Shop menü

INDIAI GYÁRTÓK LICENCELHETIK A HTC NEVÉT

A HTC újabb nehéz döntés előtt áll iparági információk szerint.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Indiai gyártók licencelhetik a HTC nevét

A HTC nagyon rosszul teljesít már évek óta, negyedévről negyedévre csökken a forgalma, és ezért folyamatosan leépítésekre kényszerül, esetenként pedig piacokról is ki kell vonulnia, hogy tovább csökkentse a kiadásait. Tavaly a vállalat kénytelen volt feladni az indiai jelenlétét, mert bár egy nagy jelentőséggel bíró régióról van szó, igazából a számára nem sok babér termett. Most viszont úgy fest, hogy visszatérhet, bár nem éppen úgy, ahogy az ideális esetben történne.

Olyan pletykák kaptak szárnyra iparági jelentések alapján, hogy a HTC „eladhatja” a márkanevét olyan indiai gyártók számára, akik törzsgyökeresen vannak jelen Indiában. És ennek az alkunak köszönhetően olyan okostelefonok kerülhetnének a boltokba, amiket nem a HTC tervezne és gyártana, de a HTC márkajelzése szerepelne rajtuk. A tajvani alakulat a Micromax, a Lava és/vagy a Karbonn márkákkal köthet licencelési megállapodást.

Sikeres szerződés esetén elképzelhető, hogy nemcsak mobilok, hanem akár táblagépek és a hordozható eszközökhöz szánt kiegészítők is piacra kerülnének a HTC logójával ellátva.

Galéria megnyitása

Az indiai cégek számára a HTC név használati joga utat jelenthetne a felsőbb árkategóriákba, ahol csak a nevesebb külföldi gyártók tudják napjainkban megvetni a lábukat. Az említett trió tagjai már szinte csak 150 dollárnál olcsóbb gépekkel tudnak érvényesülni. A HTC révén a helyiek is érdemben rukkolhatnának elő akár prémium képességeket és minőséget biztosító szerkezettel is. De nemcsak ilyen előnye lehetne ennek a megállapodásnak. Egy olyan ismert márkáról van szó, aminek a termékeit sokan vennék szívesebben az indiaiaknál, és így talán az értékesítési számokban is nagyobb eséllyel tudnának versenyre kelni a Samsunggal és a Xiaomival, akik az elmúlt két évben kirobbanó sikernek örvendenek, és a piac több mint 50 százalékát uralják a legutóbbi adatok szerint. Érdekesség, hogy 2015-ben még az indiai mobilpiac 40 százalékban helyi cégek kezében volt, mostanra viszont ez 10 százalék alá zsugorodott.

Ha az üzlet létrejön, kicsit hasonló lesz a helyet, mint az Alcatel és a BlackBerry esetében, de azért nem lehet teljesen ugyanolyan felállásról beszélni. Ebben az esetben a hírek szerint kizárólag Indiát céloznák az új „HTC” termékek, és valószínűleg minimálisan szólna bele a cég abba, hogy milyen konstrukciókkal állnak elő az illetékesek. Más piacokon pedig, ahol a HTC még egyébként is önállóan jelen van, továbbra is a teljesen egyedi fejlesztései kerülnének bevetésre, függetlenül attól, hogy mik jelennek meg Indiában. A valószínűleg jogdíjat kaphatna az indiai értékesítések után, de erről még egyelőre nem lehet semmilyen információkat hallani.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére