német cégnél vannak jelenleg).

Készül az Anodyne 2: Return to Dust

A Zelda-szerű kalandjáték tele volt felfedezhető labirintusokkal, legyőzhető bossokkal és megszerezhető kincsekkel, a felszín alatt pedig egy meglepően személyes és filozofikus történet bújt meg. A folytatás, az Anodyne 2: Return to Dust régimódi, low-poly 3D-s grafikát ölt magára és egy kis sci-fit is behoz a képbe, de alapjaiban ugyanaz marad, mint elődje.

Az eredeti Anodyne folyton emlékeztetett minket takarítói szerepkörünkre, az egyik legfontosabb eszközünk is egy seprű volt. A második részben Novát, a nanotakarítót alakítjuk, aki keresztül-kasul bejárja a világot, hogy összeszedje a veszélyes nanoport.

A fejlesztő Analgesic Productions szerint a Final Fantasy-sorozathoz hasonlóan a játék sztorija különálló egység lesz, csak néhány elem tér vissza az előzményből, azt nem kell végigjátszanunk ahhoz, hogy értsük, mi történik.

Az Anodyne 2: Return to Dust a Steamen és az itch.io-n fog megjelenni a jövő év elején, konzolos verziót jelenleg nem terveznek.

Belenézhetünk a Godhoodba

Az Abbey Games régimódi istenszimulátoráról még augusztusban írtam, most pedig már meg is nézhetjük, milyen lesz élesben.

Kiderült, hogy a más istenekkel folytatott rituális harcok neve Sacraments, és úgy tűnik, hogy körökre osztott taktikai csaták lesznek. Már persze akkor, ha híveink hajlandóak meghalni szent háborúnkban…

A Godhood megjelenését a jövő évre tervezik, steames oldala már van.

Pályaszerkesztőt kapott a They Are Billions

A Numantian Gamest a Lords of Xulima című régivágású CRPG-ről ismerhetjük, a They Are Billions azonban egy poszt-zombiapokaliptikus, valós idejű stratégiai játék, melynek eseményei egy steampunk univerzumban zajlanak.

A most kiadott pályaszerkesztővel saját szcenáriókat készíthetünk, aztán ezeket megoszthatjuk a Steam Workshop segítségével. Már legalább 120, a játékosok által kreált kihívásból választhatunk, köztük extra nehezekkel, vagy egy teljes, epizodikus kampánnyal (Emperor Series) is. A The 50 Days Challenge nevű pálya a Numantian Games munkája: ötven napunk van arra, hogy kolóniát építsünk, mielőtt megérkeznek a zombihordák.

Megjelent a Rival Megagun

A Spacewave Software shoot ’em upját egyedül, vagy ketten játszhatjuk helyi, vagy online multiplayer segítségével. Az újoncok botok ellen gyakorolhatnak, de a lényeg alapvetően a kompetitív móka.

A pörgős akcióban még társunkat is meglephetjük saját térfelén, ha gigászi bosshajóvá, vagyis Mega Gunshippé alakulunk.

A Rival Megagun cirka 13 euróba kerül a Steamen.

Itt a Battle Brothers kiegészítője

Az Overhype Studios fantasy zsoldosmenedzselős RPG-je brutális és könyörtelen játék, de eddig humanoid, kiszámítható ellenfelekkel találkozhattunk csak. A Beasts & Exploration kiegészítővel ez megváltozott.

A világ területe nagyjából 25 százalékkal megnőtt, új kalandok, kihívások várnak ránk, számos kreatív lehetőséggel arra, hogy a fűbe harapjunk. Öt friss szörnytípus, három, saját kincsekkel rendelkező boss, valamint rengeteg érdekes helyszín gondoskodik majd a szórakoztatásunkról, de persze megszerezhetünk eddig nem látott fegyvereket és páncélokat is.

A Battle Brothers: Beasts & Exploration DLC a Steamen, a GOG-on és a Humble Store-ban érhető el.

24 küldetés a Thiefhez

20 éves minden idők egyik legjobb játéka, a Thief: The Dark Project (ha még nem olvastátok Balázs írását, ne hagyjátok ki!), a rajongók pedig 24 kihívással készültek a Looking Glass hivatalos fórumán egy dizájnverseny keretében.

Ha bele akartok vágni a kalandokba, a legegyszerűbb itt kezdeni: megtaláltok mindent a letöltéssel és egyebekkel kapcsolatban. 2019. március 1-ig még szavazhattok is arra, amelyik a legjobban tetszett.

A Top Gun a Star Citizenben

A filmnek és a játéknak látszólag nem sok közös pontja van, néhányan azonban úgy gondolták, hogy mégis összerakják őket. A végeredmény egyáltalán nem rossz, a zene pedig tuti nem mászik ki a fületekből egy ideig!

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére